Borgward, kedysi slávna nemecká značka, je po vyše 50 rokoch späť a to vďaka čínskym majiteľom. Na frankfurtskom autosalóne IAA 2015 predstavili nový typ, SUV Borgward BX7. Predávať ho budú najmä v Číne, no v priebehu budúceho roka sa vraj dostane aj na starý kontinent. Naozaj sa ukazuje, že SUV segment je silnejší než kedy predtým a jeho popularita ani po dvoch desaťročiach vôbec neustáva. Ukazuje sa, že každá značka musí mať v ponuke aj SUV, bez nich to dnes prosto nejde.

Technika modelu BX7 je zatiaľ utajovaná. Podľa dĺžky 4,7 metra, výkonu motorov a tvaru karosérie to ale vyzerá, že základom bude Audi Q5. Oproti Q5 ponúkne BX7 až 7 miest na sedenie a inak riešený pohon všetkých štyroch kolies. Objem batožinového priestoru bude maximálne 1344 litrov. Pod kapotou sa objaví benzínový dvojliter s výkonom 165 kW/224 koní, ktorého výkon je zhodný s motorom 2.0 TFSI v Q5. K dispozícii bude aj plug-in hybrid. Prednú nápravu bude poháňať spomínaný dvojliter a zadná dostane elektromotor. Výkon celej sústavy by mal byť 401 koní a spolupracovať bude so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Na elektrinu by malo SUV zvládnuť 55 km, informácie o spotrebe nemáme.

Vývoj od gruntu nového auta je finančne aj časovo ohromne náročnú vec. Hlavne v novom tisícročí, kedy sú nároky kladené na autá oveľa komplexnejšie než predtým. Úplne nové SUV od malej a neexistujúcej automobilky preto veľmi prekvapuje, no zdá sa, že to až tak celkom nové auto nie je...

Viacero kľúčových prvkov typu BX7 sa až podozrivo podobných tým z Audi Q5. Na druhej strane však prichádza aj veľa zásadných zmien, takže vlastne je možné hovoriť o novom aute.

Bezpečnostná výbava Borgwardu BX7 sa podobá viac na európske ako čínske štandardy. Novinka ponúkne napr. autonómne brzdy, detekciu chodcov, prednárazový asistent, adaptívny tempomat alebo sadu kamier monitorujúcich okolie celého vozidla. Fotky interiéru zatiaľ výrobca nezverejnil, no máme počítať s 12,3-palcovým displejom multimediálneho systému a Wi-fi pripojením. K dispozícii budú aj športové sedadlá a volant, ktoré budú čalúnené kožou Nappa, hliníkové pedále a chrómové doplnky. Všetko záleží na výbave, na výber by mali byť tri úrovne. Základná cena by mala začínať na cene okolo 26 000 € a v budúcnosti môžeme očakávať aj naftové motory. Automobilka má naozaj sebavedomé plány do budúcnosti, v roku 2020 chcú predávať 800 000 vozidiel ročne! Nuž, uvidíme.

zdroj: autoexpress