SGDI dodáva do valcov presné množstvá paliva pod tlakom 150 atmosfér. Systém variabilného časovania ventilov DIVCT na všetkých štyroch vačkových hriadeľoch dokáže reagovať rýchlosťou vyše 150 stupňov za sekundu! Každý zo štyroch vačkových hriadeľov je vybavený systémom variabilného časovania, ktorý na svoju činnosť  nevyužíva tlak oleja, ale pozitívny a negatívny krútiaci moment vznikajúci pri pohyboch nasávacích a výfukových ventilov. Preto bolo možné použiť menšie olejové čerpadlo, čo tiež prispieva k úspore paliva. Nové jednotky VCT majú reakčnú rýchlosť 150 stupňov za sekundu v celom rozsahu otáčok, čo je približne trojnásobok predtým dosahovanej hodnoty. Táto pohonná jednotka je teda najochotnejšie reagujúcim motorom z produkcie spoločnosti Jaguar vôbec, bez akýchkoľvek slabých miest na výkonovej krivke.Navyše bolo možné zvýšiť kompresný pomer z 9,1 : 1 na 9,5 : 1, čo znamená nižšiu spotrebu paliva, a vďaka viacnásobnému vstrekovaniu sa tiež skrátil čas zahrievania, čo prispieva k vyššej účinnosti katalyzátora a zníženiu emisií.

Tuhosť pružín vpredu a vzadu je oproti XK zvýšená o 28 %

Tuhosť pružín vpredu a vzadu je oproti XK zvýšená o 28 %

Každopádne najvýkonnejší model typu XK je úžasná mašina. Jaguar ním po dvoch desaťročiach znova vstúpil do klubu 300 km/h. V tomto prípade sa však nejedná o pravý superšport, skôr o supersilné GT. Na exkluzivite a zdatnostiach tohto kupé to však na vážnosti v žiadnom prípade nič neuberá. Jedná sa o ešte ostrejšie vyladenú verziu XKR. Rovnaký hnací agregát AJ-V8 R III generácie s priamym vstrekovaním paliva SGDI (Spray-guided direct injection) cez 6 trysiek v každom vstrekovači a prepĺňaním dvojitým rootsovým kompresorom twin-vortex produkuje tiež 404 kW (550 k) a 680 Nm. Vzhľadom na hojnosť sily, ktorú tento systém poskytuje, bolo pomerne ľahké dosiahnuť o 40 k vyšší výkon a o 55 Nm väčší krútiaci moment oproti štandardnému modelu XKR.

Interiér je skutočná exkluzivitka. Jeden z tých, z ktorých sa do reálneho sveta nikomu nechce vystúpiť.

Interiér je skutočná exkluzivitka. Jeden z tých, z ktorých sa do reálneho sveta nikomu nechce vystúpiť.

Do „véčka“ valcov je zakomponovaný Rootsov turbokompresor typu twin-vortex s dvomi medzichladičmi stlačeného vzduchu, ktoré pomáhajú motoru XKR-S dosahovať takú ohromnú silu. Tento turbokompresor šiestej generácie má o 20 percent vyššiu termodynamickú účinnosť než jeho predchodca; medzichladiče majú svoj vlastný okruh chladiacej vody, ktorý zaisťuje znižovanie teploty stlačeného vzduchu v záujme optimalizácie výkonu a hospodárnosti. Výkonovými parametrami je teda rovnaký, ba lepší ako XJ220. Ale pre väčší odpor vzduchu a väčšej váhe nemá porovnateľnú maximálku, ani dynamiku. TopSpeed je rovných 300 km/h, zrýchlenie trvá 4,4 s. Stále je to však šialene rýchle zviera.

20

20" disky Vulcan a pneu Pirelli P Zero 255/35 R20 vpredu a 295/35 R20 vzadu priniesli celkové zníženie neodpruženej hmotnosti o 4,8 kg.

Aktívny športový výfuk vydáva autu autentický zvuk pripomínajúci pretekárske auto. XK využíva ľahkú a pevnú modernú hliníkovú konštrukciu karosérie v záujme maximálneho výkonu, živosti a hospodárnosti. Špeciálne úpravy prednej a zadnej nápravy priniesli skvelú presnosť riadenia, ovládateľnosť a pôžitok z jazdy. Pri unikátnych dizajnových úpravách využili metódu výpočtovej analýzy prúdenia tekutín v záujme minimálneho vztlaku a maximálnej aerodynamickej stability. Týmito úpravami sa podarilo o viac ako štvrtinu znížiť vztlak v prednej a zadnej časti vozidla a optimalizovať laterálnu aerodynamickú stabilitu. Keď sa XKR‑S blíži k maximálnej rýchlosti, vzduch prúdiaci okolo vozidla musí byť hladko vedený ponad karosériu, pod ňou a po bokoch vozidla v záujme zachovania stability a rovnomerného rozloženia prítlaku na prednú a zadnú časť.


Celkovo sa vztlakové sily podarilo znížiť o 26 %. Preprogramovaný systém pruženia Adaptive Dynamics umožňuje nadšeným vodičom objavovať limity jazdných vlastností vozidla. Nový ostrejší charakter vozidla v porovnaní s XK-R ponúka zanieteným vodičom dynamiku na hraniciach fyzikálnych možností, no bez straty kultivovanosti a praktickosti, ktorými je  Jaguar známy. Prepracovaný podvozok s tuhšími pružinami a tlmičmi, nižšiemu ťažisku o 10 mm, kovanými diskami kolies z ľahkej zliatiny a prekalibrovaným posilňovačom riadenia zaisťujú rýchlejšie, živšie reakcie podvozka a vodičovi prinášajú pocit väčšej spätosti s vozidlom.


Výkon XKR-S sa vidieť aj v dizajne interiéru. Nové exkluzívne farby karosérie pripomínajú pretekársku minulosť značky. Dvojmiestny interiér obsahuje v 16-smeroch nastaviteľné športové sedadlá s pamäťou potiahnuté kožou s povrchom pripomínajúcim uhlíkové vlákna.

Ian Callum, šéfdizajnér: „Dizajn tohto automobilu nie je o imidži, ale o skutočnom výkone. Fyzikálne vlastnosti potrebné na dosiahnutie rýchlosti 300 km/h určili vzhľad vozidla; ak sa vám nepáči, ako vozidlo vyzerá, pravdepodobne sa vám ani nebude páčiť, ako jazdí.“
Jaguar XKR-S možno označiť ako super GT. Jednou nohou už v teritóriu superšportov.

Jaguar XKR-S možno označiť ako super GT. Jednou nohou už v teritóriu superšportov.


Model XKR-S je štandardne vybavený vysokovýkonným brzdovým systémom Jaguar High Performance Braking System. Ľahšie a účinnejšie brzdy majú monoblokové strmene z liatej ocele a hliníka, zaručujúce vysoký výkon, stabilitu a priebeh brzdenia. Brzdové kotúče – s priemerom 380 mm vpredu a 376 mm vzadu – s vnútorným chladením umožňujú opakované intenzívne brzdenie bez vädnutia. V kombinácii s brzdovými doštičkami, ktoré sú zväčšené vpredu o 44 percent a vzadu o 31 percent. JaguarXKR-S má schopnosť preniesť vodiča na slávny Nürburgring v maximálnom komforte a príjemnom tichu, urobiť kolo za čas pod osem minút a potom sa s úplnou ľahkosťou vrátiť domov.

S váhou 1 753 kg je XKR-S vraj najľahšie kupé vo svojej triede. Torzná tuhosť karosérie je 28 400 N na stupeň.

S váhou 1 753 kg je XKR-S vraj najľahšie kupé vo svojej triede. Torzná tuhosť karosérie je 28 400 N na stupeň.