„Vývoj elektrického pohonného ústrojenstva berie z rozpočtu podstatne viac financií ako napríklad rozvoj autonómnej technológie,“ hovorí Zetsche.

Ľudia chcú AMG!

„Ľudia sa nás nepýtajú, prečo nemáme ešte elektromobil, ale prečo nemôžeme ponúknuť viac AMG modelov,“ hovorí Dr. Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler. Aj napriek jasnému postoju zákazníkov však automobilka stále viac investuje do elektrifikácie a autonómnych áut. „Vývoj elektrického pohonného ústrojenstva berie z rozpočtu podstatne viac financií ako napríklad rozvoj autonómnej technológie. Je pre nás dôležité, aby sme boli vnímaní ako technologický líder. Stále ním byť nemôžeme, ale aspoň sa o to môžeme pokúsiť,“ dodáva Zetsche.


„V ďalšej dekáde máme víziu jazdenia bez nehôd, naši zakladatelia boli vynálezcami automobilu a my musíme pokračovať v znovuobjavovaní,“ pokračuje šéf Daimleru. Zároveň naznačuje, že také autonómne riadenie prišlo náhle a najmä štáty z pohľadu legislatívy na to nie sú pripravené. „Doteraz je úplne jasné, že medzi požiadavkami trhu a reguláciami, s ktorými musíme pracovať je veľký rozdiel. V niektorých krajinách si tento problém zákonodarcovia začali uvedomovať a pracujú na reguláciách, ktoré povolia prevádzku autonómnych automobilov, alebo minimálne ich testovanie. Štáty, kde bude takéto testovanie legálne, môžu pritiahnuť zaujímavé investície s veľkou pridanou hodnotou a ak nechce byť Slovensko len „montážnou halou“, tak by nemalo zaostávať.

Mercedes AMG a elektromobily

Dnes požadujú zákazníci najmä športové AMG, Mercedes však nezanevrie ani na elektromobily

Zetsche však naznačuje, že klienti Mercedesu sú konzervatívni. S autonómnym jazdením si spájajú neistotu. „Väčšina ľudí v Nemecku je zvedavá, ale čo ma prekvapilo, že až 90% hovorí v spojitosti s novými technológiami o riziku,“ dodáva šéf Daimleru.


Aj napriek tomu, že zákazníci dnes požadujú najmä modely AMG, Daimler plánuje elektrickú budúcnosť. Nechce totiž zaspať na vavrínoch a veľmi silne vníma aj úspechy Tesla Motors. Už v roku 2018 má prísť veľký elektrický sedan s dojazdom okolo 500 km. Pôjde tak o priameho konkurenta Tesly Model S. Pri zavádzaní moderných technológií zase Daimler pozorne sleduje gigantov ako Google a Apple.


 Zdroj: caradvice