Už je to takmer rok, čo vypukol emisný škandál Dieselgate. Americká agentúra pre životné prostredie (EPA) prišla na to, že koncern Volkswagen používa v naftových autách špeciálny softvér, vďaka ktorému dokáže obísť prísne emisné limity. V testoch namerali až 40-násobné prekročenie limitov NOx. Problém sa netýkal len USA, ale aj Európy. Nelegálny softvér má celosvetovo približne 482 miliónov áut.

 

Tri roky od kúpy alebo po najazdení 36 000 míľ (48 280 km) si priemerný Volkswagen uchová 42,21 % hodnoty, čo je len o 2,7 % menej, než pred vypuknutím Dieselgatu.

Automobily, ktoré majú vyššie emisie, by logicky majitelia nemali chcieť a ich ceny by mali výrazne klesnúť. Alebo nie? Prieskum vykonaný spoločnosťou What Car? ukazuje, ako sa vyvíjali ceny jazdených áut VW, Audi, Seat a Škoda od prepuknutia kauzy. Tie sa takmer nepohli. Zákazníkov teda vyššie emisie a klamanie koncernu vôbec neovplyvnilo.


Tri roky od kúpy alebo po najazdení 36 000 míľ (48 280 km) si priemerný Volkswagen uchová 42,21 % hodnoty, čo je len o 2,7 % menej, než pred vypuknutím Dieselgatu. Modely Audi sa prepadli z hodnoty 47,58 % na 44,72 %. Ceny značiek Seat a Škoda sa prepadli len o 0,46 % respektíve 0,43 %. Je však nutné dodať, že priemerný pokles cien naprieč odvetvím bol vo výške 2 %. Mimochodom, priemerná hodnota 3-ročného auta alebo s nájazdom 48 280 km je 41,69 % naprieč všetkými značkami.

 

Automobily koncernu VW sa tak aj naďalej tešia veľkej obľube a Dieselgate na tom nič nezmenil. Dokonca traja z piatich britských motoristov sú naklonení kúpiť si auto z VW Group, čo je rovnaký počet ako pred vypuknutím kauzy.


Zdroj: whatcar