RX bol v predchádzajúcich generáciách moderným, luxusným, technicky nezaostalým a hlavne spoľahlivým autom. Hybridná verzia RX 450h patrila k tomu najspoľahlivejšiemu, čo sa dalo s pohonom 4x4 kúpiť. Niektorých ľudí však odradil vzhľad, o ktorom nemôžeme povedať, že patril k najmodernejším alebo najkrajším. Nová generácia sa zamerala hlavne na túto slabinu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Ostrý a agresívny dizajn, ktorý automobilka v posledných rokoch používa, sa nevyhol ani SUV RX. Najviac čerpá od menšieho súrodenca Lexus NX. Práve NX rozdelil dizajnom ľudí na dve strany. Hlavným „rozdeľovačom“ je mohutná predná maska, ktorú môžete buď milovať, alebo nenávidieť. Najviac vo verzii F-Sport. Osobne som zostal v príjemnom šoku, keď som nový RX videl prvýkrát na fotografiách. Aj podľa mňa patrí k tomu najkrajšiemu, čo sa bude dať momentálne kúpiť. Dizajnéri sa naozaj odviazali, najmä pri pohľade z boku na C a D stĺpik. Úplne nový je aj interiér, ktorý sa nesie v duchu ostatných modelov značky z poslednej doby.

Prekvapením je použitie staršieho ovládania systému Remote Touch akoby počítačovou myškou, nakoľko majú niektoré modely už novšiu verziu s dotykovým touchpadom. Všetky údaje sa zobrazujú na voľne stojacom 12,3 palcovom displeji. Za príplatok je aj farebný head-up displej alebo dve 11,6 palcové obrazovky ako súčasť zábavného systému pre zadné sedadlá, ktoré sa elektricky sklápajú v pomere 60:40 a môžu byť vyhrievané. Nová je aj panoramatická strecha. Nebude chýbať celá plejáda najnovších jazdných a bezpečnostných asistentov pod názvom Lexus Safety System+.

V oblasti pohonných jednotiek sa toho moc nezmenilo

K dispozícii budú dve známe varianty RX 350 a RX 450h. Prvá využíva 3,5 litrový benzínový šesťvalec s výkonom 305 koní a spolupracujúci s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Druhá verzia má pod kapotou taktiež 3,5 litrový benzínový šesťvalec, no pomáha mu elektromotor. Silnejší pravdepodobne nebude, výkon by sa mal pohybovať tiež okolo 300 koní, no papierová spotreba bude určite o dosť lepšia. Obidve varianty budú k dispozícii s paketom F-Sport, ktorý vymení štandardné 18 palcové disky za 20, pridá ešte trochu agresívnejší dizajn, pádla pod volantom, špeciálne kožené čalúnenie, systém AVS s jazdnými režimami ECO, Normal, Sport a Sport +. Podvozok dostane aktívne stabilizátory, ktoré podľa slov automobilky „úžasne obmedzia náklony v zákrutách“.

Nový Lexus RX by sa mal začať predávať koncom tohto roka. Nie je ale jasné, či sa začne skôr predávať v Amerike alebo v Európe. Je to podľa vás naozaj najkrajšie auto alebo máte opačný názor ?