Pôvodný mikrobus z 50. a 60. rokov sa preslávil vďaka svojej geniálnej jednoduchosti a priestrannosti a často je považovaný za priekopníka segmentu minivanov. Jednoduchý konštrukčný základ ponúkol legendárny VW „Chrobák“, čo znamenalo koncepciu pohonu typu Porsche :) Zadné kolesá poháňal vzadu umiestnený vzduchom chladený boxer. Zrýchlenie už toľko Porsche nepripomínalo, keďže výkon štvorvalca sa pohyboval medzi 18 až 38 kW (24 – 52 k).

Moderné interpretácie VW Bulli, alebo microbusu isto patria medzi cool cars :)

Volkswagen predstavil na Ženevskom autosalóne druhú štúdiu kompaktného vanu s názvom Bulli. Prvý pokus oživiť známi microbus z pred 10. rokov na retrovlne po uvedení VW New Beetle sa do sériovej produkcie nedostal. Tentokrát však tvorcovia veria, že sa to už podarí. Jeho dizajn napriek značnej moderne odkazuje na VW Microbus z 50-tych rokov minulého storočia. Ten bol známy pod viacerými menami: oficiálne Type 2 či Transporter, neoficiálne Bus, Camper alebo Hippiemobil, keďže vo svojom období bol stelesnením slobody. Domáci Nemci ho familiárne nazývali Bulli.

Novodobý koncept Bulli má vpredu elektromotor roztáčajúci predné kolesá. S výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm sa dostane na stovku za 11,5 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na 140 km/h. Li-ion batéria s kapacitou 40 kWh vystačí na dojazd slušných 300 kilometrov a nabitie trvá údajne len jednu hodinu.

S dĺžkou tesne pod štyri metre si nový Bulli zachoval malé rozmery, napriek tomu prevezie v dvoch radoch šiestich hipíkov. Po sklopení zadnej lavice vznikne pojazdná posteľ a priestor s objemom 1 600 litrov. Na ovládanie viacerých funkcií vozidla slúži odnímateľný iPad s dotykovou obrazovkou.

Zdroj: Volkswagen