Osviežený dizajn dáva Astre športovosť

5-dverový model Astra a kombi Sports Tourer dostali zmenenú prednú časť karosérie, ktorá je mladistvejšia, športovejšia a ušľachtilejšia ako doteraz. Rovnakú prednú časť karosérie má aj nový štvordverový model Astra sedan. Tím dizajnérov Opel pri rekonštrukcii výraznejšie vymodeloval spodnú časť masky chladiča podobne ako má kupé  GTC, maska má mriežku s precíznejším technickým dizajnom. Horná časť masky dostala prominentnejšiu chrómovanú lištu výraznejšieho, trojrozmerne modelovaného tvaru. Nová lišta je výraznejšie vycentrovaná a pôsobí akoby plávala na maske. Doplnením čiernych prvkov do vnútra predných reflektorov základná verzia vybavenia “Essentia” dostala športovejšie vyhotovenie reflektorov, ktoré bolo v minulosti vyhradené pre vyššie verzie vybavenia.

Na zadnej časti karosérie je priehĺbenie pre evidenčnú tabuľku päťdverovej verzie Astra vymodelované novým spôsobom, vytvárajúcim väčšiu vizuálnu šírku. Päťdverová verzia a kombi Sports Tourer dostali nový chrómovaný pás v spodnej časti nárazníka, ktorý tiež vizuálne rozširuje zadnú časť karosérie.

Opel Astra sedan je novinkou roku 2012

Opel Astra sedan je novinkou roku 2012

To však v ponuke Opel na druhý polrok 2012 zďaleka nie je všetko. Výrobca prichádza s novými motormi s vysokým výkonom, najmodernejšími asistenčnými systémami a osvieženým dizajnom aj pre doteraz známe verzie. Ostrejší vonkajší vzhľad a interiér podčiarkujú športovejší charakter a technické prednosti mnohokrát oceneného radu. So 4-dverovým sedanom, 5-dverovým hatchbackom, kombi Sports Tourer a trojdverovým kupé GTC aj v najostrejšej verzii OPC je teraz modelový rad Astra kompletný. Opel sa netají ambíciou ponúkať najemocionálnejšie produkty v kategórii. S konkurentami ako Alfa Romeo Giulietta to síce nebude ľahké, no tu Astra naplno boduje ponukou a naozaj má dobré šance.


Najrýchlejšia Astra histórie je nové OPC

Tento cieľ podporujú nové motory, niektoré k dispozícii už teraz, ďalšie rozšíria ponuku v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov. Nová Astra OPC, je s výkonom 206 kW (280 k) a max. krútiacim momentom 400 Nm nielen najvýkonnejším ale aj najrýchlejším modelom Astra všetkých čias. Maximálna rýchlosť je 250 km/h a z pokoja na tempo 100 km/h to dá za iba 6 s.

Modernizáciou prešiel aj interiér

Modernizáciou prešiel aj interiér. Kožené čalúnenie kombinuje čiernu s červenou na okrajoch sedadiel. Toto kombo je vyhradené len verzii BiTurbo CDTI.

Najsilnejšia naftová Astra má biturbodízel

Na jeseň pribudne najrýchlejšia Astra s naftovým motorom. Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k) a pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je už známy z typu Insignia. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti, ktoré pracujú samostatne alebo spoločne, umožňuje vynikajúce jazdné výkony v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Nový motor bude k dispozícii v základnej päťdverovej karosérii hatchback, kombi Sports Tourer a v kupé GTC. Tieto tri verzie karosérie vytvárajú ponuku výkonného naftového modelu, ktorá je teraz v kompaktnom segmente jedinečná.

Opel vylepšil aj benzínový motor 1,4 litra s výkonom 103 kW (140 k) prepĺňaný turbom. Teraz dostal funkciu overboost, ktorá krátkodobo zvyšuje max. krútiaci moment o 10% z 200 na 220 Nm - veľmi užitočné napríklad pri predbiehaní.

Astra Tourer je tiež veľká fešanda

Astra Tourer je tiež veľká fešanda