Toto samozrejme nie je prvá Dacia s logom Renaultu, stačí si spomenúť napríklad na minulú generáciu Dusteru. V tomto prípade je však jedna podstatná vec inak. Nový Boreal totiž nie je len preznačkovaný Bigster, ale automobil s kompletne novými vonkajšími panelmi karosérie.

Blatníky, dvere, kapota, dokonca veko batožinového priestoru. To všetko je nové, samozrejme vrátane svetiel, nárazníkov, masky chladiča a ďalších detailov.

Iný aj v kabíne

Asi ešte prekvapivejší je fakt, že Renault prepracoval dokonca aj palubnú dosku. Porovnanie oboch áut odhaľuje, že je napríklad stredový tunel i s voličom automatickej prevodovky identický, ale dizajnéri navrhli nový prístrojový panel spojený s dotykovou obrazovkou, zatiaľ čo v Dacii stoja samostatne.

Nové sú tiež výduchy ventilácie a klimatizácie a hromada ďalších detailov, takže chvíľami premýšľate, či skutočne nejde o iné auto. Ale pohľad napríklad na identický rázvor s dĺžkou 2702 milimetrov hovorí jasne. Duster, len trochu inak...

So starým známym motorom

Ani technika pod kapotou neostala rovnaká. Kým v Európe sa musíme uspokojiť s preplňovaným trojvalcom s objemom 1,2 litra (a výkonom 140 koní) alebo hybridom s atmosférickou jedna-osmičkou a systémovým výkonom 156 koní, Boreal na to ide inak. Jednoduchšie.

Medzi jeho prednými kolesami pracuje známy benzínový štvorvalec TCe s objemom 1,3 litra s asistenciou turbodúchadla a šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Táto pohonná jednotka zvládne na juhoamerických trhoch objem benzínu aj flex fuel, teda benzín kombinovaný s alkoholom a produkuje 163 koní a maximálny krútiaci moment 270 newtonmetrov.

A ešte jednej podstatný rozdiel existuje medzi Borealom a Bigsterom. Kým Daciu si môžete u nás kúpiť len s päťsedadlovým interiérom, Renault môže byť až sedemmiestny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Renault