TopSpeed.sk
  • 57t fans
  • 41t fans
  • 125t fans
Registrácia Prihlásenie
  • Video
  • Novinky
  • Tuning
  • Motoršport
  • Reportáže
  • Poradňa
  • Testy áut
  • Testy jazdeniek
  • Ankety
Registrácia
Prihlásenie

Most Lafranconi rozšíria o jeden jazdný pruh!

Most Lafranconi rozšíria o jeden jazdný pruh!
  • Peter ŠTURDÍK
  • 05.08.2013
  • Autor
  • 16
Dnes je streda, 04.03.2026
Meniny má Kazimír - význam mena

Tak táto správa poteší všetkých vodičov, čo musia križovať tento dôležitý most v hlavnom meste SR (dlhý je 761m a staval sa v rokoch 1985-1991). Teda nie len tých, čo tu žijú a pravidelne hromžia na jeho už dnes nedostatočnú kapacitu, ale aj tých, čo musia chtiac-nechtiac absolvovať povinnú jazdu po bratislavskom obchvate. Samozrejme, nič sa nebude dostavovať, pretože finta je v tom, že z odstavného pruhu sa spraví normálny, jazdný, tretí v poradí. Práce sa už začali a majú skončiť 10. augusta, teda už o pár dní. Táto zmena pomôže najmä situácií, keď sa 1/4 mesta (teda všetko od Karlovej Vsi nahor) vyberie v rannej špičke na obchvat a poobede späť. Čiže pribudne plynulé a priame napojenie na diaľnicu D1 a D2 bez nutnosti vjazdu do cestného lievika.

 

Dúfame teda, že táto zmena pomôže zlej dopravnej situácií a že onedlho sa niečo podobné stane aj pri vjazde do BA od Trnavy. Kto tade chodíte tak viete, že dva jazdné pruhy sú v týchto miestach ako zlý vtip...

 

A ako bonus pripájame toto video. Skočte na 3m06s a uvidíte, ako sa tento most staval. Zábery sú z roku 1987, keď existovali ešte len základy a o dnešných kapacitných problémoch sa ešte nevedelo.

Peter ŠTURDÍK
  • Peter ŠTURDÍK
  • Publikovane: 05.08.2013
Zdieľať
  • 16
Nový diesel 2.2 BlueHDI je len začiatok. Stellantis sa vracia k naftovým motorom!
16.02.

Nový diesel 2.2 BlueHDI je len začiatok. Stellantis sa vracia k naftovým motorom!

  • Miro MIHÁLIK
  • -
  • Novinky
  • 8

Prečo je u nás toľko nehôd? Slováci sa priznali k zlozvyku
16.02.

Prečo je u nás toľko nehôd? Slováci sa priznali k zlozvyku

  • Jan KOLBENHAYER
  • -
  • Novinky
  • 43



Návrat hore
Všetky články z kategórie Novinky
  • 16
Peter ŠTURDÍK

Peter ŠTURDÍK

- ďalšie články od autora
  • Test Volvo V40 D4 AT R-design Kinetic
  • Opustil nás Paul Walker alias Brian O Conner zo série Rýchlo a ...
  • Chystáte sa na Južný pól? Tak si zoberte tento Hilux 6x6!
Profil autora
  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

    Registrácia

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

16 komentárov

MaroS TopSpeed.sk Registrovaný uživateľ 05.08.13 16:27

M 72.00

Jednoznačne palec hore, aj keď to ide na úkor bezpečnosti a odstavného pruhu. Rovnaké riešenie ako naša trojprúdovka, ale iste lepšie, než sedieť zo zalošenými rukami a čakať čo bude...

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4, Toyota GR86
  • 0
  • 0
Odpovedať

(ne)cestny inzinier 05.08.13 18:54

(

@MaroS TopSpeed.skNa ukor odstavneho pruhu ano. Na ukor bezpecnosti? Toto by ste museli dokazat studiou, ci jednoznacne zlepsenie plynulosti v danom useku nebude vacsim bezpecnostnym benefitom, ako aktualny lievik sposobujuci harmonikovy efekt v plynulosti dopravy ergo podstatne vacsie riziko kolizii tlaciacich sa aut.

  • 0
  • 0
Odpovedať

MaroS TopSpeed.sk Registrovaný uživateľ 05.08.13 20:51

M 72.00

@(ne)cestny inzinierAsi sme sa nepochopili, píšem predsa, že som jednoznačne za. Obavy ohľadne bezpečnosti som vyjadril v súvislosti s chýbajúcím priestorom odstaviť pokazené (nabúrané) autá. Plynulosť a priepustnosť jednoznačne chválim a teším sa na toto riešenie. Rovnako ako z 3prúdovej diaľnice. No je jasné, že ani jedno z toho nie je plnohodnotné a asi ani kolaudovateľné riešenie. Preto má D1 stále oranžové značenie - lebo stavba... :)

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4, Toyota GR86
  • 0
  • 0
Odpovedať

555 Registrovaný uživateľ 05.08.13 23:27

5 82.00

@MaroS TopSpeed.skMaros a ako je to s meranim a pokutovanim na verejnej komunikacii vo vystavbe?

Jazdím na: Subaru WRX STi RA 6 V Limited, Ford Fiesta 1,4 TDCI
  • 0
  • 0
Odpovedať

martin Registrovaný uživateľ 06.08.13 08:31

M
91.00

@555myslim, ze nemaju pravo, Kubo s nimi v tomto zmysle dost slusne vyjebal.

Jazdím na: Volvo , Hyundai , Volvo
  • 0
  • 0
Odpovedať

JozefTS Registrovaný uživateľ 05.08.13 18:10

J
55.00

ja s takymto riesenim nesuhlasim. a ani po "dialnici" BA-TT nejazdim v pravej lajne, teda v pase smrti. staci 3 sekundy nepozornosti a uz ste nalozeny v aute, ktore ma nejaku poruchu, alebo vas sunda kamion ak tam stojite vy...

  • 0
  • 1
Odpovedať

Investigativny vodic 05.08.13 18:50

(

@JozefTSA to chodite po tej dialnici vyse 300km/h, alebo z akeho dovodu nestihate reagovat na stojace auta na useku s kilometrovym rozhladom vpred? Ako riesite jazdu na okresnych cestach s este uzsimi jazdnymi pruhmi a uplne absentujucou spevnenou krajnicou, nieto este s odstavnym pruhom? Ako sa spravate v dialnicnych tuneloch, kde taktiez absentuje odstavny pruh?
Viem, vela otazok, ale Vasa odpoved v sebe nesie mnozstvo dalsich otaznikov.

  • 0
  • 0
Odpovedať

MaroS TopSpeed.sk Registrovaný uživateľ 05.08.13 20:56

M 72.00

@Investigativny vodicNo, ak má mať problém s "náhlou prekážkou" vodič osobného auta v pravom jazdnom pruhu na D1, tak buď ide mimoriadne rýchlo, alebo nedodržuje min. bezpečnú vzdialenosť 2s. Bežne jazdím celkom napravo a ešte som snáď nemal jedinú krízovku. Naopak, lezú mi na nervy vodiči, ktorí drepia v strednom! S údivom zisťujem, že môj kolega je jeden z nich :)


Vieme však, že TIRák (fú, jaké staré slovo) na diaľnici bachne tempomat a vedeniu vozidla sa venuje minimálne. Bežná prax je sledovanie TV, príprava jedla, či prechádzky po kabíne. V tom prípade by som ozaj nechcel mať nepojazdné auto v pravom pruhu.

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4, Toyota GR86
  • 0
  • 0
Odpovedať

jozefTS Registrovaný uživateľ 06.08.13 13:42

J
55.00

@Investigativny vodics kilometrovym prehladom dopredu? tak potom mi poradte o akom case tam jazdite vy. v tuneli sa nejazdi 110 pokial viem, rovnako ako na okreskach. keby som bol tak strasne "od veci" ako reagujete, tak by sa tam uz nestala smrtelna nehoda. prave preto, ze stal odstaveny v pravom pase..mne pripada trojprudove riesenie nebezpecne a moj nazor mi nevyhovorite.skuste si tam odstavit auto vy a chodte dat trojuholnik za auto ako vyhlaska kaze. vela zabavy

  • 0
  • 1
Odpovedať

Investigativny vodic 06.08.13 19:48

(

@jozefTSJa vam nic nechcem vyhovorit, podla formulacii myslienok ste zjavne nepoucitelny a nedate si vyhovorit svoju "pravdu". Ale odpovedali ste mi na otazku. To, ze v dialnicnych tuneloch a na okreskach vas nerusi absencia odstavneho pruhu je z dovodu, ze tam sa auta pohybuju len 90kou a na BA-TT dialnici 110. Dakujem za odpoved. Je zaujimave, ako velmi tento rozdiel v rychlosti posobi psychologicky na ludi a ich mozog je nadmerne zatazeny zvladanim viacerych cinnosti pri takejto rychlosti auta.

  • 0
  • 0
Odpovedať

JozefTS Registrovaný uživateľ 06.08.13 22:27

J
55.00

@Investigativny vodictak podla vasej poslednej vety - dakujem za jemnu urazku. kde som urazil ja vas mi este napiste?

  • 0
  • 1
Odpovedať

Investigativny vodic 07.08.13 06:27

(

@JozefTSNikde ste ma neurazili, preco sa pytate? Ani ja som sa Vas nijako nechcel dotknut, ale pochopil som to tak, ze to, co Vas pri 90ke nerusi a neohrozuje, predstavuje pre Vas pri 110ke do tej miery zvysene riziko, ze radsej porusujete dopravny predpis. Tak predpokladam, ze je to z dovodu pretazenia mozgovej kapacity pri danej rychlosti, kedy si uz netrufate s bezpecnou rezervou zvladat dopravne situacie, ktore by ste este v 90ke zvladali. A to je efekt, ktory sa dostavuje u kazdeho sofera, aj u tych najlepsich pretekarov, kedy nad urcitu rychlost straca mozog schopnost vyhodnocovat v realnom case vsetky podnety a jazda sa stava menej bezpecnou. Vy ste si to na sebe pri 110ke vsimli a urobili ste aspon to, ze ste sa preradili pre Vas do pocitovo bezpecnejsieho stredneho pruhu.
Je ale pravda, ze po spravnosti by som Vam mal odporucit znizit rychlost na pre Vas bezpecnu 90ku a preradit sa do praveho pruhu. Ale chapem, ze kazdy vodic je v prvom rade egoista a jazdi skor tak, ako chce, a nie tak, ako by mal. Cize si uvedomujem, ze takato rada by Vas akurat provokovala.

  • 0
  • 0
Odpovedať

JozefTS Registrovaný uživateľ 07.08.13 07:47

J
55.00

@Investigativny vodictak ok, bavite ma hned z rana. takze podla vas vlastne kazdy, kto jazdi v strednom pase ma obmedzenu mozgovu kapacitu, pretoze nezvlada 110km/h? no vyborne. tak ja vam rozpisem ten dovod, ktory som uz spominal - v strednom pase jazdim ja a mozno i vela dalsich vodicov, pretoze nemam najmensi dovod verit vodicom iducim za mnou, ze ked ja kvoli prekazke v pravom pruhu zastavim na dialnici, tak oni sa venuju riadeniu dostatocne a zastavia tiez a nenaburaju ma v plnej rychlosti. (zastavenie na nulu sa vam sice moze stat i v inom pase, to je ale uz dopravna zapcha a to clovek vidi i periferne ak sa zrovna nevenuje 100% riadeniu.) zatial co zastaveny jeden pas tak do oci nebije (ak idete v nom) a potom problemy s obiehanim stojaceho auta pri tolerancii inych vodicov iducich v rychlejsom pase je tiez slusny oriesok. takze je to iba kvoli bezpecnosti mojej vlastnej s tym, ze ja sa nechcem nechat ohrozovat najma nezodpovednymi vodicmi za mnou. no dufam, ze teraz som vam to uz dostatocne ozrejmil a ze s vasim brisknym intelektom, podla sposobu ako ste pisal komentar a neprestal byt ustipacny, tak ste to aj pochopil a snad rozumel...

  • 0
  • 1
Odpovedať

Investigativny vodic 07.08.13 19:37

(

@JozefTSDovolim si tvrdit, ze v situacii, ked jeden pruh ostane na dialnici stat, sa v extremne kratkom case pritrafi to iste aj v pruhu susednom kvoli pripajaniu sa aut z nulovej, respektive velmi nizkej rychlosti. Je otazka, v ktorom pruhu je v takej situacii bezpecnejsie byt. Ci v strednom, do ktoreho sa nadmerne pchaju auta s velkymi rozdielmi rychlosti, alebo v pravom, kde je prekazka, no auta skor uvolnuju priestor a pruh sa vyprazdnuje.
Cize po velmi kratkej chvili by to v mieste zuzenia stalo, respektive vyrazne spomalilo napriec vsetkymi pruhmi. To su jednoduche zakonitosti toku premavky, kde sa na jazdne pruhy neda nahliadat ako na oddelene dopravny systemy, ale ako na jeden system s vnutornymi interakciami. Takze jazdou v strednom pruhu si sice "kupujete" zdanlivu bezpecnost, vo vysledku vsak akurat znizujete priepustnost cesty a problemy sa Vam tam mozu pritrafit uplne rovnako.

andynr: Na com jazdim? Mam korporatne vozidlo Skodu 120 GL svetlohnedej farby s manualnou patstupnovou prevodovkou, siberom a radiom znacky Pioneer. Priniesla Vam tato informacia nejaku pridanu hodnotu k tejto teme? Ideme sa kadrovat?

  • 0
  • 0
Odpovedať

555 Registrovaný uživateľ 05.08.13 23:29

5 82.00

Pravy pruh negujem z prozaickejsieho dovodu, jeho kvalita je o dost zalostnejsia, ako tych dvoch povodnych.

Jazdím na: Subaru WRX STi RA 6 V Limited, Ford Fiesta 1,4 TDCI
  • 0
  • 1
Odpovedať

andynr 07.08.13 08:41

(

Ak mi dovolíte sa spýtat,na čom jazdí pán investigatívny vodič(ak to nie je utajovaná skutočnosť)?

  • 0
  • 0
Odpovedať
Dnes je streda, 04.03.2026
Meniny má Kazimír - význam mena
profi-car.sk
Continental definitívne vyradil uhlie a ťažký olej z výroby pneumatík
Continental definitívne vyradil uhlie a ťažký olej z výroby pneumatík
  • 02.03.
DAF XD: Komunálna technika pripravená na zimnú službu
DAF XD: Komunálna technika pripravená na zimnú službu
  • 28.02.
SCANIA Jazdené vozidlá: Viac než len lacnejšia alternatíva k novému kamiónu
SCANIA Jazdené vozidlá: Viac než len lacnejšia alternatíva k novému kamiónu
  • 28.02.
Generácia Z ako dôvod nedostatku profesionálnych vodičov? Za šialený stres považujú aj osobáky
Generácia Z ako dôvod nedostatku profesionálnych vodičov? Za šialený stres považujú aj osobáky
  • 28.02.
Scania 500R 6x6 XT: Big Shrek mieri na koniec sveta po Panamerickej diaľnici
Scania 500R 6x6 XT: Big Shrek mieri na koniec sveta po Panamerickej diaľnici
  • 28.02.

Podobné články

Pneumatika s výsuvnými hrotmi ide na trh! Ovládanie je automatické, nepotrebujete ani tlačidlo
Pneumatika s výsuvnými hrotmi ide na trh! Ovládanie je ...
  • včera
  • 694
  • 0
Pneumatika s výsuvnými hrotmi ide na trh! Ovládanie je automatické, nepotrebujete ani tlačidlo
Pneumatika s výsuvnými hrotmi ide na trh! Ovládanie je ...
  • včera
  • 694
  • 0
Tesla prináša 7-miestny Model Y do Európy. Príde aj na Slovensko? Neoplatí sa počkať na Model YL?
Tesla prináša 7-miestny Model Y do Európy. Príde aj na Slovensko? ...
  • včera
  • 252
  • 0
Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 TSI 4x4?
Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 ...
  • včera
  • 545
  • 1
Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 TSI 4x4?
Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 ...
  • včera
  • 545
  • 1
Nový Track Kit pre BMW M2 robí z kupé okruhový stroj s povolením na bežné cesty. Čo obsahuje?
Nový Track Kit pre BMW M2 robí z kupé okruhový stroj s povolením ...
  • včera
  • 525
  • 0
Návrat spaľovacích motorov pre Citroën Berlingo! A máme aktuálne slovenské ceny
Návrat spaľovacích motorov pre Citroën Berlingo! A máme ...
  • 02.03.
  • 1278
  • 0

Najčítanejšie články

  • 3 dni
  • 7 dní
  • 14 dní
Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. ...
  • 01.03.
  • 1585
  • 11
Návrat spaľovacích motorov pre Citroën Berlingo! A máme aktuálne slovenské ceny
Návrat spaľovacích motorov pre Citroën Berlingo! A máme ...
  • 02.03.
  • 1278
  • 0
Pneumatika s výsuvnými hrotmi ide na trh! Ovládanie je automatické, nepotrebujete ani tlačidlo
Pneumatika s výsuvnými hrotmi ide na trh! Ovládanie je ...
  • včera
  • 694
  • 0
Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 TSI 4x4?
Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 ...
  • včera
  • 545
  • 1
Nový Track Kit pre BMW M2 robí z kupé okruhový stroj s povolením na bežné cesty. Čo obsahuje?
Nový Track Kit pre BMW M2 robí z kupé okruhový stroj s povolením ...
  • včera
  • 525
  • 0
Nafta za 4 eurá? Takto môže vyzerať Slovensko bez ropy po 3 mesiacoch
Nafta za 4 eurá? Takto môže vyzerať Slovensko bez ropy po 3 ...
  • 28.02.
  • 23114
  • 16
Najspoľahlivejšie naftové radové šesťvalce: Zaručene prežijú zvyšok auta!
Najspoľahlivejšie naftové radové šesťvalce: Zaručene prežijú ...
  • 26.02.
  • 6862
  • 0
Nové Porsche K1 vymenilo kvôli kríze elektrický pohon za V6 a V8. A mieri do Bratislavy!
Nové Porsche K1 vymenilo kvôli kríze elektrický pohon za V6 a V8. ...
  • 26.02.
  • 6731
  • 1
Najvýkonnejšia Škoda Superb odhalená! Prekvapivo dostupná len v jednej karosérii
Najvýkonnejšia Škoda Superb odhalená! Prekvapivo dostupná len v ...
  • 27.02.
  • 4425
  • 2
Budú francúzske autá jazdiť s talianskym motorom?
Budú francúzske autá jazdiť s talianskym motorom?
  • 25.02.
  • 3606
  • 2
Nafta za 4 eurá? Takto môže vyzerať Slovensko bez ropy po 3 mesiacoch
Nafta za 4 eurá? Takto môže vyzerať Slovensko bez ropy po 3 ...
  • 28.02.
  • 23114
  • 16
Toto je budúcnosť spaľovacích motorov! Vzniká v Španielsku a má parádne nízku spotrebu
Toto je budúcnosť spaľovacích motorov! Vzniká v Španielsku a ...
  • 18.02.
  • 9796
  • 1
12 km za 43 rokov? Ako je to možné? O koľko stúpla cena?
12 km za 43 rokov? Ako je to možné? O koľko stúpla cena?
  • 20.02.
  • 9242
  • 1
Po zákaze výsuvných kľučiek a deformovaných volantov Čína ruší ďalší nezmysel v nových autách
Po zákaze výsuvných kľučiek a deformovaných volantov Čína ...
  • 22.02.
  • 9144
  • 1
Stellantis neustrážil veľkú novinku: tu sú prvé fotky novej generácie DS N°7!
Stellantis neustrážil veľkú novinku: tu sú prvé fotky novej ...
  • 18.02.
  • 7219
  • 1

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE

  • nové
  • staršie
03.03
Zaparenina | Najvýkonnejší Superb už má slovenské ceny. Stojí viac, ako 2.0 TSI 4x4?
https://www.youtube.com/watch?v=dGCnKDndYWg
03.03
Realita____ | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Čo 100tisíc, za týždeň som v Bratislave videl Urus v každej ...
03.03
Jano-NR | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Priemerný vek automobilov v EÚ 2024. Tabuľka strana 50 ACEA ...
03.03
Jonas | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Never tomu ze 3 rocne auto zo zapadu ma najazdene pod 250 000 km, ...
03.03
Dr Pinell | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Ale no, nerobme zo seba smetisko. Staci si spravit par km vylet za ...
03.03
Realita____ | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
nové a do 5 rokov sa ho ...
03.03
Realita____ | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Súhlasím, len treba zdôrazniť že hovoríte o moderných ...
03.03
MaroS TOPSPEED.sk | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Zial, presne tak.
03.03
MaroS TOPSPEED.sk | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
Nerobime, len piseme fakty.
03.03
Jano_1987 | Stávame sa smetiskom? Vlani Slováci doviezli 61 500 jazdeniek. Polovica má cez 100-tisíc km
1/ vozový par starne všade v Európe 2/ bežný nájazd vozidiel ...
Z nášho youtube
125000
Odberateľov
ÚPLATKY na STK - KTO a AKO ICH STOPNE?

31183

Zbavili motor EcoBoost chýb? Test jazdenky Ford Focus 4 (2018 až 2025)

12417

TEST LEAP MOTOR T03 - malý s veľkým

10509

TEST MG HS hybrid plus - Hraj Sa

14693

Existujú EV Hothatche? ŠKODA ELROQ RS a ZEEKR X AWD

17952

STK = ŠIKANA MOTORISTU? Prečo navyše tak drahá?

32008

TEST 2026 DS N°4 hybrid - naj auto triedy za super cenu

7621

Tip pre redakciu

Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?

Kontaktujte nás
TopSpeed.sk
  • Kontakt
  • Reklama
  • Pravidlá a podmienky
  • Ochrana súkromia
  • Tip pre redakciu
  • RSS Kanál
Naše médiá
Topspeed logo
Proficars logo

© 2009 - 2026 TOPSPEED.sk

Prihlásenie

Prihlásenie cez

Alebo cez email
Zapamätať heslo
Zabudli ste prihlasovacie heslo?

Registrácia

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Máte u nás už účet? Prihláste sa