Môžete tvrdiť, že Mitsubishi týmto prichádza o identitu. Na druhej strane to ale znamená, že značka ďalej pokračuje, má nové produkty a využíva konštrukciu i pohonné jednotky v Európe momentálne veľmi úspešného francúzskeho výrobcu.
Kým Renault Symbioz je predĺženým Capturom, je zrejmé, že Grandis sa pre zmenu stane alternatívou kratšieho ASX. Je to značný odklon od predchodcu vyrábaného v rokoch 2003 až 2011, ktorý patril do triedy MPV a mimochodom (aby sa nezabudlo) využíval okrem iného naftové motory Volkswagenu.
V porovnaní s Renaultom má niečo naviac
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že starý a nový Grandis nemajú tým pádom nič spoločné, ale v oboch prípadoch ide o rodinne orientované automobily, aj keď aktuálne vozidlo za predchodcom rozmermi pochopiteľne zaostáva: kedysi malo dĺžku 4765 mm a rázvor 2830 mm, dnes 4410 a 2638 milimetrov.
Novinka bude (rovnako ako francúzsky súrodenec) dostupná s dvomi pohonnými jednotkami. Základom je mild-hybrid 1.3 s maximálnym výkonom 140 koní a krútiacim momentom 260 Nm, ktorý bude kombinovaný so šesťstupňovým manuálom alebo (pozor) so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorú Symbioz zatiaľ (!) nemá a dá sa preto považovať za jediný zásadný technický rozdiel v porovnaní s Renaultom.
Lepšia dynamika?
Druhou možnosťou je klasický hybrid, v tomto prípade už s novým, zväčšeným štvorvalcom 1.8 s výkonom 109 koní, ktorému asistuje hlavný a sekundárny elektromotor (v spojení so známym multimodálnym automatom) s výkonom 49 a 20 koní, pričom systémovo dostanete 156 koní a 265 newtonmetrov.
K tomu všetkému je nutné pridať ešte dodatočnú trakčnú batériu s kapacitou 1,4 kilowatthodiny, ktorá v spojení s elektrickými jednotkami zníži spotrebu paliva v meste podľa výrobcu až o 40 percent. Trochu prekvapivá je akcelerácia z miesta na stovku za 8,5 sekundy, čo je v porovnaní so Symbiozom o 0,6 sekundy lepší čas, takže nás ešte bude zaujímať, ako je to možné, ale s veľkou pravdepodobnosťou ide len o chybu.
Na slovenský cenník je momentálne priskoro. Nový Grandis bude na slovenský trh uvedený až začiatkom roka 2026. Počítajte ale so štyrmi stupňami výbavy (Inform, Invite, Intense a Instyle) a osemročnou zárukou (5 rokov klasická továrenská a obmedzením na 100 000 km, plus 3 roky pri splnení konkrétne stanovených podmienok).
zdroj: Mitsubishi