Keď sa vo februári objavili prvé európske ceny Toyoty GR Yaris po facelifte, nechápavo sme krútili hlavami, lenže... žiaľ, nebol to problém trhov extrémne pokutujúcich autá so spaľovacími motormi. Ostré japonské mini skokovo zdražilo úplne všade, vrátane slovenského trhu.
Pravdou samozrejme je, že modernizovaný Yaris dostal okrem motora s výkonom zvýšeným z 261 na 280 koní množstvo ďalších úprav. Má lepší podvozok, tuhšiu karosériu, sériovo paket Circuit so zdokonaleným chladením. Ale skutočne to stojí za zdraženie o 11 tisíc (!) eur?
Ešte horšie správy máme pre tých, ktorí čakali na úplne novú verziu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Gazoo Racing Direct. Dorazila, lenže auto s ňou v základe stojí – sedíte? – 50 790 eur. Inak povedané, priplatíte si ďalších 2800 eur a v podstate sa dostanete na hranicu Toyoty GR Supra, ktorá začína na 52 990 eur. A tým finančný kolotoč nekončí.
GR Yaris má samozrejme v základe takmer všetko dôležité, ale pohľad na základné a „nadštandardné“ prvky chuť horkej pilulky veľmi nezmierni, ak sa zameriate na ono „takmer“.
Bez doplácania je najmenšia športová Toyota dostupná len s bielym lakom. Za metalízu, perleť i inú špeciálnu farbu budete musieť prihodiť 790 eur. Na tom pochopiteľne auto nestojí, ale potom je tu paket VIP.
Obsahuje originálne čierne kované osemnástky, vyhrievaný volant i so sedadlami, audio JBL, pár prídavných bezpečnostných systémov, ako je napríklad sledovanie slepých uhlov či predné a zadné parkovacie senzory s automatickým brzdením (v základe je kamera) a bude vás stáť 4200 eur. Pritom vyhrievané sedadlá si samostatne neobjednáte.
Podčiarknuté, sčítané... Ak ostaneme pri verzii s manuálom a budete potrebovať spomínané vyhrievané sedačky, ktoré určite nepovažujeme za luxus, sme na čiastke 52 190 eur! Mimochodom, GR Yaris pred faceliftom mal vyhrievanie sedadiel i volantu v štandarde.
Takže ak viete o nejakom staršom kuse na sklade, neváhajte. Medzigeneračne vám toto auto zdraží nie o 11 tisíc, ale v skutočnosti o nejakých 15 tisíc eur. Pochopiteľne za to môžete obviňovať Toyotu, obávame sa ale, že v tomto prípade ide tá šialená cenovka na konto pokutám za emisie. Čo na tom, že sa v Európe predá len pár tisíc týchto áut a ich „ekologická stopa“ bude aj s ohľadom na fakt, že nejde o vozidlo na bežné každodenné jazdenie, v podstate zanedbateľná.
zdroj: Toyota