Chápem, že mnohým sa do crossoveru (slovo SUV je na T-Cross asi predsa len trochu silné) s vyššou stavbou karosérie nastupuje jednoduchšie a zároveň z neho majú lepší výhľad. Uznávam tiež, že mnohé podobné modely sa predávajú lepšie a tiež ich zostatková cena je vyššia, ako v prípade ekvivalentného hatchbacku. V konečnom dôsledku sa tomu ani nedivím, tak sa poďme pozrieť na ten konkrétny príklad.
Pri prechádzaní aktuálnych cenníkov Volkswagenu Polo a T-Cross (prakticky identické autá na rovnakej platforme) ma zaujal fakt, že ich nákupná cena sa takmer vôbec nelíši. V nepatrne drahšom T-Crosse dostanete viac výbavy, čím sa cenový rozdiel zotrel prakticky na nulu.
Základné Polo s motorom 1.0 TSI naladeným na 70 kW (95 koní) a manuálnou 5-stupňovou prevodovkou v základe vychádza na 19 090 eur. Dnes si ho však môžete kúpiť s lepšou výbavou Limited dokonca za 18 890 eur. Máte v nej predné LED, zadné parkovacie seznory, 15-palcové disky, zadnú kameru či zatmavené zadné sklá.
T-Cross s lepšou výbavou
Vyšší T-Cross s tým istým motorom a prevodovkou vás síce s výbavou Limited vyjde na 19 990 eur (čo nie je až taký výrazný skok za auto, ktoré sa niekomu zdá priestrannejšie a aj sa mu lepšie nastupuje). V základe však okrem spomínaných vecí z Pola navyše dostanete bezkľúčové odomykanie, 17-palcové disky či metalízu. Ak si toto všetko zarátate do výbavy Pola, nemusím vám pripomínať, že sa dostanete nad cenu T-Crossu.
V tomto prípade preto dostanete lepšie vybavené auto za nižšiu čiastku, navyše mnohí ocenia vyššiu pozíciu za volantom, ľahšie nastupovanie a vystupovanie a subjektívne sa v ňom cítia bezpečnejšie.
V lepšej výbave R-Line Limited je cenový rozdiel dokonca ešte nižší a T-Cross sa oplatí viac. Už chápete, prečo sú nielen veľké, ale aj malé SUV tak rozšírené a žiadané?
Malé autá to dnes majú ťažké a veľké zlepšenie tu asi ani nenastane. Ak máte podobný prípad s inými značkami, pokojne ho napíšte do diskusie, je to zaujímavý trend. Jediným rozdielom, prečo zostáva pre mnohých Polo v hre, je stále možnosť kúpiť si ho s dvojlitrovým TSI ako Polo GTI.
zdroj: VW