Výstavba diaľnic na Slovensku: Prioritou je aj rýchla cesta smerom na Ukrajinu
Na stole je nateraz osem rôznych verzií toho, ako by Slovensko mohlo dostavať diaľnicu D1 až po hranicu s východným susedom Ukrajinou.
Vyplývajú zo štúdie realizovateľnosti pre nové diaľničné spojenie, ktorá je medzičasom dokončená a hovoril o nej nedávno minister dopravy Jozef Ráž.
Podľa slov Ráža sa však na ministerstve chcú reálne sústrediť najviac na dvojicu variantov, takže ostatné odložia do šuflíka. Detaily oznámia neskôr.
D1 nekončí pri Bidovciach, naša diaľnica povedie až po Ukrajinu
„Do leta by sme mali mať jasno vo variantoch a môžeme sa vrhnúť na EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie, pozn. red.) a majetkovoprávne vysporiadanie už podľa nového zákona o strategických investíciách. Ak bude účinný od 1. júla, ako dúfame. Ten nám totiž umožňuje začať s majetkovoprávnym vysporiadaním pred územným rozhodnutím,“ vysvetlil Ráž.
Pri výbere variantu(-ov) sa chce štát sústrediť na parametre, ako sú zložitosť výstavby, životné prostredie či už spomínané možné majetkoprávne komplikácie s pozemkami.
Nový diaľničný úsek D1 má smerovať od Bidoviec k hranici s Ukrajinou. Podľa skorších informácií sa má na našej strane končiť na hraničnom priechode Vyšné Nemecké - Užhorod, keďže túto lokalitu mali ako bod napojenia potvrdiť i Ukrajinci.
Hoci sa o diaľnici D1 zvykne hovoriť ako o spojnici na trase Bratislava - Košice, s týmto projektom získava beztak dôležitá D1ka ešte hlbší ekonomický a spoločenský význam.
Zdroj: openiazoch.zoznam.sk / foto: skanska.sk