TopSpeed.sk
  • 42t fans
  • 34t fans
  • 119t fans
Registrácia Prihlásenie
  • Video
  • Novinky
  • Tuning
  • Motoršport
  • Reportáže
  • Poradňa
  • Testy áut
  • Testy jazdeniek
  • Ankety
Registrácia
Prihlásenie

Diaľničná križovatka D1 D4 - Prečo reštart stavby nejde hladko? Kto je na ťahu?

Diaľničná križovatka D1 D4 - Prečo reštart stavby nejde hladko? Kto je na ťahu?
  • Maroš ČABÁK
  • 09.11.2021
  • Autor
  • 42
Dnes je utorok, 15.07.2025
Meniny má Henrich - význam mena

Naše pozvanie do diskusnej TOPSPEED.sk Arény prijal poslanec NRSR Peter KREMSKÝ (OĽANO). Spomedzi všektých 150 poslancov NR azda ako jediný a dostatočne nahlas nie len, že so súčasným stavom vývoja výstavby najdôležitejšej cestnej križovatky Slovenska nie je spokoný, ale robí aj konkrétne kroky, aby sa táto celosvetovo zahanbujúca situácia, ktorá navyše Slovensko dokázateľne ročne ročne stojí desiatky miliónov Eur konečne reálne pohla. V diskusii vysvetlil aktuálny stav, kde to viazne a aké sú najbližšie kroky pre zrýchlené doriešenie nateraz patovej situácie. Nateraz však platí, že križovatka D1 D4 je národnou hanbou Slovenska.

Maroš ČABÁK
  • Maroš ČABÁK
  • Publikovane: 09.11.2021
Motoristický novinár od r1996. Najazdil viac než 1 milión km a vyskúšal viac než 1000 áut. Zároveň inštruktor školy šmyku SuperDRIVE. Jeden zo 400 certifikovaných BMW Driving Instructors na svete. Vyštudoval STU SjF - Automobilová technika. Jazdil preteky do vrchu, autoslalom a halový karting. Usporiadal viac než 100 podujatí, pretekov a akcií - AutoSlalom, KartCup a veľké zrazy fanúšikov áut.
Zdieľať
  • 42
Tri svietidlá v jednom - OSRAM LEDinspect™ 3v1
10.06.

Tri svietidlá v jednom - OSRAM LEDinspect™ 3v1

  • promo článok
  • -
  • Novinky
  • 0

Prečo majú šoféri radi utorky? Stále častejšie majú prémiové palivá lacno
10.06.

Prečo majú šoféri radi utorky? Stále častejšie majú prémiové palivá lacno

  • promo článok
  • -
  • Novinky
  • 2



Vosveteit.sk

POZOR! Tento skrytý text v Gmaile môže spustiť útok na tvoj počítač. Hackeri našli nový spôsob, ako sa dostať...

POZOR! Tento skrytý text v Gmaile môže spustiť útok na tvoj počítač. Hackeri našli nový spôsob, ako sa dostať...

Expert varuje pred častou chybou. Keď niekomu pošleš fotku, takto ľahko môže zistiť, kde bývaš!

Expert varuje pred častou chybou. Keď niekomu pošleš fotku, takto ľahko môže zistiť, kde bývaš!

Táto nová funkcia Windowsu ti môže zachrániť celý počítač, aj keď sa už vôbec nespustí

Táto nová funkcia Windowsu ti môže zachrániť celý počítač, aj keď sa už vôbec nespustí

Takto vieš oklamať ChatGPT, aby prezradil citlivé informácie, ktoré nesmie zverejniť

Takto vieš oklamať ChatGPT, aby prezradil citlivé informácie, ktoré nesmie zverejniť

Je to oficiálne! Google prehovoril, zlúči Chrome OS a Android operačné systémy do jedného

Je to oficiálne! Google prehovoril, zlúči Chrome OS a Android operačné systémy do jedného

Tvorca Squid Game vysvetlil koniec tretej série. Môžeme sa tešiť aj na 4. sériu?

Tvorca Squid Game vysvetlil koniec tretej série. Môžeme sa tešiť aj na 4. sériu?

Výskumníci objavili tajomnú, 80 miliónov rokov starú krajinu ukrytú pod Antarktídou

Výskumníci objavili tajomnú, 80 miliónov rokov starú krajinu ukrytú pod Antarktídou

Rusi prešli na novú úroveň propagandy. Šíria ju rýchlejšie než kedykoľvek predtým

Rusi prešli na novú úroveň propagandy. Šíria ju rýchlejšie než kedykoľvek predtým

Vedelisteze.sk

Toto je lacný trik na dokonale lesklé plasty v tvojom aute. Toto musíš vyskúšať!

Toto je lacný trik na dokonale lesklé plasty v tvojom aute. Toto musíš vyskúšať!

Vedkyňa prezradila geniálny trik, ako ochladiť auto bez klímy. Tento trik si počas leta zamiluješ a budeš ho...

Vedkyňa prezradila geniálny trik, ako ochladiť auto bez klímy. Tento trik si počas leta zamiluješ a budeš ho...

Toto je zázračná kombinácia, ktorá dá druhý život starým nožom. Toto musíš poznať!

Toto je zázračná kombinácia, ktorá dá druhý život starým nožom. Toto musíš poznať!

Keď pridáš túto ingredienciu do ryže, už ju nikdy nebudeš variť po starom!

Keď pridáš túto ingredienciu do ryže, už ju nikdy nebudeš variť po starom!

Vieš, ako odstrániť pripáleninu z hrnca? Neuveríš, ako účinne funguje tento trik!

Vieš, ako odstrániť pripáleninu z hrnca? Neuveríš, ako účinne funguje tento trik!

Vieš, ako odstrániť nálepky z nábytku bez poškodenia? Tento trik musíš poznať

Vieš, ako odstrániť nálepky z nábytku bez poškodenia? Tento trik musíš poznať

Väčšina ľudí nevie, ako správne nabíjať telefón. Robia chyby, ktoré spôsobujú, že batéria prestane fungovať...

Väčšina ľudí nevie, ako správne nabíjať telefón. Robia chyby, ktoré spôsobujú, že batéria prestane fungovať...

Vieš, na čo slúžia čierne bodky na okraji čelného skla? Väčšina vodičov o ich význame netuší!

Vieš, na čo slúžia čierne bodky na okraji čelného skla? Väčšina vodičov o ich význame netuší!

Návrat hore
Všetky články z kategórie Novinky
  • 42
Maroš ČABÁK

Maroš ČABÁK

- ďalšie články od autora
  • Zánovné verzus nové auto - Rozdiel v cene býva v tisícoch aj ...
  • Za stočené auto vysúdil späť celú sumu, rozhodujúci dôkaz ...
  • Kým štát tvorí neziskovkám prekážky, Nadácia Volkswagen ...
Profil autora
  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

    Registrácia

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

42 komentárov

ľuboš 10.11.21 06:16

ľ

To je fakt taký problém napísať 3 riadkami vycuc z debaty??::=(((
Koho baví počúvať 20 minút halových reči??!
Aj tak sa človek Hooovno dozvie.

  • 7
  • 3
Odpovedať

Jano_1987 10.11.21 08:58

ľ

22 minútové video ktoré sa dá zhrnúť jednou vetou: Je to v štádiu riešenia. Žiadne nové informácie. Proste nič.

  • 9
  • 2
Odpovedať

ľuboš 10.11.21 10:17

ľ

@Jano_1987Dík pekne

  • 0
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 12:32

ľ

@Jano_1987Alebo aj - nemame na to, vyriesit tento problem, nevieme to.

  • 2
  • 1
Odpovedať

Fedor 10.11.21 10:33

ľ

Ja som vo videu videl troch novinárov. Čakal som, že sa niečo bližšie dozviem o tých údajných "konkrétnych krokoch", ktoré vraj koná predseda hospodárskeho výboru (vyštudovaný novinár a podporovateľ rodinného a malého podnikania), ktorý má v gescii dopravu. Je teda je šéfom expertov na aj dopravu a nech mi niekto nepovie, že expertom môže šéfovať niekto menší ako ešte väčší expert.
Dozvedel som sa veľmi hodnotné veci.
V 12:15 to, že pozor, je tu čosi podobné ako nejasné riziko hrozby, že za dnešné rozhodnutia by mohla aj prísť nedajboh v budúcnosti niečo ako pomsta (ďalší dvaja súhlasne hmkali, teda to bude asi pravda).
V 16:36 to, že presne vidí do hláv úradníkov, detailne vie, čo chcú a čo budú robiť či nerobiť (je im jedno plných 5 rokov, že motoristi chúdence budú trpieť, fuj tí zlí referenti).
Nikto z tých troch teda nemá žiadne riešenia. Ale.. hosť ako správny „bojovník za križovatku“, ktorý mne neznámym spôsobom pohol veci dopredu zato verí, že niekto iný ako on (ešte väčší expert - minister dopravy) do konca roka niečo vymyslí.
Záver: Všetci boli fantastickí. Ďakujem za predostreté informácie, konkrétne vízie, alternatívne riešenia, vecné nápady a poprosím o druhý diel. Ak nezoženiete hosťa, môže byť aj video Bob Staviteľ, resp. Lokomotíva Tomáš.

  • 10
  • 2
Odpovedať

metju 10.11.21 11:16

ľ

@FedorTo skutocne chces, aby s rieseniami ako dokoncit tu hanbu mali prist noviari? Nech nie len odhaluju kauzy za policiu, ale nech ich aj doriesia? Nie je ich ulohou poukazovat verejne neustale na zle veci (opakovane vo videu zaznelo, ze uz prvy krok, ktory dolezal slubil urychlit) je zbabrany a odklada sa a este raz sa bude odkladat termin uzavretia VO? Neviem chlape na com ficis a od koho co ocakvas, mozno by bolo dobre keby si zacal lepsie rozlisovat, kto ma ake poslanie. cabak aj stefuca chceli a chcu aspon nudzove prepojenie, lebo akosi tusia ze v tejto riti to prosto skor nez o 5 rokov a splachutnych mozno aj 500 milionov za poplatky za D4R7 a ekonomicke skody z nedokonceneho diela prosto nebude. Alebo to maju mat kazdy mesiac novy plan?! A co si ty urobil pre slovensky hiphop? Okrem drbnute ustipacnej kritiky v diskusiach?

  • 4
  • 7
Odpovedať

Fedor 10.11.21 11:46

ľ

@metjuNemusím, ale zareagujem. Tu nejde o novinárov z Topspeedu. Štefuca štandard, M. Čabák dokonca vysoko nad pomery. To, čo títo dvaja ale chcú alebo nechcú je každému, kto o tom rozhoduje u prdele.
Tu ide tu o predsedu hospodárskeho výboru. Aké konkrétne kroky teda urobil? Zvolal radu, ktorá nič nevymyslela a pozval si ministra, ktorý nič neobjasnil. Inak povedané, ani srnka netuší, čo rukolapného vlastne urobil. Aké konkrétne kroky urobí? No podľa jeho slov bude časť, čo urobí minister, ktorý s tým za pomaly dva roky neurobil nič.
On ale nie je hocikto, to jeho mávnutie rukami, že hádam nech nikto nečaká, že on niečo vymyslí. Božinku on je predseda Výboru pre hospodárske NR SR náležitosti. Tento výbor je určený/má kompetenciu na to, aby pripravil legislatívu týkajúcu sa hospodárskej súťaže, verejného obstarávania. A on povie (obrazne), že čo ja s tým. Však to on a jeho výbor majú ponúkať riešenia!!!
A čo som ja urobil alebo neurobil pre HipHop? No ale od zábavy a za šaša si tu predsa ty.

  • 8
  • 2
Odpovedať

metju 10.11.21 12:00

ľ

@FedorPozri chlape, len ta citujem: nikto z tych troch nema riesenie. a v dalsom prispevku objasnis, ze od dvoch z troch riesenie ani necakas. citas po sebe vobec? hlavne ze za saska som tu ja vsak? drzim ti palce aj s dalsimi nepresnymi komentarmi, ktore dodatocnym vysvetlovanim naberu realnejsie kontury a ukaze sa az potom, ze to co myslis a chces v principe nie je zle, ale forma je otrasna, zavadzajuca, ustipacna...

  • 2
  • 3
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 12:22

ľ

@metjuPrepac, metju, ale tvoj spor teraz s Fedorom spociva v tom, ze mu kvoli kombinacii predpojatost a nedostatocny intelekt, nerozumies.

  • 11
  • 3
Odpovedať

metju 10.11.21 13:34

ľ

@Hyperlzivy zufalecpresne v tom to bude pan doktor. mozem sa k vam nahlasit aj na dalsi termin? mam totiz evidentne viacero problemov, ktore nutne vyzaduju zasah odbornika specialistu.

  • 2
  • 3
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 14:24

ľ

@metjuFajn, ze si si problem uznal, ale nie som doktor a nemam ani pocit, ze by tvoj problem vyzadoval lekarsku opateru.

  • 2
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 12:29

ľ

Ocenujem snahu redakcie, ze sa tejto teme venuju a znovu poukazujem na to, ze je velmi zvlastne, ako sa tomu velke media venuju malo. Nie zvlastne, podozrive. Zaborska vs Ciganikova ich zaujima viac, co uz k tomu dodat.

Ak mozem navrhnut redakcii, tak snazte sa dat priestor uplne kazdemu, aj tym, ktorych nemate radi. Nech zaznie co najviac pohladov na vec.

Vybrali ste si tohto politika, lebo sa k tomu vyjadroval a tiez preto, ze ma vyznamny ustavny post. Ale vystupom z tohto videa, je informacne nic, co aj sami frustrovane citite. A narazate na vseobecny problem tejto vlady - najst niekoho kompetentneho, je v podstate nemozne. Ako smiesne vyznieva inak samozrejme rozumna myslienka, ze problem by mal byt eskalovany k premierovi a malo by sa buchnut po stole a jednat. Ale pri Hegerovi? Vsak to je absurdne. A citite to na vlastnej kozi, ked sa stretnete s dolezitym ustavnym cinitelom strany, ktora dominuje parlament, ma premiera, ministra financii a dotycny vam povie, ze co on s tym.

Ano, vysledok je dosrany. Ale tito pri moci dnes nam nebudu vediet pomoct, oni to skratka nedaju, nemaju na to. A na tomto priklade sa to velmi smutne ukaze.

Kazdopadne drzim vam palce v dalsom medialnom pokryvani tejto temy.

  • 3
  • 1
Odpovedať

Jano_1987 10.11.21 14:29

ľ

@Hyperlzivy zufalecProblémov je viac, nie to, že na to nemajú.
1) stavebný zákon z roku pána 1968 či tak nejak, 6000x novelizovaný
2) stavebné úrady, kde každý sa hrá na svojom piesočku. Pre predstavu, chcete cyklotrasu z Dunajskej Lužnej do Devína. Musíte to riešiť s Dunajskou Lužnou, Rovinkou, Podunajskými Bisku****mi, Petržalka/Nové mesto+Staré mesto (podľa toho, kade pôjde), Devínom a ešte neviem kým všetkým. Musí sa k tomu vyjadriť Vodohospodársky podnik, Ministerstvo životného prostredia a ďalších 450 organizácií a aj súkromné osoby, ktorých by sa tá stavba dotýkala. Každá časť sa rieši separátne. Potom sa zistí, že napríklad medzi Dunajskou Lužnou a Rovinkou sa tá cyklotrasa nedá prepojiť, lebo každý ju chce mať niekde inde. A to je trápna cyklotrasa a nie diaľnica
3) treba verejné obstarávanie. Asi sa zhodneme, že to nemôže stavať Fero, čo má tatrovku a bager. Teda požadujeme už firmu s nejakými skúsenosťami v danej oblasti a od určitej veľkosti a nejakým ročným obratom (lebo by sa mi tam prihlásil Peťo čo v Hornej Dolnej opravil za 2 roky 200m chodníka a má z toho obrat 5000€. Ťažko bude realizovať 30km cyklotrasu) Tu nastáva problém, že od istej veľkosti firiem, už sa všetci poznajú, keďže Slovensko je malé a väčších firiem v danej oblasti je málo. Teda príde ohováranie v štýle rodinkárstvo atď. Ďalší problém cena. Za koľko sa to má postaviť? Koľko je adekvátna suma? Firma kľudne môže podliezť cenu a potom počas výstavby sa zistí, že to nacenili málo, lebo to, to a hento a konečná cena bude vyššia ako by dal ten druhý v poradí, pritom on by to možno zvládol.
4) Vypracovanie projektu. Tam do toho bude kecať tak 6000 ľudí, prečo takto? Prečo nie takto? A oni tam chcú toto, hento atď
5) samotná výstavba, keď už sa fyzicky na tom začne pracovať, tak sa zrazu zobudia ľudia, že OMG, čo to tu robí, ja to nechcem, naruší to môj kľud + nejaké politické hry, názory médií
6) keď už to bude hotové, tak sa zistí, že to vlastne je úplne naprd, lebo sa to 1000x prerábalo, ustupovalo, 4x sa to predražilo, lebo každý do toho môže kecať. Samozrejme, niečo také je záležitosť na 3-6 rokov, teda 2 volebné obdobia. Ľudia sú potom z toho znechutený.

Teraz z iného súdka, ale k téme. Pán Čabák tu plače, že sa tu nie je 1 križovatka. Áno, je to problém, áno, niekto to posral. A že ľudia sa nedostanú do Bernolákova. Za 20 rokov sa z Bernolákova, čo malo cca 5 000 obyvateľov stalo 15 tisícové mestečko. Z 7,5 tisícového Senca je 20 tisícové mesto. Drvivá väčšina obcí okolo BA za 20 rokov zdvojnásobila svoj počet obyvateľov. Bratislavská aglomerácia za 20 rokov narástla z cca 550 000 obyvateľov na cca 750 000 obyvateľov. V priebehu ďalších 5 rokov sa očakáva nárast o ďalších cca 50 000 obyvateľov. Čo sa za 20 rokov zmenilo v rámci infraštruktúry? Pribudol 3. pruh na D1, dobre, teraz sa postavil ten obchvat D4R7, ale ten tiež nerieši problém, ako sa dostanú ľudia z okolia BA do BA. Taký Šamorín má cca 14 000 obyvateľov a inak ako autom, či busom sa odtiaľ do BA nedostanete. Ako to je možné? Prečo je len 1 koľajka do Dunajskej Stredy? Ako je možné, že Stupava nemá vlakové spojenie do BA? Stanicu mala, aj koľajnice. Prečo sa to neobnoví? A takto sa dá ísť ďalej. Koľko áut sa zmestí do BA? Čím viac ciest, tým viac áut príde. Kde skončia? O tom sa mlčí a nikto to nerieši. Jasne, padne, bude 4 pruh medzi BA a TT. Ale čo to vyrieši? Na vstupe do BA sú len 2 pruhy. Aj keby ich bolo 30, tak autá nebudú stáť 20km pred BA, ale 10km. Ale z časového hľadiska je to úplne jedno.

  • 3
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 15:16

ľ

@Jano_1987Jano, to, co si vymenoval, je vysvetlenie komplexnosti problematiky a ja s tebou suhlasim. Len na takyto komplexny problem potrebujes sikovnych ludi, ktori vedia, co treba spravit a spravia razne a spravne rozhodnutia.
Mozes s tym suhlasit, mozes s tym nesuhlasit - dnesna garnitura nema na to, aby tuto situaciu vyriesila a rohovor s tymto poslancom OLANO je toho jasnym prikladom. Ano, to nie je spocitat 2 a 2 dokopy, to chce teraz vymysliet inteligentny plan, ako z toho von a zacat ho prisne realizovat s pevnou rukou a bez strachu z toho, co to prinesie. Oni nemaju ani schopnosti, ani gule, nemaju nic. Ja zavaznost situacie nepodcenujem, naopak, kritizoval som Marosovu predstavu o docasnych nasypoch, ktore on spravi s furikom vo volnom case, lebo je to naivna hovadina, ktora nas odputava od realnych rieseni a len blbne verejnost. Ano, riesenie je narocne. A prave preto mi je jasne, ze sa v tom probleme utopia.

Inak je uplne zrejme (vid aj najnovsi clanok o EC), ze Maros Cabak zacal robit intenzivnejsie politiku na tejto stranke. Mozno len preto, ze mu to nahana traffic na stranke, mozno preto, ze je to typicky naivny jednoduchy volic SAS, on vie, co su jeho motivacie a ci je uplne autonomny v tom, co robi. Z mojho pohladu to taha tuto stranku velmi nespravnym smerom, Maros skratka nevie uchopovat komplikovanejsie temy inteligentnym sposobom, ale chova sa ako nabudeny adolescent. Bud nech to prenecha exkluzivne Alexovi, alebo tu vyvstane vlna citatelskej nevole a poskodi tym zbytocne stranku.

  • 2
  • 1
Odpovedať

Jano_1987 10.11.21 16:55

ľ

@Hyperlzivy zufalecProblematika je komplexná. Keď sa zmení 1 vec, ovplyvní to ďalších 30 vecí. Treba začať od základov, teda nový stavebný zákon, nie žiadna 6897132x novelizácia, ale úplne nový stavebný zákon. Od neho sa potom budú odvíjať ďalšie veci. Netreba zabúdať, že zákon je jedna vec a ľudia druhá Všetci majú svoje práva a aj povinnosti. Je super, že stavebný úrad má vydať rozhodnutie do 30 dní podľa zákona, ale na D4R7 by ti povedali, že na niektoré rozhodnutia čakali aj 6 mesiacov. A teraz nehovorím, že aby to bolo schválené. Proste jednoduché áno, alebo nie. Čakali 6 mesiacov 180 dní namiesto 30 dní. Pritom zákon garantuje 30 dní. D4R7 dostali za jeden úsek pokutu, lebo s odovzdaním meškali 2 mesiace. To, že stavebné povolenia, čo mal dodať štát došli až 1,5 roka po termíne, čo štát sľúbil dodať už nejak nikoho nezaujímalo. Oni to zhodili na nejakého úradníka, dostal bububu, ale to, že vznikli miliónové škody sa už mlčí.

Najnovší príklad, 1,5m odstup auta pri predbiehaní od cyklistov. Jasne, je to v móde, už aj v Česku to majú, tak odsúhlasíme. Ale situácia z Česka. Odsúhlasili. Teraz problém, lebo sa hovorilo, že ak to situácia dovolí, tak by bolo ho možné obehnúť cez plnú čiaru (tvárme sa, že cyklista ma na šírku 70cm +150cm odstup, teda 2,3m, čo je skoro šírka autobusu). . Ale do zákona sa to nedalo. Hups, problém, ale tak však niekedy v zime to zmeníme a hotovo. Ale teraz problém, Polícia ČR, aj dopravný experti upozorňujú, že tie plné čiary tam nie sú pre srandy králikov. Sú proti. K tomu sa pridali aj rôzne cykloorganizácie, že to môže ohroziť cyklistov v protismere. Tak či tak, pointa je jednoduchá, či to bude auto, alebo cyklista, tak treba obiehať cez protismer a ak tam je plná čiara, tak je to evidentne nebezpečné miesto a nemalo by sa obiehať. Čo teraz? Lebo veľa ľudí, aj autobusových dopravcov poukazovalo na to, že na veľa hlavne užších cestách bude cyklista neobehnuteľný. Bežná rýchlosť cyklistu je 10-20km/h na rovinke, pri stúpaní je to menej. Čo keď to vychytá na ceste kde je 90 autobus a 10km ho nebude vedieť obehnúť? Kto vysvetlí ľuďom, že budú hodinu meškať? Podľa cyklofanatikov, autá majú brzdy a majú ich použiť a nemajú sa kam ponáhľať. Ale keď cyklisti sa naháňajú na chodníkoch, tak zrazu cyklista brzdy nemá. Nikto sa nezamyslel nad tým, čo to spôsobí.

  • 5
  • 1
Odpovedať

H1N1 10.11.21 17:01

ľ

@Jano_1987Cyklistov treba vyvraždiť.

  • 2
  • 2
Odpovedať

cct 11.11.21 08:47

ľ

@H1N1To ktorý blbec ti dal like??? Takéto nepíš ani zo srandy.

  • 1
  • 1
Odpovedať

Debo 11.11.21 10:02

ľ

@cctOn je iba recesista ako Emilko Hodál.

  • 2
  • 0
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 11.11.21 11:24

ľ

@DeboPozor, Emilko Hodal, Radko Ondrejicek, Petko Valovic, oni mozu. Ostatni nesmu, to je vtedy nieco ine. To nesmies takto lahkovazne miesat tych, co mozu, s tymi, co nemozu skaredo o druhych hovorit.

  • 1
  • 0
Odpovedať

ľuboš 10.11.21 23:16

ľ

@Jano_1987Ale no tak, vo vyhláške máš, kedy môžeš prejsť cez plnú čiaru, :))
Cyklistu, ZARUČENE môžeš predbehnúť, aj cez plnú čiaru.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 06:57

ľ

@ľubošPoprosím tu citáciu zákona, aj s paragrafom, kde sa to píše.

  • 0
  • 0
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 07:55

ľ

@Jano_1987Keď máš vodičák, tak toto musíš vedieť.
Zákon si nájdi sám.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 08:53

ľ

@ľubošTakže sú 2 možnosti, buď klamete, že existuje zákon, ktorý dovoľuje predbiehať cyklistu cez plnú čiaru, alebo neovládate zákony. Vyberte si.

  • 0
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 12:48

ľ

@Jano_1987Tebe musí riadne z toho bicykla tlačiť na mozog...

Nájdi si to. Alebo sa opýtaj dopravaka

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 14:16

ľ

@ľubošTakže urážky aké typické. Už ste si vybral, či ste klamár, alebo len blbec, čo nepozná zákon?

  • 1
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 14:29

ľ

@Jano_1987Aka urážka, Ty expert?!

Ked si blbec, tak sa ťahaj ako debil za chodcom, alebo bežcom aj kilometre a za Tebou nech je kolóna až na Mesiac...

Sa nečudujem, že každú chvíľu sa novelizuje vyhláška, lebo poniektori nepoužívajú sedliacky rozum.

Jasne, ze keď pôjde peleton, alebo cyklista 30-40km /h, tak ho nejdem predbiehat, keď je to nebezpečné.

Ale keď pôjde na bicykli malé dieťa rýchlosťou chôdze, tak nebudem robiť za sebou kolónu.

Ked je policajt debil, tak Ta zjebbe tak, či tak.
Ked normálny, tak Ta zdrbe, prečo vytváras prekážku na ceste...

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 15:01

ľ

@ľubošSte schopný odpovedať na otázku? Ste klamár? Alebo len vám chýbajú potrebné vedomosti?
Keďže ste nedokázal nájsť príslušný zákon, ktorý to dovoľuje, tak evidentne neexistuje..

Jak zabudol som, komu to píšem. Človek čo sa chváli, že jazdí 180 v obci a zákony ho netrápia. Asi toľko k tomu.

  • 1
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 15:20

ľ

@Jano_1987Máš vyhlášku??
Máš.
Tak si v nej listuj.
Alebo začni konečne jazdiť.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 15:50

ľ

@ľubošPrelistoval som a nenašiel som to, čo tvrdíte. Takže sme znova pri tom, že ste neschopný vybrať si 1 z 2 možností. Ste klamár, alebo len blbec, čo nepozná zákon?

  • 1
  • 1
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 16:51

ľ

@Jano_1987Veľký prd si listoval.
Daj si to do guglu a máš tam xxx odkazov

  • 0
  • 0
Odpovedať

Fedor 11.11.21 17:32

ľ

@Jano_1987Aj s praktickým príkladom.
Vyzerá to tak, že pravdu má jeden z vás. A ten druhý si to pletie.
https://auto.hnonline.sk/servis/1068082-je-obchadzanie-a-predchadzanie-rozdiel-ano-a-...

  • 1
  • 0
Odpovedať

ľuboš 11.11.21 18:41

ľ

@FedorKeď pôjde chodec, alebo cyklista krokom, lebo tlači pokazený bicykel a je hrozba, že prejdem ľavým kolesom cez plnú čiaru.., je to už NEDOVOLENÉ predchádzanie? :) =))

Teraz dám zadarmo jednu dobrú radu, ktoru mi poradil starý policajt :

Pokiaľ porušením nejakého paragrafu zabránim vzniku hrozby všeobecného ohrozenia, pretože ísť za zákrutou rýchlosťou chôdze, či konského povozu, je VIAC nebezpečné, než samotné porušenie vyhlášky, neexistuje, aby ste mohli dostať pokutu....

A tým sa nedá nič urobiť ani na súde.


Bol totiž prípad, že kamionista, ešte na starej zlatomoraveckej ceste prešiel cez dvojitú plnú k motorestu.

Tam ho just vymakli policajti.

Vodič vyhlásil, že mu prišlo náhle zle a než zastaviť na ceste a blokovať v zákrute premávku, volil menšie zlo......

Pokutu neplatil.
Vyhlaskou sa nedá riadiť bezvýhradne.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jano_1987 11.11.21 22:03

ľ

@FedorPýtal som sa na predbiehanie a to je zakázané cez plnú čiaru. Obiehanie cez plnú čiaru je povolené, ale tiež sú tam nejaké pravidlá.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 11.11.21 23:27

ľ

@FedorJa si inak myslim, ze definicia pojmu prekazka nie je dostatocne specificka v zakone.
Obchadzat sa moze prekazka aj cez plnu ciaru. Clanok tvrdi, ze ak je vozidlo v pohybe, nie je prekazka. A prave taketo dovysvetlenie, co je to prekazka, v zakone chyba a tento clanok vnimam skor ako autorovu interpretaciu, ako jedinu moznu interpretaciu zakona.

Zakon definuje prekazku ako vozidlo, ktore narusuje plynulost cestnej premavky (vodic nesmie vytvorit prekazku tym, ze so svojim vozidlom narusuje plynulost cestnej premavky, alebo nejak tak sa tam pise). Bicyklista, alebo traktorista na plnej ceste aut vytvara prekazku v plynulosti cestnej premavky. Ak je s tym zakonodarca uzrozumeny a nepovazuje ich za prekazku, ale za prekazku povazuje len take narusanie plynulosti premavky, ktore je vzhladom k povahe vozidla zbytocne (co u bicykla ten pripad nie je, kedze bicyklista skratka rychlejsie ist nedokaze), tak by to mal takto aj dodefinovat v zakone. A sice, ze za narusenie plynulosti sa povazuje len bezdovodne pomala, alebo bezdovodne neplynula jazda. Z mojho pohladu tam toto dovysvetlenie chyba a aktualne je naozaj vecou interpretacie, ci jedneho cyklistu medzi stovkou aut na ceste, kde je plna ciara, mozno povazovat za prekazku skrz nizku rychlost (a teda ho mozno obchadzat), alebo ho za prekazku nemozno povazovat a teda o obchadzani nemoze byt rec a predbiehat ho, je zakazane.
Vsetko, co nie je zakazane, je dovolene, a ak som v zakone nic neprehliadol (co nemozem vylucit), tak nevidim dovod, aby sa vodic neobhajoval tym, ze obchadzal prekazku, kedze vyrazne pomalsi bicyklista vytvara za sebou kolonu aut.

Ale pripustam, ze nejaky paragraf v zakone to dovysvetluje a len o nom neviem. Kazdopadne prakticky vzato, ak bude plna ciara, no dostatocne prehladna situacia, cyklistu s bezpecnym odstupom obehnem a je mi jedno co hovori zakon. Ak to miesto bude neprehladne, nuz tak budem cakat do okamihu, kym sa bude dat bez dobrodruzstva pre protiiduceho vodica a chudaka cyklistu predbiehat.

  • 1
  • 0
Odpovedať

metju 10.11.21 17:16

ľ

@Hyperlzivy zufalecNechces im ist robit sefredaktora? Evidentne na to mas, teda aspon nas o tom chces presvedcit.

Na to ze si tu denne si uz mohol zaregistrovat, ze Alex uz na web davno nepise, ale nie, ze prilezitostne, on tu uz nepise vobec. Ak ti uniklo, skus si to pozriet, staci si kliknut na jeho meno a najdes prehlad clankov... Asi to suvisi s tym, ze je od septembra v TA3 ako ranny moderator.

Ano Vaso tu chyba viacerym, aj mne, preco tu nie je vie najlepsie on sam, ziaden redaktor nikde neostava na veky. Ale nesuhlasim, ze maros taha do webu politiku. Len viac poukazuje na problemy motoristov, ako vidis nepinda len na niekdajsie vlady ako ste ho tu v diskusii pod clankom o madarskej dialnici viaceri obvinovali. Teraz je tu zrejma kritika sucasnej koalicie. Ja to citam tak, ze riesi veci pre motoristov, bez ohladu na ich svetonazor.

Som rad, ze tento web sa nevenuje len novym autam, na ktore vacsina slovakov nema peniaze, ze sa nevenuje len testom, alebo dookola radam ako si pripravit auto na zimu, len aby bol neutralny a nahodou nikoho nedrazdil. Takych vykastrovanych weboch o autach je dost a stoja za prd, ani vy na ne nechodite.

  • 2
  • 2
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 20:11

ľ

@metjuNie, nechcem robit sefredaktora, ani redaktora, chcem byt len citatel, pripadne divak. Maros sem politiku zbytocne taha a chcem verit, ze je to iba tym, ze nevie veci uchopit inac. Viacero tem, ktore presahuju ramec motoristickeho clanku, sa mu zvrhne na taky povrchny utok na politikov, na urovni krcmoveho nadavania. Ja viem, ze aj taky styl si vie najst jednoduchsieho citatela a priaznivca, no dovol, aby som ako navstevnik tejto stranky povedal, ze mne sa to nepaci a ze je to chyba.

Ja vidim este stale Stefucu vyskakovat vo videotestoch, pri teme D1/D4 je aktivny, takze neviem, kde si mam ako dohladat jeho aktualny pracovny uvazok na topspeede, ale ja si ho pisem ako "pritomen".

  • 1
  • 3
Odpovedať

metju 10.11.21 21:54

ľ

@Hyperlzivy zufalecNie, netahaju sem politiku, tahaju sem palcive temy motoristov sr, to je velmi velky rozdiel!

Nikde netvrdim, ze Stefuca uz nie je v redakcii TS clovece, prestan si k napisanemu prikladat svoje omacky. Napisal som, ze Alex uz na web nepise. Aj slepy pocuje, ze vo videach je nadalej. Ozaj smutne, ked ti ani na tacke predlozene nestaci no mas denne energiu a more dovodov tu redakciu poucovat, korigovat a hlavne zosmiesnovat. Mal by si zacat u seba.

  • 2
  • 3
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 22:36

ľ

@metjuS tebou je to cista strata casu.

  • 3
  • 1
Odpovedať

ľuboš 10.11.21 14:42

ľ

@Hyperlzivy zufalecRadšej, nech sa venujú AUTÁM, nie politike... :) =).

Aj ked sú to Janovia z teleshopingu, radsej si PREČÍTAM dobrý test, než blaboly politikov...

Velmi tu cítiť absenciu Lipavskeho.

  • 1
  • 2
Odpovedať

Debo 10.11.21 15:35

ľ

@ľubošTiež mi tu chýbajú Vašove články.

  • 5
  • 1
Odpovedať

Hyperlzivy zufalec 10.11.21 15:43

ľ

@DeboPodobne

  • 2
  • 1
Odpovedať

cct 11.11.21 08:46

ľ

@ľubošLipavský sa začal venovať propagácii elektromobilov.

  • 0
  • 0
Odpovedať
Dnes je utorok, 15.07.2025
Meniny má Henrich - význam mena
profi-car.sk
Nový Zetor radu 6 chce získať titul Tractor of the Year (TOTY). Čakajú ho skúšky
Nový Zetor radu 6 chce získať titul Tractor of the Year (TOTY). Čakajú ho skúšky
  • 13.07.
Nové obytné Renaulty sú za dverami. Základom je Renault Master štvrtej generácie
Nové obytné Renaulty sú za dverami. Základom je Renault Master štvrtej generácie
  • 12.07.
EU tlačí na väčší počet žien v sektore dopravy. Prichádzajú odporúčania ako na to
EU tlačí na väčší počet žien v sektore dopravy. Prichádzajú odporúčania ako na to
  • 12.07.
Lidl budú zásobovať elektrické Mercedesy. Model eActros 600 príde vo veselých farbách
Lidl budú zásobovať elektrické Mercedesy. Model eActros 600 príde vo veselých farbách
  • 11.07.
Setra ponúka diaľkový autobus s výčapom piva. Je určený na špeciálne udalosti
Setra ponúka diaľkový autobus s výčapom piva. Je určený na špeciálne udalosti
  • 10.07.

Podobné články

R4 smerom z Maďarska do Košíc je uzavretá. Dokončujú obchvat Košíc
R4 smerom z Maďarska do Košíc je uzavretá. Dokončujú obchvat ...
  • 13.07.
  • 1141
  • 0
D1 medzi Trnavou a Hlohovcom je obojsmerne uzavretá. Na obchádzke rátajte s kolónami
D1 medzi Trnavou a Hlohovcom je obojsmerne uzavretá. Na obchádzke ...
  • 12.07.
  • 818
  • 4
Pozor! Nočná uzávierka D2 v Bratislave už tento víkend
Pozor! Nočná uzávierka D2 v Bratislave už tento víkend
  • 11.07.
  • 725
  • 0
Protihlukové steny z vyradených veterných turbín?
Protihlukové steny z vyradených veterných turbín?
  • 08.07.
  • 576
  • 0
Slováci vyrábajú zložku pre asfalt zo špakov
Slováci vyrábajú zložku pre asfalt zo špakov
  • 03.07.
  • 483
  • 0
Jazda v strednom pruhu: Zlozvyk, ktorý spomaľuje Slovensko
Jazda v strednom pruhu: Zlozvyk, ktorý spomaľuje Slovensko
  • 02.07.
  • 6031
  • 38
Česi majú skvelý nápad ako využiť ojazdené pneumatiky
Česi majú skvelý nápad ako využiť ojazdené pneumatiky
  • 02.07.
  • 1432
  • 5

Najčítanejšie články

  • 3 dni
  • 7 dní
  • 14 dní
V8 motory späť vo Formule 1: Vrátia sa aj do bežných áut?
V8 motory späť vo Formule 1: Vrátia sa aj do bežných áut?
  • 12.07.
  • 3244
  • 14
Máme prvé zábery interiéru nástupcu LFA, nového superšportu značky Lexus s motorom V8!
Máme prvé zábery interiéru nástupcu LFA, nového superšportu ...
  • 13.07.
  • 2442
  • 0
MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale ...
  • 13.07.
  • 1569
  • 25
Trieda A nakoniec nekončí! Mercedes kvôli záujmu predĺži jej výrobu, nástupcu stále nemá
Trieda A nakoniec nekončí! Mercedes kvôli záujmu predĺži jej ...
  • 13.07.
  • 1277
  • 3
R4 smerom z Maďarska do Košíc je uzavretá. Dokončujú obchvat Košíc
R4 smerom z Maďarska do Košíc je uzavretá. Dokončujú obchvat ...
  • 13.07.
  • 1141
  • 0
Nový Renault Boreal oficiálne! Dacia Bigster smeruje na svetové trhy s novým logom i karosériou
Nový Renault Boreal oficiálne! Dacia Bigster smeruje na svetové ...
  • 11.07.
  • 10259
  • 2
Nová Mazda CX-5 oficiálne. Tretia generácia je väčšia a naďalej verí veľkým atmosférickým motorom!
Nová Mazda CX-5 oficiálne. Tretia generácia je väčšia a ...
  • 10.07.
  • 7562
  • 23
Prežije ich len pár! Nová štúdia predpovedá zánik väčšiny čínskych automobiliek do roku 2030
Prežije ich len pár! Nová štúdia predpovedá zánik väčšiny ...
  • 08.07.
  • 7505
  • 1
Nové MG4 predstavené na ďalších fotkách aj s interiérom. Taký infotainment ste ešte nevideli
Nové MG4 predstavené na ďalších fotkách aj s interiérom. Taký ...
  • 09.07.
  • 5021
  • 0
Hongqi HS5: nový hráč medzi prémiovými SUV na Slovensku
Hongqi HS5: nový hráč medzi prémiovými SUV na Slovensku
  • 09.07.
  • 3685
  • 2
Nechcete elektromobily? Dostanete ich príkazom! Toto je zákaz spaľovacích motorov pred rokom 2035
Nechcete elektromobily? Dostanete ich príkazom! Toto je zákaz ...
  • 06.07.
  • 35265
  • 89
Slovenská novinka: toto sa bude vyrábať v Košiciach! Do celého sveta vyrazí v roku 2028
Slovenská novinka: toto sa bude vyrábať v Košiciach! Do celého ...
  • 03.07.
  • 11196
  • 0
Nový Renault Boreal oficiálne! Dacia Bigster smeruje na svetové trhy s novým logom i karosériou
Nový Renault Boreal oficiálne! Dacia Bigster smeruje na svetové ...
  • 11.07.
  • 10259
  • 2
Nová Mazda CX-5 oficiálne. Tretia generácia je väčšia a naďalej verí veľkým atmosférickým motorom!
Nová Mazda CX-5 oficiálne. Tretia generácia je väčšia a ...
  • 10.07.
  • 7562
  • 23
Prežije ich len pár! Nová štúdia predpovedá zánik väčšiny čínskych automobiliek do roku 2030
Prežije ich len pár! Nová štúdia predpovedá zánik väčšiny ...
  • 08.07.
  • 7505
  • 1

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE

  • nové
  • staršie
07:12
ľuboš | MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
Ked uz taky egspert ako Ty a Bencik nechapu, ze je tazke urcit kurz ...
05:10
realita- | MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
A tento prázdny výkrik bol zase načo dobrý? Nie je. Opri sa o ...
04:58
realita- | Trieda A nakoniec nekončí! Mercedes kvôli záujmu predĺži jej výrobu, nástupcu stále nemá
A čo to na veci mení? Na čo bol dobrý tento prázdny výkrik a ...
04:55
realita- | Beznádejne vypredané: Koenigsegg nemá čo predávať!
Budúci majitelia nepoznajú fyziku a tco? Veď prečo sa tak ...
00:43
Realita____ | Dacia Bigster v Euro NCAP získala len 3 hviezdy. Absencia asistentov alebo medzery v bezpečnosti?
No takým čo by nebodaj uverili tomu čo ty si schopný splodiť by ...
00:36
Realita____ | MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
Topspeedového idiota robíš zase zo seba, lebo kedysi si ...
14.07
Realita____ | MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
Počkaj keď sa dozvieš že existuje matematika ktorá umožňuje ...
14.07
Realita____ | MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
Ale čo je vlastne na tom hlúposť? Veď Clio v plnke za 12 je super ...
14.07
xxc | Dacia Bigster v Euro NCAP získala len 3 hviezdy. Absencia asistentov alebo medzery v bezpečnosti?
treba skusit psychoterapiu :-)
14.07
Realita____ | MC20 končí, nahradí ho nové Maserati MCPura. Ešte viac ale šokuje možný návrat motorov V8!
Zase blúzniš? Realita je len jedna ;)
Z nášho youtube
119000
Odberateľov
TEST DACIA BIGSTER 4x4 - tiež má rada terén? 🤔

11246

JAZDA 2025 LEXUS RZ - Nerúčkuj! Netreba 🤨

9483

TEST RENAULT R5 - dal sa vzkriesiť lepšie?

9939

TEST ŠKODA SUPERB IV iV - keď zvíťazí rozum

12103

MÁŠ GR86 / BRZ II? Čo najskôr urob motoru 2 veci

25089

TEST DACIA BIGSTER hybrid - naj verzia lebo automat?

29135

TEST JAZDENKY NISSAN MICRA K14 (2017 až 2022)

2141

Tip pre redakciu

Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?

Kontaktujte nás
TopSpeed.sk
  • Kontakt
  • Reklama
  • Pravidlá a podmienky
  • Ochrana súkromia
  • Tip pre redakciu
  • RSS Kanál
Naše médiá
Topspeed logo
Proficars logo

© 2009 - 2025 TOPSPEED.sk

Prihlásenie

Prihlásenie cez

Alebo cez email
Zapamätať heslo
Zabudli ste prihlasovacie heslo?

Registrácia

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Máte u nás už účet? Prihláste sa