Slovenský importér, Škoda Auto Slovensko, predstavil stratégiu goTOzero Retail spolu s materskou skupinou Volkswagen Group a prvou prevádzkou Škody, ktorá ho využíva, je Autoprofit Galanta. Do roku 2050 plánujú prepracovať globálnu maloobchodnú a servisnú sieť. Cieľom je znížíť energetickú spotrebu vody, materiálov a podporovať obnoviteľné materiály.

Medzi hlavné oblasti, na ktoré sú zmeny zamerané, patrí energetická efektivita budov, optimalizácia využívania prírodných zdrojov, ekologická mobilita, environmentálne vzdelávanie či zodpovedné správanie sa v komunite. Prevádzky tak budú využívať fotovoltiku, diódové osvetlenie, zber dažďovej vody, recykláciu s minimalizáciou odpadov, dostupné nabíjacie stanice či pravidelné školenia zamestnancov o ekologických aspektoch.

4 úrovne výsledného auditu

Súčasťou je dobrovoľná environmentálna certifikácia dealerov, ktorá je nenáročná a bez finančných nákladov. Potrebný je audit a výsledkom je udelenie jednej zo štyroch úrovní: Bronze, Silver, Gold alebo Platin. Každá úroveň odráža mieru implementácie opatrení a audit tiež obsahuje akčný plán s odporúčaniami na ďalšie zlepšovanie.

zdroj: Škoda