Dlhšia, vyššia, užšia

Aj keď to súčasný Superb veľmi nepotrebuje, Škoda upozorňuje, že v novej generácii jej vlajková loď v niektorých smeroch opäť narástla. Liftback bude mať na dĺžku 4912 mm, takže bol predĺžený o 43 mm a Combi poskočilo o 40 mm na výsledných 4902 mm.

Rázvor sa nemení (!), obe autá ostávajú na hodnote 2841 milimetrov, čo je pomerne jasným signálom, že novinka stavia na (samozrejme prepracovaných) základoch predchodcu. Zaujímavé tiež je, že konštruktéri nepatrne zmenšili šírku nového Superbu o 15 milimetrov (na 1849 mm) a zároveň mierne narástol do výšky – liftback o 12 mm, kombi o 5 mm, takže teraz majú 1481, respektíve 1482 milimetrov.

Obrovský je slabé slovo

Ak váš najväčšie škodovky „berú“ hlavne kvôli ich obrovským interiérom a veľkosti batožinového priestoru, máme pre vás dve dobré správy.

Kufor základnej verzie bol zväčšený o 20 litrov, na finálnych 645 litrov a kombík je skoro ako z iného sveta. Po nafúknutí o tridsať litrov bude mať v základe až 690 litrov, čo je mimochodom rovnaké číslo, ako má sesterský (v tiež ČR vyvíjaný a pre bratislavskú produkčnú linku pripravovaný VW Passat Variant). Čísla maximálneho objemu po sklopení Škoda zatiaľ oficiálne neuvádza.

Dizajn auta popisovať nebudeme, nepochybujme o tom, že si urobíte názor z fotografií a videí aj sami. Niektoré detaily sú ešte maskované, ale s trochou fantázie sa dajú domyslieť, takže v tejto chvíli toho auto už veľa neskrýva.

Aj samotná Škoda už priznáva, že štvrtá generácia dostane užšie predné svetlá (Matrix LED), zadnú osvetľovaciu techniku s takzvanými „kryštalickými prvkami vytvárajúcimi trojrozmerný efekt“ a v interiéri sa pripravte na digitálny prístrojový panel, 12,9-palcovú dotykovú obrazovku, už len automatické prevodovky s pákou voliča premiestnenou pod volantom a tým pádom o niečo „čistejší“ stredový tunel.

Benzín, diesel, plug-in hybrid

Škoda z dostupných motorizácií upozorňuje predovšetkým na plug-in hybrid s dojazdom v čisto elektrickom režime „viac ako 100 kilometrov“, pretože pomôže automobilke/koncernu znížiť flotilové emisie a tým pádom tiež pokuty za nadlimitné hodnoty. Motorov ale našťastie bude v ponuke oveľa viac.

Základným agregátom novinky je 1.5 TSI s mild-hybridnou technikou. Ide o preplňovaný štvorvalec pracujúci v Millerovom cykle, využíva turbo s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek a pochopiteľne ide o agregát z najnovšieho radu motorov EA211 evo2.

Táto pohonná jednotka ponúkne 110 kW, teda maximálnych 150 koní a kvôli snahe ušetriť palivo a obmedziť emisie je vybavený systémom čiastočnej deaktivácie valcov ACT+.

Ak vám tento benzín stačiť nebude, budete mať možnosť objednať si dvojliter TSI, presnejšie povedané jednu z dvoch výkonových verzií. Slabšia bude mať 150 kW (204 koní) a silnejšia bude naladená na 195 kW, inak povedané 265 koní.

Radšej naftu? Potom máte opäť dve možnosti. Buď 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní) alebo najvýkonnejšie prevedenie so 142 kW (193 koní). A ešte by vás mohlo zaujímať, že vrcholný benzín i diesel budú štandardne dostupné s pohonom všetkých kolies.

Všetky čisto zážihové motory dostanete bez výnimky so sedemstupnovým automatom DSG, dobíjací hybrid na tom bude trochu inak. Dostanete ho len v karosérii kombi, pod kapotou má 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a asistuje mu elektromotor, takže systémovo ponúkne 150 kW (204 koní), a šesťstupňové DSG.

V porovnaní so súčasným plug-in hybridným Superbom Škoda zväčšila kapacitu prídavnej trakčnej batérie z 12,7 na 25,7 kWh. To by malo stačiť na spomínaných viac ako 100 kilometrov a poteší tiež navýšenie nabíjacieho výkonu z 3,6 na 11 kilowattov. Teda striedavým prúdom. Ak auto pripojíte na nabíjačku s jednosmerným prúdom, jeho systémy zvládnu 50 kW. A ešte jedna podstatná drobnosť – klasická nádrž v Superbe iV bude mať objem 45 litrov.

Škoda si v rámci predstavenia nového Superbu dáva tiež záležať na tom, aby nás upozornila na masívne vylepšené bezpečnostné systémy. Je ich veľa, takže za všetky môžeme spomenúť napríklad „asistenta prejazdu križovatky“, „asistenta odbočovania“ či prediktívnu ochranu schopnú rozoznať aj cyklistov. Automobilka pripomína tiež desať airbagov (dva zadné bočné budú za príplatok) alebo 360-stupňový kamerový systém.

A kedy Superb IV dorazí? Škoda ho vo svetovej premiére kompletne odhalí v novembri, s uvedením na trh preto počítajte až začiatkom budúceho roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 34 obrázkov

zdroj: Škoda