Interiéry oboch nových škodoviek si budú v niektorých detailoch podobné, ak si ale pozorne porovnáte palubné dosky, výplne dverí či stredové konzoly Kodiaqu a Superbu, v skutočnosti majú rovnaké len dvojramenné volanty a trojicu nových otočných ovládačov s priemerom 32 milimetrov, ktoré dizajnéri nazvali Smart Dials.

Automobilka o nich hovorí ako o „konfigurovateľných ovládačoch s displejmi“, ktoré majú byť intuitívne a uľahčiť nastavovanie viacerých funkcií, nie je to ale zase taký nový či revolučný koncept, ako by sa mohlo zdať. Podobný systém používajú aj iné značky. Ako funguje?

Dva krajné ovládače slúžia na nastavenie teploty ventilácie a klimatizácie, ale meníte nimi tiež intenzitu vyhrievania a ventilácie sedadiel, ak ich má vozidlo vo výbave. Medzi jednotlivými režimami pritom skáčete prostým stlačením ovládača.

Prostredný nastaviteľný prvok môže meniť rýchlosť ventilácie i jej smer (teda ktoré výduchy práve fungujú), ale upravujete nimi tiež hlasitosť audiosystému, vyberáte jazdné režimy, približujete a odďaľujete mapu a komplexne nastavujete Climatronic.

Práve prostredný otočný (i stlačiteľný) ovládač je konfigurovateľný v menu infotainmentu, môžete si teda vybrať, čo ním chcete meniť. Defaultne nastavuje hlasitosť, jazdné režimy a rýchlosť ventilácie, ale celkovo vám dovolí zvoliť si štyri zo šiestich funkcií. Ako to bude fungovať v praxi a ako veľmi to bude či nebude intuitívne, určite bude záležať na vkuse a preferenciách vodiča. Na prvú dobrú to ale pôsobí relatívne prehľadne.

Z ďalších zaujímavých prvkov stoja za zmienku indukčné nabíjačky pre mobily. Majú príkon 15 wattov, aktívne chladenie a v Kodiaqu dostanete hneď dva kusy. K tomu Škoda pridá štyri konektory USB-C s výkonom 45 W, plus jeden 15-wattový pri vnútornom spätnom zrkadle na napájanie kamier.

Takto vyzerá pracovisko v Kodiaqu.

V príplatkovej výbave sa objavia ergonomické sedadlá s masážnou funkciou a až desiatimi pneumaticky ovládanými vakmi, posádka opäť dostane dáždnik vo dverách či škrabku na ľad. Textílie v aute budú zo 100-percentne recyklovaného polyesteru, koža pochádza z prevádzok využívajúcich výlučne ekologicky šetrné postupy.

A ešte raz Kodiaq na celú šírku.

Aby sme nezabudli, Kodiaq a Superb budú v nových generáciách dostupné už len s automatickou prevodovkou a ich voliče boli premiestnené vpravo pod volant. V nadštandarde bude tiež head-up displej s premietaním na sklo a iste vám neuniklo, že uprostred palubnej dosky oboch áut vyrástol veľký 13-palcový dotykový displej.

Superb spoznáte podľa vertikálnych lamiel palubnej dosky. Po stranách sú v nich ukryté výstupy ventilácie.

Asi neprekvapuje, že nové Škody dostanú tiež 10-palcový digitálny prístrojový panel. Ten v Kodiaqu vyzerá v zásade očakávane, podivne ale pôsobí obrazovka v Superbe. Zdá sa, ako keby nová generácia tohto auta prevzala hornú časť palubnej dosky zo súčasného modelu spolu s veľkým tienidlom starých prístrojov, takže sa zdá, ako keby niekto skúsil napasovať nový digitálny panel na staré miesto a ono to nevyšlo.

Že by snaha napasovať nový 10-palcový digitálny prístrojový panel do starej hornej časti palubnej dosky? Nemusí to tak byť, ale pôsobí to tak.

Samozrejme naživo to môže vyzerať lepšie. Z iných uhlov, respektíve miesta vodiča to určite budeme vnímať inak. Ale takto, na prvej fotke a z tohto pohľadu to pôsobí veľmi neprirodzene.

zdroj: Škoda