Ferrari 250GTO

Ferrari 250GTO šasi 3851 v akcii na pretekoch začiatkom 60. rokov.

Počas 80. rokov sa tieto autá predávali za stovky tisíc. Prvý prielom nastal v roku 1989, keď ktosi za Ferrari 250GTO zaplatil 10 miliónov dolárov. Odvtedy sa o tomto aute hovorí a píše ako o jednom z najdrahších na svete. Tento status spečatila ďalšia transakcia, keď o pár mesiacov neskôr ktosi za také auto vysolil 13 miliónov dolárov. V 90. rokoch ceny na aukciách rástli až na sumu 35 miliónov dolárov, za ktoré ho vydražili v roku 2012. O rok neskôr už niekto dvíhal na aukcii tabličku až po sumu 52 miliónov! Povedzte, je toto podľa vás normálne? Určite nie, no ak ľudia, ktorí za tieto skvosty automobilizmu nadobúdajú peniaze rovnako ľahko ako ich míňajú, niet sa čomu čudovať. Pre nich je to len ďalší rozmar a zábavka s číslami, ktorá kvalitu ich života nijako neovplyvní... Je takmer isté, že tento rok padne nový rekord zaplatenej sumy za Ferrari 250 GTO. Budúci mesiac totiž na aukcii v Bohnam Festival of Speed bude na predaj 19-ty kúsok spomínanej 39 kusovej výroby.

Tento je navyše o čosi špeciálnejší než väčšina ostatných. Šasi číslo 3851 GT dokončené 11. septembra 1962 pôvodne patrilo pilotovi Jo Schlesserovi, ktorí sa 6 rokov neskôr zabil počas testovania prototypu Honda F1 počas GP Francúzska. Neskôr to auto ktosi rozstrelil na okruhu v Montlhéry. Ferrari ho kompletne zreštaurovalo a vrátilo do profesionálnych pretekov, kde znovu menilo majiteľov až kým ho v roku 1965 nezachránil Fabrizio Violati. Spolu s ostatnými kúskami ho vlastnil v špeciálnej kolekcii Maranello Rosso Collection až do svojej smrti v r2010. Teraz, 4 roky neskôr pozostalá rodina tento skvostný výber rozpredáva. V prípade F250GTO 3851 sa jedná o auto najdlhšie v rukách jedného majiteľa, čo k nárastu jeho ceny iste len pridá. 

Ferrari 375

Ferrari 375 zo zbierky Maranello Rosso.

Dalším špeciálom na predaj spomínanej kolekcie Maranello Rosso bude Ferrari 375Plus z roku 1954 s výrobným číslom 0384. Pretekársky špeciál v roku dokončenia pretekal v 24h LeMans, Mille Miglia a vytrvalostných pretekoch v Silvestone, kde s ním José Froilán Gonzalez vyhral. Jeden z len 5 vyrobených kúskov má pod prednou kapotou 4,9 litrový V12 s 330 koňmi. Speedster, alebo barchetta ako otvorenej karosérii radi hovoria taliani, má karosériu celú z hliníka. Takýto kúsok nedávno predali za 10,7 milióna Libier. Samozrejme, na aukciách bude tento rok aj mnoho ďalších zaujímavých kúskov, ktoré by stáli za reč, no keďže žiadne z týchto áut nie je možné v SR, ani blízkom okolí vidieť, nepovažujem za rozumné nás týmto ďalej dráždiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

foto: Bonhams