Rozdiel v cene si v tejto chvíli netrúfame odhadnúť, ale pomôcť nám môže súčasný cenník Golfu ôsmej generácie pred faceliftom. Kým základná výbava Life je aktuálne v kombinácii s motorom 1.0 TSI (110 koní) za 20 990 eur, štvorvalec 1.5 TSI naladený na 130 koní stojí 22 390 eur. Rozdiel v cene oboch áut je jasný, 1400 eur...

Samozrejme slovenské zastúpenie môže nastaviť cenovky modernizovaného Golfu o niečo nižšie, ako čakáme. Pri podobných obmenách však čísla zvyknú (hlavne kvôli rozšírenej sériovej výbave) skôr stúpať než klesať, takže ak známy hatchback navyše prišiel o preplňované benzínové trojvalce, prepracovaný základný Golf 1.5 TSI bude zákonite drahší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Volkswagen sa bude snažiť vykompenzovať túto situáciu novou verziou motora 1.5 TSI evo2 s výkonom zníženým na 115 koní. Práve tá má podľa oficiálnej tlačovej správy nahradiť doterajší 110-koňový trojvalec.

Štvorvalcová jedna-päťka bude dostupná tiež s výkonom 150 koní, pričom obe spomínané jednotky budú štandardne kombinované so šesťstupňovým manuálom. Ak budete chcieť DSG, Volkswagen vám k automatu sériovo dodá mild-hybridnú verziu 1.5 eTSI a predpokladáme, že tak ako doteraz bude dostupná s výkonom 131 a 150 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ako sme naznačili už v úvode. Rozlúčte sa s naftovým Golfom GTD, ktorý mal 200 koní. Našťastie dieselové jednotky pod kapotou Golf ešte nekončia. Volkswagen bude tento model aj naďalej predávať so štvorvalcami 2.0 TDI s výkonom 115 a 150 koní, pričom silnejšia verzia sa bude dodávať výlučne so sedemstupňovým DSG.

Ak máte v hľadáčiku naopak vrcholné varianty Golfu, mohlo by vás zaujímať, že GTI má odteraz výkon zvýšený z 245 na 265 koní, ale dostupný bude už len so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, zatiaľ čo výbehový Golf GTI ste mohli mať aj so šesťstupňovým manuálom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čisto na baterky až 100 km

O niečo neskôr pribudne motor 2.0 TSI naladený na 204 koní, ktorý si budete môcť objednať aj so štvorkolkou 4Motion a v budúcom roku sa ku flotile pripoja verzie Golf R (i Variant) a GTI Clubsport.

Aby sme nezabudli, dôležitými zmenami prešli tiež dobíjacie benzín-elektrické Golfy eHybrid a GTE. Na ich príchod na slovenský trh si chvíľu počkáte, sú však zaujímavé tým, že po vzore nového Passatu i Tiguanu dostali výrazne väčšiu trakčnú batériu s kapacitou 19,7 kWh a výkonnejší elektromotor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

VW presné čísla zatiaľ neuvádza, ale dojazd v čisto elektrickom režime by sa mal pohybovať okolo 100 kilometrov a zaujímavé tiež je, že plug-in hybridy odteraz zvládnu rýchlonabíjačky s výkonom 50 kilowattov. Slabší eHybrid majiteľovi ponúkne systémových 204 koní a GTE posilnilo dokonca až na 272 koní a tieto verzie budú dostupné aj v krátkej päťdverovej karosérii.

Aby ste nepovedali, že sme predstavenie modernizovaného Golfu odflákali len motormi, poďme sa pozrieť na ďalšie „povinné cviky“. Auto dostalo 4 nové farby (dve modré, striebornú a čiernu), pre GTI, GTE a výbavu R-Line bude dostupné dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou a celkovo pribudlo 5 nových typov kolies s priemerom do 19 palcov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Ako ste už mali možnosť zistiť z našej video-premiéry, Golf modelového roka 2024 dostal tri typy svetiel. Už základné sú kompletne diódové, na druhej úrovni dostanete spomínané osvetlené logo aj s pásikom LED a vrcholom sú IQ.Light matrix s dosvitom až pol kilometra, ktoré VW kombinuje s LED v zadných svetlách.

Ôsme vydanie Golfu dostalo štvrtú generáciu multimediálneho systému s označením MIB4, ktoré je kombinované s veľkým dotykovým displejom s uhlopriečkou 12,9 palca, respektíve 32,8 cm. To podstatné je, že v ňom nájdete integrovanú umelú inteligenciu ChatGPT od OpenAI v spojení s novým hlasovým asistentom IDA. Volkswagen tvrdí, že vám zjednoduší nastavovanie klimatizácie, navigačného systému, obsluhu telefónu, ale zvládnuť má i predpoveď počasia či všeobecné otázky smerujúce k bežným informáciám.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: VW