Maserati pochopiteľne mení názvy oboch karosárskych verzií MC20, takže prepracované auto dorazí na trh ako MCPura otvorené prevedenie bude dostupné pod menom MCPura Cielo.

Ich dizajn vyzerá veľmi podobne autám pred faceliftom, ktoré sú na trhu od roku 2020, pri bližšom porovnaní ale objavíte novú masku chladiča, difúzor inšpirovaný okruhovým modelom MCXtrema (ktorý vznikol v obmedzenej 62-kusovej sérii) a ďalšie viac či menej nápadné detaily.

S novým lakom, v jadre rovnaké

Vozidlo malo svetovú premiéru na stále prebiehajúcom Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode, pričom automobilka sa snaží zdôrazniť zmeny okrem iného aj novým tyrkysovým lakom Ai Aqua Rainbow. Ten je pre kupé k dispozícii v lesklom a pre roadster v matnom prevedení, tieto odtiene sú súčasťou individualizačného programu Maserati Fuoriserie.

Pokiaľ ide o techniku, podľa všetkého sa nič nezmenilo. MCPura bude naďalej využívať karbónovú karosériu, respektíve monokok z uhlíkových vlákien, ktorý drží pohotovostnú hmotnosť pod hranicou 1500 kg.

Pred zadnou nápravou stále pracuje vidlicový šesťvalec Nettuno s dvomi zapaľovacími sviečkami na valec a dvomi turbodúchadlami. Pri objeme 3,0 litra produkuje 630 koní pri 7500 ot./min. a 720 newtonmetrov pri 3000 otáčkach za minútu. Maserati hovorí, že MCPura zrýchli z miesta na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h potrebuje menej ako 9 sekúnd, konkrétne 8,8 s!

Drobnými úpravami prešiel tiež interiér, v ktorom sa objavuje volant z pretekárskej verzie MC20 GT2 s možnosťou priplatiť si za LED indikujúce ideálne momenty radenia a v kabíne odteraz nájdete oveľa viac čalúnenia z alcantary. Výroba MCPury štartuje v septembri a dodávky prvým zákazníkov začnú o mesiac neskôr.

Návrat istý nie je, ale iskrička bola zapálená

Ak čakáte informácie o motoroch V8, ktoré sme spomenuli v úvode, v ich prípade máme konkrétnych informácií o čosi menej, o to zaujímavejšie nám však pripadajú.

Kde sa vôbec vzala myšlienka na oživenie osemvalcových motorov? Nie je tajomstvom, že Maserati je vo veľkých problémoch. A zdá sa, že to okrem iného súvisí aj s ukončením výroby agregátov V8 po 65 rokoch. Automobilka ich prestala produkovať a predávať vlani, lenže práve v roku 2024 predala len 11 300 áut (!), teda až o 57 percent menej v porovnaní s rokom 2023.

Odchod Tavaresa dal tejto alternatíve šancu

Koncern Stellantis aj na základe týchto výsledkov zrušil plánované investície do tejto značky, k ľadu uložil projekt elektrickej MC20 Foglore a jeden čas sa dokonca hovorilo o možnom predaji automobilky. V priebehu posledného roka sa však veľa vecí zmenilo...

V prvom rade odišiel Carlos Tavares, ktorý veľkoobjemovým agregátom príliš nefandil. Skôr naopak. RAM sa ospravedlnil za zrušenie motorov V8 a opäť ich vrátil do najobľúbenejších modelov. A do toho nedávno Davide Danesin v rozhovore pre austrálsky CarExpert uznal pokračujúci záujem zákazníkov o osemvalcové motory. A nielen to...

Samozrejme, že poznáme náladu na trhu, pokiaľ ide o motory V8. Preto nechceme povedať, že už nikdy nepoužijeme motor V8. Možno by sme o tom mohli uvažovať v prípade špeciálnych verzií alebo niektorých iných modelov,“ naznačil Danesin.

Pochopiteľne môžu jeho slová znieť bez kontextu príliš všeobecne, neutrálne či dokonca nezaujímavo. Lenže koncom roka 2023 Maserati jasne oznámilo, že „s motormi V8 končí definitívne“, navyše talianska značka chcela postupne (do roku 2030) prejsť na čisto elektrický pohon.

Maserati potrebuje uspieť

O tomto type pohonu už vieme a opäť to opakujeme, že sa zďaleka nepredáva tak dobre, ako si politici či vedenia mnohých výrobcov predstavovali. A v snahe zachrániť, čo sa dá, už väčšina automobiliek svoje ambiciózne elektrifikačné plány prehodnotila. Maserati k nim patrí!

Navyše americká časť Stellantisu dokonca bola schopná priznať chybu a osemvalce postupne vracia na scénu. Ak by rovnako postupovalo aj Maserati, malo by pomerne veľké šance opäť oživiť predaje. A pretože odložilo plány aj na elektrické Levante a Quattroporte, Talianom by mohli ostať nejaké prostriedky na stavbu „špeciálnych verzií“ či „iných modelov“ s motormi V8, ako to načrtol Davide Danesin. Tak držte palce.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov