To, čo zažíva Volkswagen za ostatný rok, je až neuveriteľné! O Dieselgate nemá cenu písať, počul o nej každý. Z emisného škandálu, ktorý vypukol pred rokom a trvá, sa automobilka ešte nestihla poriadne spamätať. Aby toho nebolo málo, pred pár týždňami museli kvôli nezhodám s dodávateľmi zastaviť výrobu až v šiestich halách. Spor síce vyriešili mimosúdne, no stratám sa nevyhli... A je tu ďalšia rana. Žaloba spoludržiteľa patentu na DSG!

Nemecké zákony o zamestnaneckých vynálezoch tvrdia, že autora nemôžete ohodnotiť iba normálnou mzdou, ale že má nárok na „primeranú odmenu“. Lenže jej výška nie je nikde stanovená. 

Momentálne to ale vyzerá, že súdu sa nemecká automobilka nakoniec nevyhne. Nie však kvôli dodávateľom. Žalobu na koncern VW Group podal bývalý vrcholný manažér Wolfgang Schreiber, ktorý tu pracoval už od r1984. V r1996 nastúpil na post šéfa vývoja prevodoviek, kde pôsobil do r2003. Následne sa stal technickým riaditeľom Bugatti a v rokoch 2012 až 2014 to dotiahol až na generálneho riaditeľa automobiliek Bugatti a Bentley. Toľko z jeho histórie. My sa však vrátime do doby, keď mal na starosti vývoj prevodoviek. Práve vtedy sa totiž zrodila veľmi známa, dvojspojková prevodovka DSG, ktorá je „hlavnou zápletkou celého príbehu“.

Populárna dvojspojková prevodovka DSG sa od svojho vzniku dostala do viac ako 4 miliónov áut

VW Group si nechal zaregistrovať množstvo patentov na prevodovku DSG, čo je logické. Problémom ale je, že na nemalom počte z nich je uvedený ako vynálezca práve Schreiber. Nemecké zákony o zamestnaneckých vynálezoch tvrdia, že autora nemôžete ohodnotiť iba normálnou mzdou, ale zamestnanec má nárok na „primeranú odmenu“. Lenže jej výška nie je nikde stanovená. Už v minulosti došlo k niekoľkým sporom, keďže každá zo strán má očividne inú predstavu o „primeranej odmene“.  Výnimkou nie je ani Wolfgang Schreiber. Podľa nemeckých médií mu automobilka ponúkala 20 miliónov eur, no on odmietol.

V žalobe, ktorú podal na patentovom súde v Mníchove, žiada viac ako 200 miliónov eur! Iste, prevodovka DSG sa nachádza už v cca. 4 miliónoch áut, takže z obchodného hľadiska ide o dobrý výsledok a Schreiber má na ňom nemalý podiel, to uznávame. Avšak po celú dobu vývoja prevodovky a aj po ňom bol určite veľmi dobre plateným zamestnancom VW Group. Navyše mu ponúkali 20 miliónov eur. Schreiber sa k celej kauze nechce vyjadrovať, Volkswagen súdny spor potvrdil. Je to dosť zložitá situácia a za všetko môže hlúpy nemecký zákon o „primeranej odmene“. Niekto tvrdí, že vynálezca nemá na odmenu nárok, keďže vývoj prebiehal počas pracovnej doby a dostával zaň riadne zaplatené. Sme naozaj zvedaví, ako to celé dopadne. Aký názor máte vy? Podeľte sa s nami v diskusii.

VOLKSWAGEN ZASTAVIL VÝROBU AŽ V ŠIESTICH HALÁCH, STRATY NARASTAJÚ

VOLKSWAGEN ZASTAVIL VÝROBU AŽ V ŠIESTICH ...

Rozkol medzi dvoma dodávateľmi a Volkswagenom pokračuje. Najväčšia európska automobilka zastavila alebo obmedzila výrobu ...

28. 08. 2016
DIESELGATE JE VIAC EKOLOGICKÁ KATASTROFA AKO KLAMANIE ZÁKAZNÍKA

DIESELGATE JE VIAC EKOLOGICKÁ KATASTROFA ...

Už onedlho bude rok od prepuknutia kauzy dieselgate. VW už stála stratu dôvery, zmenu vedenia a zvolávaciu akciu v Európe. ...

23. 08. 2016
VW ZASTAVUJE VÝROBU GOLFU, DODÁVATEĽ DIELOV MU UŠTEDRIL TVRDÝ ÚDER

VW ZASTAVUJE VÝROBU GOLFU, DODÁVATEĽ ...

Najväčšia európska automobilka má problémy vo výrobe. Volkswagen musel zastaviť niektoré linky. Dôvodom je stopnutie ...

22. 08. 2016
BUDE VW KVÔLI DIESELGATE DIKTOVAŤ BUDÚCNOSŤ ELEKTROMOBILOV?

BUDE VW KVÔLI DIESELGATE DIKTOVAŤ ...

Volkswagen si odložil na riešenie kauzy Dieselgate 18,4 miliardy dolárov (16,4 mil €). Okrem iného musí investovať 2 ...

12. 08. 2016

zdroj: carscoops