Ak ste s naftovým motorom nad prednou nápravou novej „Té-Sedmičky“ už ani nepočítali, musíme vás opraviť. Volkswagen deklaroval jeho nasadenie už vlani, pri premiére. Akurát sa automobilka z nejakého dôvodu rozhodla, že sa Multivan TDI dostane na trh o niečo neskôr.

Jeho sériová výroba štartuje už budúci týždeň, cena je na mnohých trhoch dávno známa a samotný Volkswagen sa pred pár dňami pripomenul tlačovou správou, v ktorej na nábeh produkcie upozorňuje, tak sa poďme pozrieť na pár najdôležitejších (nielen) technických detailov.

V prvom rade pripomíname, že sa nový Multivan vyčlenil z radu úžitkových modelov tým, že ho konštruktéri postavili na novej modulárnej platforme MQB, ktorú využíva Golf, Octavia, Kodiaq či Tiguan. A je nutné pripomenúť, že aj kvôli tomu ostane ešte nejakú dobu súbežne v predaji pôvodný Multivan T6.1.

Nová vznetová verzia dostala najmodernejšiu verziu dvojlitrového štvorvalca s interným kódovým označením EA288 evo a podobne ako v prípade benzínových súrodencov, aj tento agregát bude spojený výlučne s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. V tomto prípade sedemstupňovou.

Diesel je naladený na 110 kW (150 koní), ktoré bude mať vodič pod plynom v rozmedzí od 3000 do 3750 otáčok za minútu. Najvyšší krútiaci moment motora je 360 newtonmetrov a sú dostupné pri 1600 až 2750 ot./min. Aby pohonná jednotka splnila súčasnú emisnú normu Euro 6d-ISC-FCM, dostala dvojité vstrekovanie močoviny AdBlue, ktoré podľa automobilky znižuje obsah oxidov dusíka až o 80 percent.

Z tabuľky technických údajov vyčítate, že Multivan 2.0 TDI je schopný akcelerovať z miesta na stovku za 11,6 sekundy, má ma maximálnu rýchlosť 190 kilometrov za hodinu a Volkswagen udáva priemernú spotrebu 5,3 l nafty na 100 km.

Na domácom trhu skoro o 8500 eur lacneší ako hybrid

Užitočné zaťaženie novinky je viac ako 800 kg (pri pohotovostnej hmotnosti 2043 kg), môže ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou dve tony a s palivovou nádržou s objemom 58 litrov vychádza teoretický dojazd na viac ako 1000 kilometrov. Na stránkach slovenského zastúpenia cenovku Volkswagenu Multivan T7 2.0 TDI DSG zatiaľ nenájdete, čosi však naznačuje porovnanie cien s Nemeckom.

Na domácom trhu je hybrid drahší až o 8425 eur a v porovnaní s 2.0 TSI s výkonom 204 koní je TDI lacnejšie o 184 eur. Menej dáte len za základný benzínový model 1.5 TSI (100 kW/136 koní), ktorý je oproti dieselu lacnejší o 3900 eur.

zdroj: Volkswagen