Rovnako ako vy aj ja som videl nejedno video v ktorom zdatní jazdci vcelku pekne a efektne driftujú aj na suchom povrchu. Ja som skvelú formu zábavy drenia na sucho v teste Subaru BRZ aj v teste Toyoty GT86 trochu spochybnil, či presnejšie nedocenil. Keiichi Tsuchiya nie je môj otec a aj keď sme veľmi dobrí kamoši s Norom Kováčikom, stále sme sa nedostali ďalej než k zanieteným debatám a obdivovaniu skvelých drifterských videí.

 

Na pekné drifty tohto druhu treba väčšie tempá, než sú mnohí z nás ochotní v zákrute realizovať a/alebo je nutné byť k autu riadny hulvát. Tým chcem povedať, že tam kdesi je viac tých priemerných a podpriemerných vodičov ako som ja, nie maniakov, ktorí dokážu driftovať aj na 1 koňovej predokolke, väčší výkon v aute určenom pre zábavu ako toyobaru určite oceníme. Od začiatku si želáme verziu STI, alebo podobnú od Toyoty. Náš web má za sebou niekoľko článkov o tom, že áno bude, nie nebude, tak vlastne cabrio alebo teda vlastne len veľký športový optický balík...

Prešiel nejaký čas a sme pri tom znova. Podľa japonského magazínu Best Car automobilky Toyota a Subaru presa len chystajú očakávanú výkonnejšiu verziu STI. Pod kapotou má byť 2,5 liter s protibežnými piestami Subaru známy z Imprezy WRX STI. Zásadnou zmenou koncepcie toyobaru má byť pohon oboch náprav. Ak je to pravda, veľké a pekné drifty v podaní priemerných vodičov budú znova v nedohľadne. Na drujej strane o to väčšia zábava na menej pevnom povrchu, hlavne vďaka Subaru Symmetrical All Wheel Drive. Stále fajn info, však? No prečo by boli veci len super, keď nemusia však? Best Car špekuluje o tom, že medzi motorom a diferákmi bude 8-stupňový automat. Ako sme si už zvykli, tieto správy treba brať s istou rezervou. No faktom ktorý dokazujú tieto zábery je, že počas leta na Nurburgringu niečo ostrejšie predsa len testovali...

 

zdroj: worldcarfans.com