Pamätáte si na značku Wiesmann? Nie príliš známy výrobca, ktorého modely boli vždy veľmi špecifické a na každom zraze sú tak dnes stredobodom pozornosti. Pohonné jednotky im dodávala značka BMW, boli to však nielen motory z dielne M. Wiesmann sa vracia a pod prednou kapotou nájdeme opäť motory z dielne M od BMW.

Wiesmann ohlásil likvidáciu v roku 2014. To však očividne nebol úplný koniec. Na internetovej stránke sa totiž nedávno objavil oznam o tom, že Wiesmann podpísal zmluvu o vývoji a dodávke motorov od divízie M. Pôjde dokonca o najväčšie motory V8 s kódovým označením S63.

Wiesmann bol jedinečným výrobcom, s BMW ich spájali tie najvýkonnejšie motory.

Najnovšia generácia tohto motora S63B44T4 dokonca poháňa úplne nové BMW M5 generácie F90, v ktorom má hodnoty 441 kW (600 k) a 750 Nm. Dávnejší predchodca S63B44O0 dokonca poháňal posledný vyrobený Wiesmann GT MF5.

Kto si kúpil Wiesmann, požadoval jednoznačne individualitu.

V ňom mal vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,4 litra 408 kW (555 k) a 680 Nm. Kombinovaný bol so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňal výlučne zadné kolesá. Automobil zrýchľoval na 100-ku za 3,9 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 311 km/h. Pohotovostná hmotnosť bola totiž len 1 405 kg. Podľa zdrojov z neho vyrobili len 55 kusov, čo mu zaručuje punc exkluzivity a jedinečnosti.

Wiesmann založili dvaja bratia Wiesmannovci (aká to náhoda však) v roku 1988. Prvým modelom bol MF30, odvodený od zdvihového objemu motora. Pod prednou kapotou pracoval trojlitrový zážihový šesťvalec od BMW (M54B30), ktorý dosahoval 170 kW (231 k) a 300 Nm. Vďaka pohotovostnej hmotnosti len 1 080 kg zrýchľoval na 100-ku za 5,9 sekundy.

Druhým bol model MF3, ktorý od pôvodného odlišoval iný motor. Pod prednú kapotu nasťahovali už M motor od BMW, konkrétne S54B32 s maximálnym výkonom 252 kW (343 k) a krútiacim momentom 365 Nm. Wiesmann MF3 s ním zrýchlil na 100 km/h za rovných 5 sekúnd a bol dostupný aj so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou SMG.

Jedinečnosť ste mali nielen v exteriéri, ale aj v interiéri.

Pod kapotu ďalších modelov už implementovali aj väčšie motory, ako napríklad vidlicový osemvalec s kódovým označením N63, alebo ako do posledného GT MF5 motor S63. Čo teda môžeme očakávať? Hádam to nebudú len „plané“ slová a z brán Wiesmannu vyjde naozaj nový model. Spoločnosť presný termín zatiaľ nezverejnila, uvidíme tak, čo si pre nás nachystala.