Elio zohral veľmi dôležitú úlohu v histórií automobilového dizajnu a na scéne automobilových závodov série Gran Turismo v povojnovej ére. Podnikateľ, závodník, no v prvom rade gentleman nielen na závodných okruhoch si prvýkrát súťažne zajazdil v roku 1947 v Piacenze. Vtedy sedlal Fiat, ktorý dostal darom od otca Uga. Odvtedy žil Elio jediným, autami a špeciálne závodmi GT.

Začiatkom 50tych rokov s vývojom dnes najhodnotenejších GTčiek vôbec. Medzi najznámejšie patria Fiat 8V Zagato, Alfa Romeo 1900 SSZ, legendárne Ferrari 250 GTZs, Maserati A6G, Aston Martin DB4 GTZ a mnoho iných.

Alfa Romeo 1900 SS  

Alfa Romeo 1900 SS  

Elio bol požehnaným človekom. Okrem nadania a talentu a dobrej rodiny si mal možnosť zasúťažiť na okruhoch spolu s legendárnymi jazdcami ako Ascari, Fangio, Galluzzi, Nuvolari, Stagnoli a inými. Sám Enzo Ferrari volal Elia prezývkou Zagatino.

Elio spolu so svojim priateľom Ercole Spada-om vyvinuli legendáne Alfa Romeo SZ, TZ a TZ2, ktoré nasledovali elegantné športové Lancie ako Appia, Flavia, Flaminia a Fluvia. Spolu so svojim otocom vývinuli Zagatovci aj charakterisitký znak Milánskej značky Zagato - Coda Tronca, teda špeciálne tvarované kryty svetiel,  sklá vyrobené z plexiskla a mnoho iného. 

Zagato Coda Tronca

Zagato Coda Tronca

Zavŕšením Eliovho úspešného a bohatého života je jeho závodná kariéra. Zúčastnil sa celkovo na 150 závodoch, z toho 82 vyhral a stal sa šampiónom GT série viac ako 5 krát.

Nositeľ mena a značky Zagato, fanúšik a tvorca fuknčného dizajnu zadefinoval svoju prácu slovami: "Vidíte to auto? Zdá sa vám iné, odlišné od ostatných? Tak je to Zagato."

Dnes držia značku Zagato v rukách pokračovatelia úspešného rodu, Andrea a Marella Zagato.