Vyvinuli ho v spolupráci s ruským štátnym výskumným inštitútom NAMI a vyrobila ho automobilka Sollers. Potiaľto by to bol vlastne málo zaujímavý príchod auta, ktoré sa určite nestane veľkoobjemovým produktom – ak teda neberieme do úvahy veľký objem vnútorného priestoru v extrémne luxusnom interiéri. Pozoruhodné je, že modely Aurus Senat sedan a Aurus Senat limuzína nesú nápadne podobné črty ako Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard, Chrysler 300 či ikona luxusných vládnych kočov Rolls-Royce Phantom.

Odvážne predajné plány

Novinka prichádza do predaja v januári 2019. Tvorcovia odhadujú, že kým počas prvého roka by sa malo predať asi 150 Aurusov, celá luxusná modelová línia by časom vraj mohla dosiahnuť ročný predaj na úrovni až 10.000 kusov. To bez zveličovania považujem za velikášske plány. Nakoniec Prezident Putin sa už minimálne pri dvoch významných a celosvetovo sledovaných udalostí predviedol práve na sedadle novinky Aurus Sedan. Najskôr pri vlastnej májovej inaugurácii a následne pri júnovom stretnutí s prezidentom Trumpom v Helsinkách. Možno aj takto prostredníctvom nového exkluzívneho pancierovaného modelu chcel teatrálne vyjadriť ruský potenciál a schopnosť zmenšiť závislosť od dovážaných surovín, tovarov a technológií. 

Vyše šesť a pol metrový Aurus Senat poháňa hybridný benzínový motor s objemom 4,4 litra, korý poskytuje výkon 417 kW, takže tento parádny hintov ťahá 568 koní. Nečakajte, že ten kolos sa rozbehne na stovku pod šesť sekúnd ani s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Slabšie dynamické parametre vyvažuje nepriestrelná karoséria odolná aj proti bombovému útoku, ktorú možno komplet ponoriť do vody a stojí na pneumatikách s vystuženými bočnicami, ktoré tak nemôžu celkom spľasnúť.

Dalo sa predpokladať, že civilná verzia nebude mať tieto opcie v ponuke, no i tak mieri k extrémne bohatým zákazníkom a isto nie len ruským, ktorí budú onedlho stáť pred dilemou, či si vybrať Rolls-Royce, Bentley, Mercedes-Benz. Aurus Senat. Podľa návrhárov automobilky, zákazníci v tejto katergórii už hľadajú čosi iné, čosi originálnejšie. Otázkou potom zostáva, prečo si dizajnéri nedali väčšiu prácu s tým, aby sa ich dielo od konkurentov odlišovalo viac už na prvý napohľad.