TopSpeed.sk
  • 48t fans
  • 35t fans
  • 122t fans
Registrácia Prihlásenie
  • Video
  • Novinky
  • Tuning
  • Motoršport
  • Reportáže
  • Poradňa
  • Testy áut
  • Testy jazdeniek
  • Ankety
Registrácia
Prihlásenie

Diaľničná križovatka D1 D4 - Prečo reštart stavby nejde hladko? Kto je na ťahu?

Diaľničná križovatka D1 D4 - Prečo reštart stavby nejde hladko? Kto je na ťahu?
  • Maroš ČABÁK
  • 09.11.2021
  • Autor
  • 42
Dnes je štvrtok, 27.11.2025
Meniny má Milan - význam mena

Naše pozvanie do diskusnej TOPSPEED.sk Arény prijal poslanec NRSR Peter KREMSKÝ (OĽANO). Spomedzi všektých 150 poslancov NR azda ako jediný a dostatočne nahlas nie len, že so súčasným stavom vývoja výstavby najdôležitejšej cestnej križovatky Slovenska nie je spokoný, ale robí aj konkrétne kroky, aby sa táto celosvetovo zahanbujúca situácia, ktorá navyše Slovensko dokázateľne ročne ročne stojí desiatky miliónov Eur konečne reálne pohla. V diskusii vysvetlil aktuálny stav, kde to viazne a aké sú najbližšie kroky pre zrýchlené doriešenie nateraz patovej situácie. Nateraz však platí, že križovatka D1 D4 je národnou hanbou Slovenska.

Maroš ČABÁK
  • Maroš ČABÁK
  • Publikovane: 09.11.2021
Motoristický novinár od r1996. Najazdil viac než 1 milión km a vyskúšal viac než 1000 áut. Zároveň inštruktor školy šmyku SuperDRIVE. Jeden zo 400 certifikovaných BMW Driving Instructors na svete. Vyštudoval STU SjF - Automobilová technika. Jazdil preteky do vrchu, autoslalom a halový karting. Usporiadal viac než 100 podujatí, pretekov a akcií - AutoSlalom, KartCup a veľké zrazy fanúšikov áut.
Zdieľať
  • 42
OMV dá mnohým výhercom tankovanie zadarmo!
01.11.

OMV dá mnohým výhercom tankovanie zadarmo!

  • promo článok
  • -
  • Novinky
  • 0

Nový systém mýta v Chorvátsku skúsi bojovať so zápchami: koniec mýtnic, povinná registrácia a online platby
05.11.

Nový systém mýta v Chorvátsku skúsi bojovať so zápchami: koniec mýtnic, povinná registrácia a online platby

  • Jan KOLBENHAYER
  • -
  • Novinky
  • 0



Vosveteit.sk

„V Taganrogu niečo horí.“ Unikát ruského letectva je preč, Ukrajina trafila a vážne poškodila experimentálny...

„V Taganrogu niečo horí.“ Unikát ruského letectva je preč, Ukrajina trafila a vážne poškodila experimentálny...

Elektromobilová revolúcia možno nebude. Dieselové motory môžu byť zachránené, vedci ukázali prelom

Elektromobilová revolúcia možno nebude. Dieselové motory môžu byť zachránené, vedci ukázali prelom

Veľká streamovacia služba si pre nás pripravila naozaj bohaté Vianoce: Toto sú filmové a seriálové novinky,...

Veľká streamovacia služba si pre nás pripravila naozaj bohaté Vianoce: Toto sú filmové a seriálové novinky,...

Tvoj Samsung schováva funkciu, ktorú používatelia roky prehliadajú. Zásadne ti zjednoduší multitasking, no...

Tvoj Samsung schováva funkciu, ktorú používatelia roky prehliadajú. Zásadne ti zjednoduší multitasking, no...

Americká firma stavia „vesmírne delo“, ktoré môže vystreliť satelit až 23-krát rýchlejšie než zvuk a úplne...

Americká firma stavia „vesmírne delo“, ktoré môže vystreliť satelit až 23-krát rýchlejšie než zvuk a úplne...

Pochopíme, prečo vznikol na Zemi život? Nová štúdia drží v rukách významný kus skladačky

Pochopíme, prečo vznikol na Zemi život? Nová štúdia drží v rukách významný kus skladačky

V zahraničí už roboti nahrádzajú ľudí v práci, a Slovensko táto vlna neminie. Ohrozené sú stotisíce pracovných...

V zahraničí už roboti nahrádzajú ľudí v práci, a Slovensko táto vlna neminie. Ohrozené sú stotisíce pracovných...

Google potichu pripravuje revolúciu, ktorá zmení počítače. Aluminium OS môže otriasť celým trhom. Končí...

Google potichu pripravuje revolúciu, ktorá zmení počítače. Aluminium OS môže otriasť celým trhom. Končí...

Vedelisteze.sk

Mechanik ukázal najčastejšie chyby pri výmene brzdových doštičiek. Šoféri často ani nevedia, že si tým môžu...

Mechanik ukázal najčastejšie chyby pri výmene brzdových doštičiek. Šoféri často ani nevedia, že si tým môžu...

30 % Slovákov podľahlo tomuto zlozvyku. Prispieva k vypadávaniu a šediveniu vlasov

30 % Slovákov podľahlo tomuto zlozvyku. Prispieva k vypadávaniu a šediveniu vlasov

Väčšina šoférov dodnes nevie, aký je rozdiel medzi batériou a alternátorom. Až kým im auto nezhasne na ceste

Väčšina šoférov dodnes nevie, aký je rozdiel medzi batériou a alternátorom. Až kým im auto nezhasne na ceste

Vieš, prečo ťa niekedy káva skôr unaví ako nakopne? Schováva sa za tým tento zaujímavý fenomén

Vieš, prečo ťa niekedy káva skôr unaví ako nakopne? Schováva sa za tým tento zaujímavý fenomén

Tieto obľúbené potraviny medzi Slovákmi môžu poškodzovať zdravie, varujú vedci. Jeme ich každý deň

Tieto obľúbené potraviny medzi Slovákmi môžu poškodzovať zdravie, varujú vedci. Jeme ich každý deň

Vypaľuje sa ti stále žiarovka v aute? Toto v tvojom aute kričí o pomoc a vôbec to nie je žiarovka

Vypaľuje sa ti stále žiarovka v aute? Toto v tvojom aute kričí o pomoc a vôbec to nie je žiarovka

Vieš, prečo sa motor dokáže uvariť, aj keď máš chladiacu kvapalinu po rysku MAX? Toto je problém, ktorému verí...

Vieš, prečo sa motor dokáže uvariť, aj keď máš chladiacu kvapalinu po rysku MAX? Toto je problém, ktorému verí...

Ako prevoňať domácnosť už počas vysávania a odstrániť baktérie z kobercov aj vysávača? Toto musíš poznať!

Ako prevoňať domácnosť už počas vysávania a odstrániť baktérie z kobercov aj vysávača? Toto musíš poznať!

Návrat hore
Všetky články z kategórie Novinky
  • 42
Maroš ČABÁK

Maroš ČABÁK

- ďalšie články od autora
  • V AAA Auto predali od začiatku roka rekordných 66 672 áut. ...
  • Kde sa stratila pôvodná myšlienka STK? Korupcia na STK musí ...
  • Idiot za volantom? Ako mu poslať správu?
Profil autora
  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

    Registrácia

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

42 komentárov

ľuboš 10.11.21 06:16

ľ

To je fakt taký problém napísať 3 riadkami vycuc z debaty??::=(((
Koho baví počúvať 20 minút halových reči??!
Aj tak sa človek Hooovno dozvie.

  • 7
  • 3
Odpovedať

Jano_1987 10.11.21 08:58

ľ

22 minútové video ktoré sa dá zhrnúť jednou vetou: Je to v štádiu riešenia. Žiadne nové informácie. Proste nič.

  • 9
  • 2
Odpovedať

ľuboš 10.11.21 10:17

ľ

@Jano_1987Dík pekne

  • 0
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 12:32

ľ

@Jano_1987Alebo aj - nemame na to, vyriesit tento problem, nevieme to.

  • 2
  • 1
Odpovedať

Fedor 10.11.21 10:33

ľ

Ja som vo videu videl troch novinárov. Čakal som, že sa niečo bližšie dozviem o tých údajných "konkrétnych krokoch", ktoré vraj koná predseda hospodárskeho výboru (vyštudovaný novinár a podporovateľ rodinného a malého podnikania), ktorý má v gescii dopravu. Je teda je šéfom expertov na aj dopravu a nech mi niekto nepovie, že expertom môže šéfovať niekto menší ako ešte väčší expert.
Dozvedel som sa veľmi hodnotné veci.
V 12:15 to, že pozor, je tu čosi podobné ako nejasné riziko hrozby, že za dnešné rozhodnutia by mohla aj prísť nedajboh v budúcnosti niečo ako pomsta (ďalší dvaja súhlasne hmkali, teda to bude asi pravda).
V 16:36 to, že presne vidí do hláv úradníkov, detailne vie, čo chcú a čo budú robiť či nerobiť (je im jedno plných 5 rokov, že motoristi chúdence budú trpieť, fuj tí zlí referenti).
Nikto z tých troch teda nemá žiadne riešenia. Ale.. hosť ako správny „bojovník za križovatku“, ktorý mne neznámym spôsobom pohol veci dopredu zato verí, že niekto iný ako on (ešte väčší expert - minister dopravy) do konca roka niečo vymyslí.
Záver: Všetci boli fantastickí. Ďakujem za predostreté informácie, konkrétne vízie, alternatívne riešenia, vecné nápady a poprosím o druhý diel. Ak nezoženiete hosťa, môže byť aj video Bob Staviteľ, resp. Lokomotíva Tomáš.

  • 10
  • 2
Odpovedať

metju 10.11.21 11:16

ľ

@FedorTo skutocne chces, aby s rieseniami ako dokoncit tu hanbu mali prist noviari? Nech nie len odhaluju kauzy za policiu, ale nech ich aj doriesia? Nie je ich ulohou poukazovat verejne neustale na zle veci (opakovane vo videu zaznelo, ze uz prvy krok, ktory dolezal slubil urychlit) je zbabrany a odklada sa a este raz sa bude odkladat termin uzavretia VO? Neviem chlape na com ficis a od koho co ocakvas, mozno by bolo dobre keby si zacal lepsie rozlisovat, kto ma ake poslanie. cabak aj stefuca chceli a chcu aspon nudzove prepojenie, lebo akosi tusia ze v tejto riti to prosto skor nez o 5 rokov a splachutnych mozno aj 500 milionov za poplatky za D4R7 a ekonomicke skody z nedokonceneho diela prosto nebude. Alebo to maju mat kazdy mesiac novy plan?! A co si ty urobil pre slovensky hiphop? Okrem drbnute ustipacnej kritiky v diskusiach?

  • 4
  • 7
Odpovedať

Fedor 10.11.21 11:46

ľ

@metjuNemusím, ale zareagujem. Tu nejde o novinárov z Topspeedu. Štefuca štandard, M. Čabák dokonca vysoko nad pomery. To, čo títo dvaja ale chcú alebo nechcú je každému, kto o tom rozhoduje u prdele.
Tu ide tu o predsedu hospodárskeho výboru. Aké konkrétne kroky teda urobil? Zvolal radu, ktorá nič nevymyslela a pozval si ministra, ktorý nič neobjasnil. Inak povedané, ani srnka netuší, čo rukolapného vlastne urobil. Aké konkrétne kroky urobí? No podľa jeho slov bude časť, čo urobí minister, ktorý s tým za pomaly dva roky neurobil nič.
On ale nie je hocikto, to jeho mávnutie rukami, že hádam nech nikto nečaká, že on niečo vymyslí. Božinku on je predseda Výboru pre hospodárske NR SR náležitosti. Tento výbor je určený/má kompetenciu na to, aby pripravil legislatívu týkajúcu sa hospodárskej súťaže, verejného obstarávania. A on povie (obrazne), že čo ja s tým. Však to on a jeho výbor majú ponúkať riešenia!!!
A čo som ja urobil alebo neurobil pre HipHop? No ale od zábavy a za šaša si tu predsa ty.

  • 8
  • 2
Odpovedať

metju 10.11.21 12:00

ľ

@FedorPozri chlape, len ta citujem: nikto z tych troch nema riesenie. a v dalsom prispevku objasnis, ze od dvoch z troch riesenie ani necakas. citas po sebe vobec? hlavne ze za saska som tu ja vsak? drzim ti palce aj s dalsimi nepresnymi komentarmi, ktore dodatocnym vysvetlovanim naberu realnejsie kontury a ukaze sa az potom, ze to co myslis a chces v principe nie je zle, ale forma je otrasna, zavadzajuca, ustipacna...

  • 2
  • 3
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 12:22

ľ

@metjuPrepac, metju, ale tvoj spor teraz s Fedorom spociva v tom, ze mu kvoli kombinacii predpojatost a nedostatocny intelekt, nerozumies.

  • 11
  • 3
Odpovedať

metju 10.11.21 13:34

ľ

@Hyperlzivy zufalecpresne v tom to bude pan doktor. mozem sa k vam nahlasit aj na dalsi termin? mam totiz evidentne viacero problemov, ktore nutne vyzaduju zasah odbornika specialistu.

  • 2
  • 3
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 14:24

ľ

@metjuFajn, ze si si problem uznal, ale nie som doktor a nemam ani pocit, ze by tvoj problem vyzadoval lekarsku opateru.

  • 2
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 12:29

ľ

Ocenujem snahu redakcie, ze sa tejto teme venuju a znovu poukazujem na to, ze je velmi zvlastne, ako sa tomu velke media venuju malo. Nie zvlastne, podozrive. Zaborska vs Ciganikova ich zaujima viac, co uz k tomu dodat.

Ak mozem navrhnut redakcii, tak snazte sa dat priestor uplne kazdemu, aj tym, ktorych nemate radi. Nech zaznie co najviac pohladov na vec.

Vybrali ste si tohto politika, lebo sa k tomu vyjadroval a tiez preto, ze ma vyznamny ustavny post. Ale vystupom z tohto videa, je informacne nic, co aj sami frustrovane citite. A narazate na vseobecny problem tejto vlady - najst niekoho kompetentneho, je v podstate nemozne. Ako smiesne vyznieva inak samozrejme rozumna myslienka, ze problem by mal byt eskalovany k premierovi a malo by sa buchnut po stole a jednat. Ale pri Hegerovi? Vsak to je absurdne. A citite to na vlastnej kozi, ked sa stretnete s dolezitym ustavnym cinitelom strany, ktora dominuje parlament, ma premiera, ministra financii a dotycny vam povie, ze co on s tym.

Ano, vysledok je dosrany. Ale tito pri moci dnes nam nebudu vediet pomoct, oni to skratka nedaju, nemaju na to. A na tomto priklade sa to velmi smutne ukaze.

Kazdopadne drzim vam palce v dalsom medialnom pokryvani tejto temy.

  • 3
  • 1
Odpovedať

Jano_1987 10.11.21 14:29

ľ

@Hyperlzivy zufalecProblémov je viac, nie to, že na to nemajú.
1) stavebný zákon z roku pána 1968 či tak nejak, 6000x novelizovaný
2) stavebné úrady, kde každý sa hrá na svojom piesočku. Pre predstavu, chcete cyklotrasu z Dunajskej Lužnej do Devína. Musíte to riešiť s Dunajskou Lužnou, Rovinkou, Podunajskými Bisku****mi, Petržalka/Nové mesto+Staré mesto (podľa toho, kade pôjde), Devínom a ešte neviem kým všetkým. Musí sa k tomu vyjadriť Vodohospodársky podnik, Ministerstvo životného prostredia a ďalších 450 organizácií a aj súkromné osoby, ktorých by sa tá stavba dotýkala. Každá časť sa rieši separátne. Potom sa zistí, že napríklad medzi Dunajskou Lužnou a Rovinkou sa tá cyklotrasa nedá prepojiť, lebo každý ju chce mať niekde inde. A to je trápna cyklotrasa a nie diaľnica
3) treba verejné obstarávanie. Asi sa zhodneme, že to nemôže stavať Fero, čo má tatrovku a bager. Teda požadujeme už firmu s nejakými skúsenosťami v danej oblasti a od určitej veľkosti a nejakým ročným obratom (lebo by sa mi tam prihlásil Peťo čo v Hornej Dolnej opravil za 2 roky 200m chodníka a má z toho obrat 5000€. Ťažko bude realizovať 30km cyklotrasu) Tu nastáva problém, že od istej veľkosti firiem, už sa všetci poznajú, keďže Slovensko je malé a väčších firiem v danej oblasti je málo. Teda príde ohováranie v štýle rodinkárstvo atď. Ďalší problém cena. Za koľko sa to má postaviť? Koľko je adekvátna suma? Firma kľudne môže podliezť cenu a potom počas výstavby sa zistí, že to nacenili málo, lebo to, to a hento a konečná cena bude vyššia ako by dal ten druhý v poradí, pritom on by to možno zvládol.
4) Vypracovanie projektu. Tam do toho bude kecať tak 6000 ľudí, prečo takto? Prečo nie takto? A oni tam chcú toto, hento atď
5) samotná výstavba, keď už sa fyzicky na tom začne pracovať, tak sa zrazu zobudia ľudia, že OMG, čo to tu robí, ja to nechcem, naruší to môj kľud + nejaké politické hry, názory médií
6) keď už to bude hotové, tak sa zistí, že to vlastne je úplne naprd, lebo sa to 1000x prerábalo, ustupovalo, 4x sa to predražilo, lebo každý do toho môže kecať. Samozrejme, niečo také je záležitosť na 3-6 rokov, teda 2 volebné obdobia. Ľudia sú potom z toho znechutený.

Teraz z iného súdka, ale k téme. Pán Čabák tu plače, že sa tu nie je 1 križovatka. Áno, je to problém, áno, niekto to posral. A že ľudia sa nedostanú do Bernolákova. Za 20 rokov sa z Bernolákova, čo malo cca 5 000 obyvateľov stalo 15 tisícové mestečko. Z 7,5 tisícového Senca je 20 tisícové mesto. Drvivá väčšina obcí okolo BA za 20 rokov zdvojnásobila svoj počet obyvateľov. Bratislavská aglomerácia za 20 rokov narástla z cca 550 000 obyvateľov na cca 750 000 obyvateľov. V priebehu ďalších 5 rokov sa očakáva nárast o ďalších cca 50 000 obyvateľov. Čo sa za 20 rokov zmenilo v rámci infraštruktúry? Pribudol 3. pruh na D1, dobre, teraz sa postavil ten obchvat D4R7, ale ten tiež nerieši problém, ako sa dostanú ľudia z okolia BA do BA. Taký Šamorín má cca 14 000 obyvateľov a inak ako autom, či busom sa odtiaľ do BA nedostanete. Ako to je možné? Prečo je len 1 koľajka do Dunajskej Stredy? Ako je možné, že Stupava nemá vlakové spojenie do BA? Stanicu mala, aj koľajnice. Prečo sa to neobnoví? A takto sa dá ísť ďalej. Koľko áut sa zmestí do BA? Čím viac ciest, tým viac áut príde. Kde skončia? O tom sa mlčí a nikto to nerieši. Jasne, padne, bude 4 pruh medzi BA a TT. Ale čo to vyrieši? Na vstupe do BA sú len 2 pruhy. Aj keby ich bolo 30, tak autá nebudú stáť 20km pred BA, ale 10km. Ale z časového hľadiska je to úplne jedno.

  • 3
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 15:16

ľ

@Jano_1987Jano, to, co si vymenoval, je vysvetlenie komplexnosti problematiky a ja s tebou suhlasim. Len na takyto komplexny problem potrebujes sikovnych ludi, ktori vedia, co treba spravit a spravia razne a spravne rozhodnutia.
Mozes s tym suhlasit, mozes s tym nesuhlasit - dnesna garnitura nema na to, aby tuto situaciu vyriesila a rohovor s tymto poslancom OLANO je toho jasnym prikladom. Ano, to nie je spocitat 2 a 2 dokopy, to chce teraz vymysliet inteligentny plan, ako z toho von a zacat ho prisne realizovat s pevnou rukou a bez strachu z toho, co to prinesie. Oni nemaju ani schopnosti, ani gule, nemaju nic. Ja zavaznost situacie nepodcenujem, naopak, kritizoval som Marosovu predstavu o docasnych nasypoch, ktore on spravi s furikom vo volnom case, lebo je to naivna hovadina, ktora nas odputava od realnych rieseni a len blbne verejnost. Ano, riesenie je narocne. A prave preto mi je jasne, ze sa v tom probleme utopia.

Inak je uplne zrejme (vid aj najnovsi clanok o EC), ze Maros Cabak zacal robit intenzivnejsie politiku na tejto stranke. Mozno len preto, ze mu to nahana traffic na stranke, mozno preto, ze je to typicky naivny jednoduchy volic SAS, on vie, co su jeho motivacie a ci je uplne autonomny v tom, co robi. Z mojho pohladu to taha tuto stranku velmi nespravnym smerom, Maros skratka nevie uchopovat komplikovanejsie temy inteligentnym sposobom, ale chova sa ako nabudeny adolescent. Bud nech to prenecha exkluzivne Alexovi, alebo tu vyvstane vlna citatelskej nevole a poskodi tym zbytocne stranku.

  • 2
  • 1
Odpovedať

Jano_1987 10.11.21 16:55

ľ

@Hyperlzivy zufalecProblematika je komplexná. Keď sa zmení 1 vec, ovplyvní to ďalších 30 vecí. Treba začať od základov, teda nový stavebný zákon, nie žiadna 6897132x novelizácia, ale úplne nový stavebný zákon. Od neho sa potom budú odvíjať ďalšie veci. Netreba zabúdať, že zákon je jedna vec a ľudia druhá Všetci majú svoje práva a aj povinnosti. Je super, že stavebný úrad má vydať rozhodnutie do 30 dní podľa zákona, ale na D4R7 by ti povedali, že na niektoré rozhodnutia čakali aj 6 mesiacov. A teraz nehovorím, že aby to bolo schválené. Proste jednoduché áno, alebo nie. Čakali 6 mesiacov 180 dní namiesto 30 dní. Pritom zákon garantuje 30 dní. D4R7 dostali za jeden úsek pokutu, lebo s odovzdaním meškali 2 mesiace. To, že stavebné povolenia, čo mal dodať štát došli až 1,5 roka po termíne, čo štát sľúbil dodať už nejak nikoho nezaujímalo. Oni to zhodili na nejakého úradníka, dostal bububu, ale to, že vznikli miliónové škody sa už mlčí.

Najnovší príklad, 1,5m odstup auta pri predbiehaní od cyklistov. Jasne, je to v móde, už aj v Česku to majú, tak odsúhlasíme. Ale situácia z Česka. Odsúhlasili. Teraz problém, lebo sa hovorilo, že ak to situácia dovolí, tak by bolo ho možné obehnúť cez plnú čiaru (tvárme sa, že cyklista ma na šírku 70cm +150cm odstup, teda 2,3m, čo je skoro šírka autobusu). . Ale do zákona sa to nedalo. Hups, problém, ale tak však niekedy v zime to zmeníme a hotovo. Ale teraz problém, Polícia ČR, aj dopravný experti upozorňujú, že tie plné čiary tam nie sú pre srandy králikov. Sú proti. K tomu sa pridali aj rôzne cykloorganizácie, že to môže ohroziť cyklistov v protismere. Tak či tak, pointa je jednoduchá, či to bude auto, alebo cyklista, tak treba obiehať cez protismer a ak tam je plná čiara, tak je to evidentne nebezpečné miesto a nemalo by sa obiehať. Čo teraz? Lebo veľa ľudí, aj autobusových dopravcov poukazovalo na to, že na veľa hlavne užších cestách bude cyklista neobehnuteľný. Bežná rýchlosť cyklistu je 10-20km/h na rovinke, pri stúpaní je to menej. Čo keď to vychytá na ceste kde je 90 autobus a 10km ho nebude vedieť obehnúť? Kto vysvetlí ľuďom, že budú hodinu meškať? Podľa cyklofanatikov, autá majú brzdy a majú ich použiť a nemajú sa kam ponáhľať. Ale keď cyklisti sa naháňajú na chodníkoch, tak zrazu cyklista brzdy nemá. Nikto sa nezamyslel nad tým, čo to spôsobí.

  • 5
  • 1
Odpovedať

H1N1 10.11.21 17:01

ľ

@Jano_1987Cyklistov treba vyvraždiť.

  • 2
  • 2
Odpovedať

cct 11.11.21 08:47

ľ

@H1N1To ktorý blbec ti dal like??? Takéto nepíš ani zo srandy.

  • 1
  • 1
Odpovedať

Debo 11.11.21 10:02

ľ

@cctOn je iba recesista ako Emilko Hodál.

  • 2
  • 0
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 11.11.21 11:24

ľ

@DeboPozor, Emilko Hodal, Radko Ondrejicek, Petko Valovic, oni mozu. Ostatni nesmu, to je vtedy nieco ine. To nesmies takto lahkovazne miesat tych, co mozu, s tymi, co nemozu skaredo o druhych hovorit.

  • 1
  • 0
Odpovedať

ľuboš 10.11.21 23:16

ľ

@Jano_1987Ale no tak, vo vyhláške máš, kedy môžeš prejsť cez plnú čiaru, :))
Cyklistu, ZARUČENE môžeš predbehnúť, aj cez plnú čiaru.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 06:57

ľ

@ľubošPoprosím tu citáciu zákona, aj s paragrafom, kde sa to píše.

  • 0
  • 0
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 07:55

ľ

@Jano_1987Keď máš vodičák, tak toto musíš vedieť.
Zákon si nájdi sám.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 08:53

ľ

@ľubošTakže sú 2 možnosti, buď klamete, že existuje zákon, ktorý dovoľuje predbiehať cyklistu cez plnú čiaru, alebo neovládate zákony. Vyberte si.

  • 0
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 12:48

ľ

@Jano_1987Tebe musí riadne z toho bicykla tlačiť na mozog...

Nájdi si to. Alebo sa opýtaj dopravaka

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 14:16

ľ

@ľubošTakže urážky aké typické. Už ste si vybral, či ste klamár, alebo len blbec, čo nepozná zákon?

  • 1
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 14:29

ľ

@Jano_1987Aka urážka, Ty expert?!

Ked si blbec, tak sa ťahaj ako debil za chodcom, alebo bežcom aj kilometre a za Tebou nech je kolóna až na Mesiac...

Sa nečudujem, že každú chvíľu sa novelizuje vyhláška, lebo poniektori nepoužívajú sedliacky rozum.

Jasne, ze keď pôjde peleton, alebo cyklista 30-40km /h, tak ho nejdem predbiehat, keď je to nebezpečné.

Ale keď pôjde na bicykli malé dieťa rýchlosťou chôdze, tak nebudem robiť za sebou kolónu.

Ked je policajt debil, tak Ta zjebbe tak, či tak.
Ked normálny, tak Ta zdrbe, prečo vytváras prekážku na ceste...

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 15:01

ľ

@ľubošSte schopný odpovedať na otázku? Ste klamár? Alebo len vám chýbajú potrebné vedomosti?
Keďže ste nedokázal nájsť príslušný zákon, ktorý to dovoľuje, tak evidentne neexistuje..

Jak zabudol som, komu to píšem. Človek čo sa chváli, že jazdí 180 v obci a zákony ho netrápia. Asi toľko k tomu.

  • 1
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 15:20

ľ

@Jano_1987Máš vyhlášku??
Máš.
Tak si v nej listuj.
Alebo začni konečne jazdiť.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 15:50

ľ

@ľubošPrelistoval som a nenašiel som to, čo tvrdíte. Takže sme znova pri tom, že ste neschopný vybrať si 1 z 2 možností. Ste klamár, alebo len blbec, čo nepozná zákon?

  • 1
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 16:51

ľ

@Jano_1987Veľký prd si listoval.
Daj si to do guglu a máš tam xxx odkazov

  • 0
  • 0
Odpovedať

Fedor 11.11.21 17:32

ľ

@Jano_1987Aj s praktickým príkladom.
Vyzerá to tak, že pravdu má jeden z vás. A ten druhý si to pletie.
https://auto.hnonline.sk/servis/1068082-je-obchadzanie-a-predchadzanie-rozdiel-ano-a-...

  • 1
  • 0
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 18:41

ľ

@FedorKeď pôjde chodec, alebo cyklista krokom, lebo tlači pokazený bicykel a je hrozba, že prejdem ľavým kolesom cez plnú čiaru.., je to už NEDOVOLENÉ predchádzanie? :) =))

Teraz dám zadarmo jednu dobrú radu, ktoru mi poradil starý policajt :

Pokiaľ porušením nejakého paragrafu zabránim vzniku hrozby všeobecného ohrozenia, pretože ísť za zákrutou rýchlosťou chôdze, či konského povozu, je VIAC nebezpečné, než samotné porušenie vyhlášky, neexistuje, aby ste mohli dostať pokutu....

A tým sa nedá nič urobiť ani na súde.


Bol totiž prípad, že kamionista, ešte na starej zlatomoraveckej ceste prešiel cez dvojitú plnú k motorestu.

Tam ho just vymakli policajti.

Vodič vyhlásil, že mu prišlo náhle zle a než zastaviť na ceste a blokovať v zákrute premávku, volil menšie zlo......

Pokutu neplatil.
Vyhlaskou sa nedá riadiť bezvýhradne.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 22:03

ľ

@FedorPýtal som sa na predbiehanie a to je zakázané cez plnú čiaru. Obiehanie cez plnú čiaru je povolené, ale tiež sú tam nejaké pravidlá.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 11.11.21 23:27

ľ

@FedorJa si inak myslim, ze definicia pojmu prekazka nie je dostatocne specificka v zakone.
Obchadzat sa moze prekazka aj cez plnu ciaru. Clanok tvrdi, ze ak je vozidlo v pohybe, nie je prekazka. A prave taketo dovysvetlenie, co je to prekazka, v zakone chyba a tento clanok vnimam skor ako autorovu interpretaciu, ako jedinu moznu interpretaciu zakona.

Zakon definuje prekazku ako vozidlo, ktore narusuje plynulost cestnej premavky (vodic nesmie vytvorit prekazku tym, ze so svojim vozidlom narusuje plynulost cestnej premavky, alebo nejak tak sa tam pise). Bicyklista, alebo traktorista na plnej ceste aut vytvara prekazku v plynulosti cestnej premavky. Ak je s tym zakonodarca uzrozumeny a nepovazuje ich za prekazku, ale za prekazku povazuje len take narusanie plynulosti premavky, ktore je vzhladom k povahe vozidla zbytocne (co u bicykla ten pripad nie je, kedze bicyklista skratka rychlejsie ist nedokaze), tak by to mal takto aj dodefinovat v zakone. A sice, ze za narusenie plynulosti sa povazuje len bezdovodne pomala, alebo bezdovodne neplynula jazda. Z mojho pohladu tam toto dovysvetlenie chyba a aktualne je naozaj vecou interpretacie, ci jedneho cyklistu medzi stovkou aut na ceste, kde je plna ciara, mozno povazovat za prekazku skrz nizku rychlost (a teda ho mozno obchadzat), alebo ho za prekazku nemozno povazovat a teda o obchadzani nemoze byt rec a predbiehat ho, je zakazane.
Vsetko, co nie je zakazane, je dovolene, a ak som v zakone nic neprehliadol (co nemozem vylucit), tak nevidim dovod, aby sa vodic neobhajoval tym, ze obchadzal prekazku, kedze vyrazne pomalsi bicyklista vytvara za sebou kolonu aut.

Ale pripustam, ze nejaky paragraf v zakone to dovysvetluje a len o nom neviem. Kazdopadne prakticky vzato, ak bude plna ciara, no dostatocne prehladna situacia, cyklistu s bezpecnym odstupom obehnem a je mi jedno co hovori zakon. Ak to miesto bude neprehladne, nuz tak budem cakat do okamihu, kym sa bude dat bez dobrodruzstva pre protiiduceho vodica a chudaka cyklistu predbiehat.

  • 1
  • 0
Odpovedať

metju 10.11.21 17:16

ľ

@Hyperlzivy zufalecNechces im ist robit sefredaktora? Evidentne na to mas, teda aspon nas o tom chces presvedcit.

Na to ze si tu denne si uz mohol zaregistrovat, ze Alex uz na web davno nepise, ale nie, ze prilezitostne, on tu uz nepise vobec. Ak ti uniklo, skus si to pozriet, staci si kliknut na jeho meno a najdes prehlad clankov... Asi to suvisi s tym, ze je od septembra v TA3 ako ranny moderator.

Ano Vaso tu chyba viacerym, aj mne, preco tu nie je vie najlepsie on sam, ziaden redaktor nikde neostava na veky. Ale nesuhlasim, ze maros taha do webu politiku. Len viac poukazuje na problemy motoristov, ako vidis nepinda len na niekdajsie vlady ako ste ho tu v diskusii pod clankom o madarskej dialnici viaceri obvinovali. Teraz je tu zrejma kritika sucasnej koalicie. Ja to citam tak, ze riesi veci pre motoristov, bez ohladu na ich svetonazor.

Som rad, ze tento web sa nevenuje len novym autam, na ktore vacsina slovakov nema peniaze, ze sa nevenuje len testom, alebo dookola radam ako si pripravit auto na zimu, len aby bol neutralny a nahodou nikoho nedrazdil. Takych vykastrovanych weboch o autach je dost a stoja za prd, ani vy na ne nechodite.

  • 2
  • 2
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 20:11

ľ

@metjuNie, nechcem robit sefredaktora, ani redaktora, chcem byt len citatel, pripadne divak. Maros sem politiku zbytocne taha a chcem verit, ze je to iba tym, ze nevie veci uchopit inac. Viacero tem, ktore presahuju ramec motoristickeho clanku, sa mu zvrhne na taky povrchny utok na politikov, na urovni krcmoveho nadavania. Ja viem, ze aj taky styl si vie najst jednoduchsieho citatela a priaznivca, no dovol, aby som ako navstevnik tejto stranky povedal, ze mne sa to nepaci a ze je to chyba.

Ja vidim este stale Stefucu vyskakovat vo videotestoch, pri teme D1/D4 je aktivny, takze neviem, kde si mam ako dohladat jeho aktualny pracovny uvazok na topspeede, ale ja si ho pisem ako "pritomen".

  • 1
  • 3
Odpovedať

metju 10.11.21 21:54

ľ

@Hyperlzivy zufalecNie, netahaju sem politiku, tahaju sem palcive temy motoristov sr, to je velmi velky rozdiel!

Nikde netvrdim, ze Stefuca uz nie je v redakcii TS clovece, prestan si k napisanemu prikladat svoje omacky. Napisal som, ze Alex uz na web nepise. Aj slepy pocuje, ze vo videach je nadalej. Ozaj smutne, ked ti ani na tacke predlozene nestaci no mas denne energiu a more dovodov tu redakciu poucovat, korigovat a hlavne zosmiesnovat. Mal by si zacat u seba.

  • 2
  • 3
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 22:36

ľ

@metjuS tebou je to cista strata casu.

  • 3
  • 1
Odpovedať

ľuboš 10.11.21 14:42

ľ

@Hyperlzivy zufalecRadšej, nech sa venujú AUTÁM, nie politike... :) =).

Aj ked sú to Janovia z teleshopingu, radsej si PREČÍTAM dobrý test, než blaboly politikov...

Velmi tu cítiť absenciu Lipavskeho.

  • 1
  • 2
Odpovedať

Debo 10.11.21 15:35

ľ

@ľubošTiež mi tu chýbajú Vašove články.

  • 5
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 15:43

ľ

@DeboPodobne

  • 2
  • 1
Odpovedať

cct 11.11.21 08:46

ľ

@ľubošLipavský sa začal venovať propagácii elektromobilov.

  • 0
  • 0
Odpovedať
Dnes je štvrtok, 27.11.2025
Meniny má Milan - význam mena
profi-car.sk
Ako správne účtovať náklady na pohonné hmoty vo firme
Ako správne účtovať náklady na pohonné hmoty vo firme
  • 27.11.
Najčastejšie chyby v tachografových záznamoch: Ako sa im vyvarovať?
Najčastejšie chyby v tachografových záznamoch: Ako sa im vyvarovať?
  • 27.11.
Sledovanie zásielok v medzinárodnej doprave: Digitalizácia mení pravidlá logistiky
Sledovanie zásielok v medzinárodnej doprave: Digitalizácia mení pravidlá logistiky
  • 26.11.
Plánovanie povinných prestávok: Ako to profesionálni vodiči zvládajú v praxi?
Plánovanie povinných prestávok: Ako to profesionálni vodiči zvládajú v praxi?
  • 26.11.
Mýtne systémy v Európe: Ako môže dopravca ušetriť tisícky EUR ročne?
Mýtne systémy v Európe: Ako môže dopravca ušetriť tisícky EUR ročne?
  • 25.11.

Podobné články

Koniec výstražného trojuholníka! Čo ho nahradí a ktorá krajina s tým začala?
Koniec výstražného trojuholníka! Čo ho nahradí a ktorá krajina ...
  • dnes
  • 446
  • 0
Vodiči, pozor! Uzávierka D2 pri Bratislave už tento víkend. Bude tento rok konečne posledná?
Vodiči, pozor! Uzávierka D2 pri Bratislave už tento víkend. Bude ...
  • 25.11.
  • 898
  • 0
Protihlukové steny na D4 a R7 mali vydržať storočie. Po 5 rokoch sú na šrot
Protihlukové steny na D4 a R7 mali vydržať storočie. Po 5 rokoch ...
  • 24.11.
  • 7069
  • 9
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych miestach alebo len ťahať peniaze?
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych ...
  • 24.11.
  • 71470
  • 24
Rýchlostná cesta Kriváň - Mýtna R2 je konečne otvorená
Rýchlostná cesta Kriváň - Mýtna R2 je konečne otvorená
  • 20.11.
  • 2298
  • 10
Navigačný omyl roka? Cesta k doktorovi sa zmenila na eurotrip
Navigačný omyl roka? Cesta k doktorovi sa zmenila na eurotrip
  • 19.11.
  • 1872
  • 6
D1 medzi BA a SC nebude mať 4 pruhy, minister Ráž prišiel s novým návrhom
D1 medzi BA a SC nebude mať 4 pruhy, minister Ráž prišiel s ...
  • 16.11.
  • 19566
  • 14

Najčítanejšie články

  • 3 dni
  • 7 dní
  • 14 dní
Solid-state batérie Toyota ponúknu dojazd 1 000 km a životnosť až 40 rokov
Solid-state batérie Toyota ponúknu dojazd 1 000 km a životnosť ...
  • 25.11.
  • 6232
  • 9
Správne skladovanie batérií v zime môže zabrániť požiaru
Správne skladovanie batérií v zime môže zabrániť požiaru
  • 25.11.
  • 5126
  • 2
Ak zaparkujete takto, neminie vás pokuta za parkovanie, papuča alebo odťah
Ak zaparkujete takto, neminie vás pokuta za parkovanie, papuča ...
  • včera
  • 3885
  • 0
Tesla mení to, čo roky odmietala! Pomôže táto novinka s predajom?
Tesla mení to, čo roky odmietala! Pomôže táto novinka s predajom?
  • 25.11.
  • 2812
  • 4
Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat ...
  • včera
  • 2596
  • 24
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych miestach alebo len ťahať peniaze?
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych ...
  • 24.11.
  • 71470
  • 24
Nová Dacia C-Neo: týmto chce Renault rozložiť dominanciu Škody Octavia Combi!
Nová Dacia C-Neo: týmto chce Renault rozložiť dominanciu Škody ...
  • 24.11.
  • 8552
  • 2
Protihlukové steny na D4 a R7 mali vydržať storočie. Po 5 rokoch sú na šrot
Protihlukové steny na D4 a R7 mali vydržať storočie. Po 5 rokoch ...
  • 24.11.
  • 7069
  • 9
Solid-state batérie Toyota ponúknu dojazd 1 000 km a životnosť až 40 rokov
Solid-state batérie Toyota ponúknu dojazd 1 000 km a životnosť ...
  • 25.11.
  • 6232
  • 9
Hyundai sa prekonáva: superšport Genesis Magma GT je novinka proti McLarenu a Ferrari!
Hyundai sa prekonáva: superšport Genesis Magma GT je novinka proti ...
  • 21.11.
  • 6046
  • 0
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych miestach alebo len ťahať peniaze?
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych ...
  • 24.11.
  • 71470
  • 24
U nás stacionárne radary začínajú. V tejto krajine musia všetky do dvoch týždňov zmiznúť
U nás stacionárne radary začínajú. V tejto krajine musia všetky ...
  • 17.11.
  • 41837
  • 75
Doživotný zákaz riadenia za alkohol? Novela zákona má priniesť drakonické tresty
Doživotný zákaz riadenia za alkohol? Novela zákona má priniesť ...
  • 14.11.
  • 21169
  • 10
D1 medzi BA a SC nebude mať 4 pruhy, minister Ráž prišiel s novým návrhom
D1 medzi BA a SC nebude mať 4 pruhy, minister Ráž prišiel s ...
  • 16.11.
  • 19566
  • 14
Denné svietenie v daždi bude minulosťou. Európska regulácia odstráni nebezpečný problém
Denné svietenie v daždi bude minulosťou. Európska regulácia ...
  • 14.11.
  • 18700
  • 12

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE

  • nové
  • staršie
20:56
Realita____ | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Ak je filozofia ostať zaostalý tak súhlasím, pokrok tam nepatrí. ...
20:23
Jancooo | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Najprv by si musel vedieť kto bol Karl Abarth prečo má logo ...
19:52
Ludovit Adamec | Podvody na STK pokračujú. V roku 2020 sa najviac podvádzalo pri kontrole bŕzd
Dobry den. m-.
17:23
Realita____ | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Tak toto pobavilo najviac :D :D Jasné, tak absencia lidaru ...
17:16
Realita____ | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Pobavilo :D Si pozri aké dosekané boli V14.1 verzie. Nikto by ...
15:47
FK | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
ked sa v amerike zajaca v priekope nebala a predbiehala si auta s ...
15:47
Realita____ | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Myslím konkrétne tento model 500e vo verzii Abarth. Elektrický ...
15:41
Jano_1987 | U nás stacionárne radary začínajú. V tejto krajine musia všetky do dvoch týždňov zmiznúť
Buď chlap pán poslanec. Ktorá že si to obec?
15:27
Ivus0 | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Sú. Čínania im postavili BYD fabriku a tých áut tam jazdí ako ...
15:23
Ivus0 | Fiasko elektrických Fiatov pokračuje. Abarth zvažuje návrat spaľovacích motorov!
Teslu z týchto pretekov (v EU) diskvalifikovala samotná EU, ktorá ...
Z nášho youtube
122000
Odberateľov
TEST TESLA Y Performance - 630 k a 750 Nm za 60 tisíc €

16155

TEST HONDA CIVIC 11G - lásku nevidíš, ale cítiš

10421

TEST KIA K4 - nástupca Ceedu akého sme fakt nečakali 😵‍💫

30505

JAZDA RENAULT CLIO 6 - LPG, hybrid, manuál, automat a spotreba pod 4 l/100 km?! 🤔

15598

TEST RENAULT R4 - prekvapenia nekončia 🤫

6461

TEST VW GOLF R333 - je na každý deň? nie! je na celý rok! 😉

19571

TEST BMW X3 40d G45 - skvelá zbytočnosť 😉

17562

Tip pre redakciu

Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?

Kontaktujte nás
TopSpeed.sk
  • Kontakt
  • Reklama
  • Pravidlá a podmienky
  • Ochrana súkromia
  • Tip pre redakciu
  • RSS Kanál
Naše médiá
Topspeed logo
Proficars logo

© 2009 - 2025 TOPSPEED.sk

Prihlásenie

Prihlásenie cez

Alebo cez email
Zapamätať heslo
Zabudli ste prihlasovacie heslo?

Registrácia

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Máte u nás už účet? Prihláste sa