Top Ferrari 488 nesie meno Pista

Novinku samozrejme odľahčili, automobilka uvádza suchú hmotnosť 1280 kg, čo je o 90 kg menej ako v prípade štandardného GTB. Výborný motor, v ktorom použili aj riešenia z cupového Ferrari 488 Challenge v spojení s nízkou hmotnosťou, to je recept na parádne výkony. V prípade Ferrari 488 Pista, to znamená zrýchlenie na 100 km/h za šialených 2,85 s, na 200 km/h 7,6 s a topspeed 340 km/h.

Ferrari 488 Pista, najlepší V8 supercar z Maranella

Ferrari 488 Pista

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ferrari vylepšovalo aj aerodynamiku, kombinovali veci, ktoré používajú v F1 a vo vytrvalostných pretekoch, spolu s tým, čo je dnes v F1 zakázané. V prednej časti využili poznatky z monopostov F1, keď zakomponovali do nárazníka a kapoty S-Duct, teda šachtu, ktorú sa vyťahuje vzduch zo spodnej časti nárazníka na kapotu, čím zlepšuje prítlak na prednú nápravu a optimalizuje obtekanie vzduchu okolo kabíny a zároveň privádza viac vzduchu k spojleru. Pri zadnom spojleri sa inšpirovali špeciálom Ferrari 488 GTE a novým tvarom získali viac prítlaku. K tomu prispieva aj nový, dlhší a vyšší fúkaný difúzor, ktorým využili energiu výfukových plynov na urýchlenie prúdenia vzduchu. Kombináciu týchto vecí získali o 20 % viac prítlaku oproti 488 GTB.

Ferrari 488 Pista, najlepší V8 supercar z Maranella

Ferrari 488 Pista vraj vo Fiorane zajazdilo lepší čas ako LaFerrari

Na palube sa nachádzajú aj posledné verzie elektronických pomocníkov, konkrétne Side-Slip Angle Control 6.0 alebo v skratke SSC 6.0. Systém dohliada na elektronický diferenciál E-Diff3, magnetorheologický podvozok, stabilizačný systém F1-Trac a novinku, Ferrari Dynamic Enhancer, ktorá v reálnom čase monitoruje a kontrolu tlak v brzdičoch auta.

Ferrari 488 Pista, najlepší V8 supercar z Maranella

Ferrari 488 Pista vraj zajazdilo na testovacej trati vo Fiorane lepší čas ako LaFerrari. Automobilka túto informáciu zatiaľ nepotvrdila, ale ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne.

zdroj a foto: Ferrari

video: TopSpeed