Autá kategórie SAV (alebo nové aj SAC) prešli už nejakým vývojom a jednoznačne sa odčlenili od vyslovene terénnych vlastností. Bližšie majú jednoznačne k lepším jazdným vlastnostiam na asfalte. Na kategóriu sedanov to však z hľadiska fyziky stále nemá a ani nemôže. No majú iné prednosti a keďže zákazníci ich kupujú stále viac, prečo by ich nevyrábali?

BMW X3 M a X4 M bude konkurentom Mercedes-AMG GLC 63 AMG alebo Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde.

To je aj prípad BMW X3 M a X4 M. Donedávna najsilnejšie verzie M Performance jednoducho na konkurenciu zo Stuttgartu (Mercedes-AMG GLC 63 AMG), z Whitley (Jaguar F-Pace SVR) alebo z Turína (Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde) nemajú. BMW tak rozhodlo o výrobe modelov M aj z týchto typov.

BMW zatiaľ k novinkám veľa neprezradilo. Testujú ich na Nürburgringu, majú upravené predné časti pre lepší prístup vzduchu alebo 4 koncovky výfukového systému. BMW im dopraje radový preplňovaný zážihový šesťvalec, na aký výkon však bude naladený, ešte neprezradili. Pravdepodobne pôjde už o novú verziu motora, ktorý by mohli použiť aj v budúcej generácii ostrých športových modelov M3 a M4.

Oba modely bude poháňať ten istý radový šesťvalec.

Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, tentokrát však rovnako, ako v prípade aktuálnej BMW M5, cez pohon M xDrive. Bude to však znamenať možnosť vypnutia pohonu prednej nápravy? Aj to je možnosť. Bol by to veľký unikát v dnešnej dobe a v kategórii SUV absolútne. Uvidíme, kde sa až vývoj vysokovýkonných modelov z dielne M zastaví. Vznikne aj X1 M? Nechajme sa prekvapiť.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov