Výkonný riaditeľ Mazdy Kiyoshi Fujiwara hovorí, že rotačný motor je dnes na druhej koľaji a venujú sa hlavne novej technológii SPCCI v Skyactiv-X. „Ak bude Skyactiv-X úspešný, pravdepodobne budeme mať dosť peňazí, aby sme sa vrhli na novú výzvu,“ povedal Fujiwara. „V roku 2020 nemôžeme prísť na trh s RX-Vision, nemáme dosť peňazí na investíciu do marketingu.“ Ak teda bude dosť prostriedkov, Mazda bude pokračovať vo vývoji Wankla.

Nový športiak s Wanklom tak skoro nepríde, Mazda sa sústredí na SPCCI a rotačný motor je na druhej koľaji. Vraj ak bude Skyactiv-X úspešný, tak sa dočkáme aj športiaka s Wanklom. Nehovorili nám to už pred príchodom prvej generácie Skyactiv?

Športiak s najväčšou pravdepodobnosťou vybavia nejakým stupňom elektrifikácie, aby mohol jazdiť v mestách so zákazom spaľovacích motorov. „Podobne ako autonómne jazdenie, elektrifikácia bude súčasťou áut so spaľovacím motorom. Niektoré mestá zakážu spaľovacie motory úplne, a tak je elektrifikácia potrebná. Príde to neskôr, a tak musíme zvážiť, aké technológie budú nainštalované. Tieto technológie budeme musieť vyvinúť aj pre RX-Vision.“

Wankel je tu znova, Mazda opäť tvrdí že bude...

Mazda RX-Vision bola pekným snom

Príbeh sa opakuje. Pamätáte si, čo hovorila Mazda pred príchodom prvej generácie Skyactiv? Presne to isté, čo dnes. Ak bude Skyactiv úspešný, budú mať prostriedky na investíciu do rotačného motora. A Skyactiv je veľmi úspešný, automobilke sa darí, no nový Wankel je v nedohľadne. Zalepili nám oči štúdiou RX-Vision a to je všetko. Dnes tu máme rovnaké reči, ak bude Skyactiv-X úspešný, príde nový Wankel. Znie to ako pokazený gramofón, stále to isté dookola. Verí ešte niekto, že Mazda raz príde s novým športiakom poháňaným rotačným motorom?