Nemecká športová značka si prehnane ambicióznou orientáciou na elektromobily poriadne zavarila a prepadá sa do slušne veľkej straty, to ale neznamená, že sa batériových modelov úplne vzdá, alebo že by mala odpískať už hotové nové modely.

Niektoré chystané vozidlá ešte prepracuje, ale Cayenne Electric sa to netýka, pretože ho Porsche bude predávať súbežne so súčasným modelom so spaľovacími motormi.

Väčší ako súčasný model

Novinka je v porovnaní so súčasným Cayenne nezanedbateľne väčšia, dĺžkou ho prerástla o 55 milimetrov. Aj v ostatných smeroch má ale navrch. Od špičky po koniec má 4985 mm, šírku 1980 mm, výšku 1674 mm a rázvor až 3023 milimetrov. Aj preto cestujúci na zadných sedadlách dostanú až o 13 centimetrov viac miesta v pozdĺžnom smere, presnejšie povedané pre kolená.

A profitujú z toho tiež úžitkové vlastnosti. Elektrický Cayenne má základný objem batožinového priestoru 781 litrov, po sklopení zadných sedadiel dostanete 1588 litrov a to máte ešte vpredu k dispozícii frunk s objemom 90 litrov.

Praktický a aerodynamický

Keď už spomíname praktickú stránku auta, za zmienku tiež stojí jeho schopnosť ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou do 3,5 tony a nový Cayenne by sa nemusel zastaviť ani pred ťažkým terénom. Automobilka vám k základnému prevedeniu ponúkne napríklad paket Off-road s prepracovaným podvozkom, ktorý vám uľahčí jazdu v náročných podmienka.

Ešte o niečo zaujímavejšia je ale aerodynamika. Aj keď máte pred sebou veľké päťmetrové SUV, vďaka aktívnym prvkom (pohyblivé klapky v prednom nárazníku, vertikálne lišty v zadnom a adaptívne krídlo na konci strechy) má koeficient odporu Cd len 0,25.

800-voltová architektúra

Jadrom elektrického Cayenne je trakčná batéria s kapacitou 113 kilowatthodín, 800-voltová architektúra, ktorá dovoľuje nabíjanie maximálnym výkonom 390 kW (v ideálnych podmienkach vraj dokonca až 400 kW) a najväčšou novinkou je možnosť objednať si indukčné bezdotykové nabíjanie s výkonom 11 kW.

Stačí vám zaparkovať nad podlahovou doskou a proces nabíjania sa spustí automaticky. Ak využijete rýchlonabíjanie, je možné dostať sa z 10 na 80 percent za 16 minút. Krátke 10-minútové nabíjanie potom môže predĺžiť dojazd o 315 až 325 km, podľa konkrétnej motorizácie. Podobne sa pohybuje tiež dojazd – od 623 do 642 kilometrov.

Dynamika superšportu

Základný Cayenne Electric ponúkne 408 koní a krútiaci moment 835 Nm, ale v režime Launch Control vám krátkodobo dodá 442 koní. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 230 km/h.

Na opačnom konci spektra stojí Cayenne Turbo naladené na 875 koní v normálnom jazdnom režime, pri aktivácii kontrolovaného rozjazdu ale dokáže poslať na obe nápravy až 1156 koní a 1500 newtonmetrov. S hmotnosťou sa Porsche nepochválilo, ale tento tank je na stovke za 2,5 sekundy! 200 km/h z nuly dá za 7,4 sekundy a maximálku má posunutú na 260 kilometrov za hodinu.

Ceny

Pre Turbo máte možnosť objednať si karbón-keramické brzdy, Porsche k tomu ale dodáva, že auto dokáže rekuperovať výkonom až 600 kW a podľa tvorcov vám v 97 percentách situácií bude pri spomalení stačiť reverzný režim elektromotorov.

Slovenské ceny nového Cayenne Electric momentálne nepoznáme, ale v Nemecku bude dostupné od 105 200 eur, zatiaľ čo za Turbo dajú zákazníci najmenej 165 500 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov