V nedávnom článku sme informovali o projekte IONITY, ktorý by mohol naštartovať elektromobilitu s novými nabíjacími stanicami. Dohoda medzi IONITY a Shell tak predstavuje uzatvorenie ďalšieho partnerstva, ktoré naberá reálne kontúry. Na najvyťaženejších čerpacích staniciach tak nastane rozšírenie nabíjačiek pre elektromobily, výnimkou nebude ani Slovensko.

Prevádzkovateľ siete rýchlonabíjacích staníc, IONITY, tak podpísal dohodu s veľkým predajcom palív a mazív, spoločnosťou Shell. Miesto budovania nových priestranstiev využijú už postavené čerpacie stanice, na ktorých vybudujú aj nové rýchlonabíjacie body.

Pribudnú tak nabíjacie stanice aj napríklad na diaľničnej pumpe Červeník, Levoča alebo Považská Bystrica?

Na začiatok to bude 80 čerpacích staníc prevažne na diaľniciach v 10-tich európskych krajinách (Belgicko, Francúzsko, Holandsko, Rakúsko, Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Slovensko, Slovinsko a Veľká Británia). V priemere umiestnia na čerpaciu stanicu 6 nabíjacích miest, celkovo ich bude takmer 500.

Shell má výhodu v rozmiestnení čerpacích staníc, dovybudovanie nabíjacích bodov je lacnejšie, ako výstavba úplne nových.

Stanice by mali pokryť diaľničnú sieť v Európe tak, aby boli od seba vzdialené v priemere 120 km. Spoločnosť zatiaľ neuviedla konkrétne čerpacie stanice na Slovensku, môžeme tak len tipovať, či pôjde o diaľničnú čerpaciu stanicu Červeník a čerpaciu stanicu na diaľnici pri Považskej Bystrici alebo niektoré iné.

Nabíjanie elektromobilov s rýchlonabíjačkami a novými akumulátormi bude za pár rokov trvať pár minút.

Nabíjacie stanice budú využívať výkon až 350 kW. Shell tiež podporuje aj iné nízkoemisné palivá pre dopravu, ako napríklad vodík, bio-palivá alebo zemný plyn. Elektromobilita však v dnešnej dobe „frčí“, a tak má budovanie nových dobíjacích staníc pravdepodobne prioritu. Myslíte si, že vybudovaním nabíjacích staníc na diaľniciach rozšíri elektromobily aj napriek ich krátkemu dojazdu? Alebo ich budú majitelia stále prevádzkovať prevažne v mestách?

Zdroj foto: Shell, Ionity