Aktualizácia 9. 1.: kompletný prehľad porovnania cien modelov ID na nemeckom a slovenskom trhu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To nie je preklep. ID.4 skutočne stojí v základe 32 600 eur

Podľa nemeckého magazínu Auto Motor und Sport totiž začalo VW od januára „vyplácať“ takzvaný akčný bonus a spolu s ním tiež bonus elektrickej mobility. Výsledkom sú zľavy skoro 8 tisíc eur, ktoré Nemci spustili pod názvom „Volkswagen Environmental Bonus“.

Spomínané dva bonusy platia skoro pre všetky elektromobily ID, s výnimkou najdrahších modelov ID.5 GTX a ID.7 Pro. Aj v ich prípade si ale môžete nárokovať „akčný bonus“ vo výške 5950 eur.

Aby ste si urobili obraz o tom, za aké ceny sa dnes dajú vo výrazne bohatšom Nemecku kúpiť elektromobily, máme pár príkladov.

Najlacnejší Volkswagen ID.3 Pro s 58-kilowatthodinovou batériou je v nemeckom cenníku za 39 995 eur. Podľa Auto Motor und Sportu ho však po zohľadnení zliav od automobilky dostanete za 32 975 eur. Len pre poriadok pripomíname, že u nás od januára zlacnel tento model o 2000 eur, aj tak vás ale bude u nás stáť 35 990 eur. To je o viac ako tritisíc eur vyššia cena. Nejedná sa však o rovnaké auto. Modely predávané u nás majú o poznanie vyššiu štandardnú výbavu. 

Model ID.3 Pro S s väčšou batériou také veľké zľavy doma nedostal (vyjde na 42 240 eur), takže u nás po zlacnení stojí podobné peniaze, konkrétne 42 990 eur. Oveľa viac ale ušetríte pri nákupe ID.4.

Aj štvorka má na Slovensku po zľave, takže namiesto 46 990 eur za ňu dnes dáte 43 990 eur. Lenže v Nemecku vám VW dá bonus až 7735 eur, takže vás najlacnejšia ID.4 vyjde spomínaných 32 600 eur, čo je rozdiel skoro 11 400 eur! Aj tu však platí, že základ predávaný v Nemecku je oveľa jednoduchšie vybavený ako základ u nás. Dlhodobo sa totiž vie, že kupujúci u nás si na výbavu áut potrpia viac aj pri tzv. ľudových áutách. To sa na západe európy tak nedeje.

A nemenej pôsobivý je tiež výpredaj batériového ID.5. Kým nemecké zľavy zrazili jeho prvú cenu na hranicu 41 235 eur, slovenská januárová zľava posunula jeho cenovku na 49 390 eur. Nepočítajte to. Rozdiel robí 8155 eur. K tomu len dodávame, že aktuálne spomínané bonusy platia v Nemecku v tejto chvíli do konca marca 2024.

zdroj: AMS, Volkswagen