O škodách na laku, ktoré vám môže spôsobiť vtáčí trus, sme na stránke písali niekoľkokrát. Obzvlášť v tomto období, od jari cez celé leto, kedy máme aj častejšie čisté karosérie, sú práve tie akoby terčom operencov. Ak k tomu pridáme veľké striedanie teplôt, v noci môže niekedy klesať teplota aj k nule a poobede atakovať 25 stupňov, k tomu ostré obedné slnko, to sú tie najhoršie kombinácie pre pôsobenie vtáčieho trusu na lak karosérie.

Avšak podľa automobilky Ford sa nemáte čoho obávať. Tá totiž prezradila, že jej laky sú testované aj priamo proti takémuto pôsobeniu. Pri testoch berú do úvahy rôznu stravu a potom aj kyslosť trusu. Pri testoch sú panely zohrievané na 40 až 60 stupňov, aby simulovali skutočný stav pri letnom slnku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

K tomu skúšajú aj kyselinu fosforečnú zmiešanú so syntetickými peľmi, ktoré taktiež pri rôznych teplotách pôsobia na povrch karosérie. Avšak ani Ford neodporúča ponechať vtáčí trus na karosérii dlhodobo.

K tomu sa pripájame aj my. Ak uvidíte na karosérii čerstvý „zásah“, jednoducho ho zotrite mokrou handričkou. Určite je to lepšie, ako ponechať takýto trus na karosérii počas horúcich letných dní. Samozrejme je najlepšie auto umyť, rovno pH neutrálnym šampónom, ale kto by to, pravdaže, robil skoro každodenne. K ochrane karosérie pomôže tiež vosk, ktorý môžete naniesť na karosériu po umytí, avšak stále platí odporúčanie aj v takomto prípade čím skôr trus odstrániť.

S takýmto "obrazom" je asi aj hanba jazdiť.

Kto má svoje auto ako dopravný prostriedok z bodu A do bodu B, nad takýmto niečím len mávne rukou. Kto si však plánuje auto ponechať dlhšie, prípadne chce, aby aj pri predaji vyzeralo ako nové bez nenáročného „predpredajného“ umývania, ten si určite trus na aute nenechá dlhodobo.

Zdroj foto: Ford