Približne koncom minulého roka BMW oznámilo, že sa im podarilo nájsť originálny kúsok 530 MLE a započali s jeho renováciou. V roku 1976 vzniklo len 110 kusov, o rok neskôr 117 kusov tohto auta, všetky vyrábali v továrni Rosslyn v Juhoafrickej Republike.

V čom bolo auto výnimočné? Išlo jednoznačne o jednu z prvých pretekárskych verzií, preto museli vyrábať aj kusy pre bežných zákazníkov. Radový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra podával 147 kW (200 k) a 277 Nm. Na 100ku to stačilo za 9,3 sekundy a maximálna rýchlosť bola 208 km/h. Že dnes to dosiahne kadejaká malá nákupná taška? Možno áno, ale v 70-tych rokoch išlo o veľmi rýchly sedan.

Takto vyzeralo auto na začiatku:

K tomu sa pridávala aj nízka hmotnosť, pridali totiž hliníkové diely alebo dokonca niektoré panely odvŕtavali pre čo najnižšiu hmotnosť. V juhoafrickej sérii pretekov upravených sériových áut 530 MLE vyhralo titul v rokoch 1976 až 1978.

Ale späť k produkčným kúskom, konkrétne k tomuto s poradovým číslom 100. Po takmer ročnej práci renovátorov, medzi nimi aj ľudí, ktorí stáli za zrodom tohto auta, nám BMW ukazuje výsledok práce. Pohľad na takúto prácu je nádherným zakončením takmer jedného roka, čo na ňom páni z Rosslyn-u pracovali. Klobúk dole, veď posúďte to aj vy. Páči sa vám takáto renovácia auta do jeho pôvodného stavu? Alebo máte radšej úpravu auto do novodobejšej formy?

Zdroj foto: BMW