Abarth v auguste minulého roka definitívne poslal do výslužby modely 595 a 695 postavené na základoch starej generácie Fiatu 500, ktorý sa po dlhých sedemnástich rokoch tiež odporúčal.
Športová značka tak má momentálne v ponuke len elektromobily, ale spätná väzba zákazníkov na modely 500e a 600e nie je práve lichotivá. Britský týždenník Autocar po rozhovore so šéfom európskeho Abarthu (Gaetanom Thorelom) v zásade naznačuje, že klienti tieto autá jednoducho neprijali.
Priaznivci značky elektromobily odmietli
„Zákazníci Abarthu chcú spaľovacie motory, a to nielen kvôli výkonu, ale aj preto, že si v podstate kúpia auto a potom si ho vlastnými rukami upravujú,“ hovorí v bleskovom interview Gaetano Thorel. „V prípade elektromobilu o túto možnosť prichádzajú, čo považujú za obmedzovanie. Nemôžu zasahovať do motora, takže Abarth kluby nám dali najavo, že nie sú spokojní,“ dodáva generálny riaditeľ športovej značky.
Čísla za celú Európu k dispozícii nemáme, ale veľavravné sú aj dáta z Britského trhu. Kým v roku 2018 Abarth na ostrovoch predal 5631 áut, v tomto roku ich zatiaľ dodali len 273!
Slabučký FireFly sa nehodí
Aj preto Abarth podľa Thorela zvažuje návrat spaľovacích motorov, problém však je, ktorý model k tomu vybrať. Posledná generácia Fiatu 500 síce bola prepracovaná a okrem elektrického pohonu už môže mať aj klasický agregát, problém je však v tom, že jeho mild-hybridný liter je slabučký.
Jeho atmosférický trojvalec produkuje dýchavičných 65 koní, s ktorými potrebuje na akceleráciu z miesta na stovku viac ako 16 sekúnd! Otázka je preto jasná. Je možné pod kapotu 500 namontovať výkonnejšiu spaľovaciu jednotku? Medzi prednými kolesami veľa miesta neostáva, „ale snažíme sa“, dodáva Gaetan Thorel.
Autocar uzatvára najnovšie informácie konštatovaním, že ak by sa aj Abarth 500 „nepodaril“, komentáre šéfa značky naznačujú zásadnú zmenu v myslení automobilky i koncernu. Odklon od stratégie predávať len elektromobily by mál významné dôsledky pre väčšiu 600 a tiež akékoľvek ďalšie budúce modely.
zdroj: Autocar













































