Prvá trojka s prívlastkom CSL mala síce dosť nešťastne fungujúcu, respektíve pomalú sekvenčnú prevodovku SMG II, auto ako také však jazdilo fantasticky. BMW zvýšilo výkon jeho atmosférickej radovej šestky s objemom 3,2 litra z 343 na 360 koní, predovšetkým ale znížili hmotnosť o parádnych 150 kg.

Konštruktéri si pomohli karbónom, odľahčenými oknami i sedačkami, vozidlo prišlo o hmlovky a na palube nebola ani klimatizácia či rádio. Posledné dve položky ste si však mohli bez príplatku objednať. Všetky úpravy vylepšili takzvanú výkonovú hmotnosť z 223 na 260 koní na tonu.

Stará M3 CSL (E46) za súčasným BMW M4 Coupé príliš nezaostáva. Na tonu má len o 10 koní menej. 

Aktuálne BMW M4 na tom zase nie o toľko lepšie. Má síce 480 koní, ale tiež 1775 kg, takže ponúka 270 koní na tonu. A na míle vzdialená nie je ani verzia Competition s výkonom 510 koní, ktorá má 283 koní na 1000 kg. Inak povedané, aby mníchovská automobilka urobila v tomto smere skutočný skok vpred, potrebuje najsilnejšej štvorke naordinovať redukčnú diétu.

Markus Flasch, dnes už bývalý šéf divízie M GmbH, v rozhovore pre nemecký magazín Auto Motor und Sport potvrdil, že pri vývoji auta usilovali o redukciu hmotnosti o trojcifernú hodnotu. Tým samozrejme veľa neprezradil, odhadovaný rozsah je totiž stále veľký. Vieme ale vďaka tomu, že minimum je 100 kg a hádame, že to nebude viac ako 150-200 kg.

Bude to dvojsedadlové auto?

Podľa všetkého áno. Flasch priznal, že na rozdiel od modelov M2 CS a M5 CS „nehrá štvormiestna konštrukcia žiadnu úlohu“. V porovnaní s verziami CS má byť M4 CSL „viac oholené a nabrúsené“. To znie skutočne dobre, navyše auto sa zbaví pohonu oboch náprav xDrive, vyzerá to ale, že na manuál môžeme zabudnúť.

Podľa AMS má BMW M4 CSL prísť s automatickou prevodovkou, ale puristi sa zároveň nemusia obávať elektrifikácie. Markus Flasch detaily neprezradil, potvrdil ale, že sa im podarilo nájsť technické riešenia, ktoré dovolia udržať radový šesťvalec S58 minimálne do konca tejto dekády v pretekárskych špeciáloch i športových modeloch bez elektromotorov a batérií.