Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

2. kolo slovenského šprintérskeho šampionátu áut a motocyklov sa prvý krát presunulo za hranice našich západných susedov, aby vďaka rovnakým predpisov a kategorizácii mohlo dôjsť k priamej konfrontácii medzi jazdcami oboch krajín. Pretekárov čakal obrovský areál vojenského letiska v Přerove s kvalitnou, betónovou pristávacou plochou, kde sa bezpečne mohli odjazdiť duely na štvrťmíľovej trati. Do česko-slovenskej "vojny" sa napokon podľa očakávaní zamiešalo aj Poľsko, z kade priviezli svoje drag-špeciály mnohí poprední aktéri tejto extrémnej motoristickej disciplíny.

Všetko bolo teda dané k vydarenému dňu - na pľaci sa zoraďovali mnohé neľútostné zbrane určené na driapanie asfaltu, viaceré z nich s výkonmi nad 1000 konských síl, farebnosť akcie dotváral zraz a súťaž opticky aj mechanicky vyladených áut v rámci TotalDip Tuning Battle a stretli sa tu aj majitelia krásnych, veľkých muscle cars zo zámoria. Vyššia moc však dokáže v prípade podobných podujatí negatívne zaúradovať a počasie prekrížiť plány v spojitosti s harmonogramom. Meteorológovia sa 30.5 opäť pomýlili a napriek predpovedanému polooblačnému počasiu sa cez Moravu prehnali viaceré silné mračná. Búrky sprevádzané hromobitím tri krát za deň tesne minuli síce areál letiska, vďaka čomu si motocykle odjazdili aj finálové duely, no žiaľ tá posledná definitívne prerušila priebeh jázd a po pár minútach víchrice to vyzeralo ako po zemetrasení. Preteky sa teda museli predčasne ukončiť, preto sa výsledky pre triedy Autá Profi a Autá Street určili na základe výsledkov kvalifikačných jázd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Najlepší absolútny dosiahnutý čas 8,701 s pri rýchlosti 257 km/h spomedzi áut získal Poliak Grzegorz Staszewski na dragstri Chevrolet Corvette turbo. V triede Motocykle si cenu za absolútne najväčšiu rýchlosť v cieli prevzal slovenský pretekár Štefan Pomšár jazdiaci na na Suzuki Hayabusa, ktorý dosiahol na 1/4-míľovej trati max. rýchlosť 233km/h. A kto vlastne vyhral "vojnu"? 3 krajiny V4-ky si rovnomerne rozdelili najväčšie trofeje za prvé miesta po 6 kusov, takže výsledkom je remíza :).

Výsledky šprintov na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách):


Autá trieda PROFI:
P2: Kwoczala Sylvester (Fiat Seicento turbo) Poľsko
P3: Przemyslaw Komar (Lancer EVO) Poľsko 
P4: Grzegorz Staszewski (VTG Corvette) Poľsko
P5: Pavol Buček (Tiger racing) Slovensko
P6: Lukáš Klimeš (Škoda Fabia TDi) Česká republika
P7: Wolfgang Koch (Dragkart) Rakúsko


Autá trieda STREET:
S0: Michal Vašíček (Honda) Česká republika
S1: Martin Vobořil (Abarth Grande Punto) Česká republika
S2: Irena Tranová (Lotus Elise) Česká republika
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe) Česká republika
S4: Karol Beier (BMW E30 turbo) Poľsko
S5: Robert Matysiak (Audi RS6) Poľsko
S6: Tomáš Lupták (Seat Leon) Slovensko
S7: Maciej Grabarz (BMW 335xd) Poľsko


Absolútni víťazi:
1. Grzegorz Staszewski (VTG Corvette) Poľsko
2. Konrad Kakrzewski (Calibra Bimoto) Poľsko
3. Przemyslaw Komar (Lancer EVO) Poľsko
 

MOTOCYKLE:
M1: Michal Zeman (Yamaha R6) Slovensko
M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) Slovensko
M3: Jaroslav Špaček (Suzuki GSX-R 1000) Česká republika
M4: Štefan Pomšár (Suzuki Hayabusa) Slovensko
M5: Milan Hrnčár (Suzuki GSX-R 1000) Slovensko

Majstrovstvá Slovenska v šprintoch pokračujú 20. júna na piešťanskom letisku v rámci dvojdňového podujatia CAR AT Tuning party, aby sa následne štartové pole presunulo na juh stredného Slovenska na letiskovú plochu v Boľkovciach, kde sa 4.júla na Power feste odjazdí spoločný slovensko-maďarský majstrák.