Istý čas to vyzeralo, že Golf má svoj čas definitívne spočítaný a že sa jeho priamym nástupcom stane elektrický hatchback ID.3. Batériový Volkswagen však zďaleka nie je taký úspešný, ako Nemci dúfali. Dokonca musia jeho výrobu obmedzovať kvôli menšiemu záujmu zákazníkov, takže budúcnosť Golfu opäť vyzerá o čosi zaujímavejšie a trúfame si povedať, že i mierne ružovejšie.

Pravdou je, že ho v roku 2022 v rebríčku popularity predstihol VW T-Roc, Golf však s viac ako 177 200 registráciami skončil na piatom mieste najpredávanejších áut na európskom trhu. Tohtoročné výsledky ešte nemáme, ale zdá sa, že záujem o Golf dokonca stúpa. V priebehu prvých ôsmich mesiacov VW dodalo 114 787 kusov, o 1750 áut medziročne viac, na hatchback sa ale doťahuje nový Tiguan, takže v rámci značky pravdepodobne skončí v roku 2023 až na treťom mieste.

Pre VW je stále dôležitý

S ohľadom na niekdajšie čísla (v roku 2020 sa v Európe predalo 312 tisíc Golfov) je to samozrejme obrovský prepad, lenže modelov ID.3 sa od januára do augusta 2023 predalo len 44 tisíc kusov, takže Nemci Golf jednoducho povedané stále potrebujú.

Záujem o tento model sa VW pokúsi zvýšiť v úvode spomínanou medzigeneračnou modernizáciou. A aby ste nemuseli čakať do svetovej premiéry, ponúkame vám prvý obrázok odfotený pravdepodobne v rámci internej firemnej prezentácie.

Zo záberu je vidieť, že Golf dostane okrem iného nový predný nárazník, ktorý je štylisticky veľmi podobný novej generácii Passatu a sčasti nadväzuje tiež na súčasné ostré verzie GTI, GTE a R. Viditeľne sa tiež zmení tvar hlavných svetiel, predovšetkým potom časť priklonená k maske, ktorá je výrazne užšia.

Novinkou je tiež už spomínané osvetlené logo a s odvolaním na nemecké médiá tiež vieme, že Golf týmto faceliftom definitívne príde o všetky manuálne prevodovky. Naopak dobrou správou je, že auto by malo byť naďalej dostupné aj v športových variantoch GTI, GTI Clubsport a R a v porovnaní s predchodcami by mali dostať nepatrne vyšší výkon. O ten sa možno nepostarajú prepracované spaľovacie motory, ale skôr mild-hybridný 48-voltový systém, ktorý bude kvôli snahe vyhnúť sa pokutám za CO2 prakticky povinnosťou.