Každý má svoju pravdu

Bernd Osterloh, šéf odborov VW, však uisťoval, že nedopustí ohrozenie pracovných miest Škody a nie je im známe presunutie výroby Superbu. Špekulácie o presune prepukli už v októbri. Čo sa týka elektromobilov, Škoda pred týždňom uviedla, že elektromobily začne vyrábať počnúc rokom 2020. Ako to teda v skutočnosti je? Pravdepodobne sami zástupcovia z automobiliek netušia, k čomu nakoniec dôjde. V hre je vysoká politika a mocenské boje. Povšík tvrdí, že VW závidí Škode úspech.

Hovorí aj o tom, ako Nemci hádžu Škode polená pod nohy a bránia novým investíciám. Navyše, nové technológie dostávajú autá s okrídleným šípom v znaku s meškaním a niekedy vôbec. „Závidia nám úspech. Nazývajú nás kanibalmi napriek tomu, že len plníme úlohy, ktoré nám dali. Spravili sme Karoq a Kodiaq a teraz im vadí, že im konkurujú. Dostávame Popoluškine úlohy, ponoriť sa pre prstienok do oceánu. Keď ich splníme, tak sa sťažujú!“ Dodáva pre Hospodářske noviny Povšík.

Nemcom vraj vadí aj nová lakovňa v Mladej Boleslavi.

Šéf odborov odkrýva aj ďalšie situácie, pri ktorých VW Škode nepomáha. Tŕňom v oku Nemcov je aj nová lakovňa v Mladej Boleslavi. Časť áut musia voziť na lakovanie do Osnabrücku. Škoda chcela odkúpiť ukrajinské Solomonovo, VW to zakázal a vnútil Osnabrück. Škoda si už podľa Povšíka nedokáže presadiť žiadne rozšírenie výroby, aj keby ho hradila z vlastného vrecka. Ak však ide o náklady, Česi sú Nemcom dobrí. Atecu vyvíjali z veľkej časti v Česku, kde ju aj vyrábajú. Ak by ju vyrábali v Nemecku alebo Španielsku, tak ju nepredajú, pretože by bola príliš drahá, popisuje situáciu šéf českých odborov.

Zdeněk Štepáněk, hovorca Škody Auto, odmieta zmeny načrtnuté šéfom odborov. „Pre značku Škoda nie sú momentálne predpokladané žiadne zmeny,“ uisťuje. Uvidíme, čo prinesú nasledujúce týždne a mesiace. Každopádne, situácia vypovedá o nie vždy ideálnych vzťahoch medzi automobilkami koncernu.

Zdroj: Hospodářske noviny 

Zdroj foto: Škoda, Hospodářske noviny