O svojej novej elektrickej dodávke hovrí Volkswagen už veľmi dlho. Snaha o jej pretlačenie do sériovej výroby pritom nijak neprekvapuje, nejde totiž len záležitosť prestíže, ale aj nevyhnutnosť z hľadiska flotilových emisií a následných poplatkov za ich nadprodukciu. Segment veľkopriestorových áut má navyše veľký obchodný potenciál a tak čím skôr sa v ňom objaví elektrický zástupca, tým skôr si začne budovať svoju klientelu.

Novinka stojí na podvozkovej platforme MEB ukrývajúcej trakčný akumulátor s kapacitou 82 kW. Neskôr sa objaví aj s väčšou batériou.

Návrat ku koreňom

Pre nový VW ID.Buzz zvolila automobilka retro dizajn pripomínajúci niekdajšie legendárne Busy z obdobia hippies. A nejde len o vizuálnu podobnosť. Hoci je ich technika samozrejme na míle vzdialená, koncepcia pohonu je totožná, aj elektrická novinka totiž prichádza s pohonom zadných kolies a trakčným motorom umiestneným pri zadnej náprave. ID.Buzz by mal byť dlhý 4712 mm, o poriadny vnútorný priestor sa pritom postará rázvor náprav až 2988 mm. Ako prezradil Volkswagen, nový ID.Buzz príde ako päťmiestny van ID.Buzz alebo ako úžitková dodávka ID.Buzz Cargo s nákladovým priestorom s objemom 3900 litrov. Pre úplnosť, päťmiestna verzia poskytne za zadným radom sedadiel batožinový priestor s objemom 1121 l. Novinka sa oficiálne ukáže už 9. marca 2022.

Max. rýchlosť elektrickej dodávky bude 145 km/h.