S odvolaním na svoje zdroje prichádza s vyššie uvedenou správou internetová stránka britského týždenníka Autocar, ktorý využil príležitosť a na nedávnom Festivale rýchlosti v Goodwoode vyspovedal okrem iného aj Santa Filiciho, ktorý momentálne generálnym riaditeľom oboch talianskych značiek.

Nové špičkové Maserati by sa mohlo objaviť na trhu už v budúcom roku ako najexkluzívnejší a najvýkonnejší model od čias MC12, ktoré skončilo pred dvadsiatimi rokmi. Nečakajte ale, že pôjde o klasický sériový produkt. Ak takýto automobil dorazí, vznikne v prísne limitovanej sérii.

Bola by to „tradičná spolupráca“

Technické základy auta by mohli vychádzať zo súčasného Granturisma so spaľovacím motorom, a aby Maserati ušetrilo na vývoji, súbežne s jeho autom vznikne ekvivalent pod značkou Alfa Romeo. Mimochodom, niečo podobné sme tu už videli. Alfa 33 Stradale vychádza z Maserati MC20.

Máme nekonečné možnosti, ako prispôsobiť produkty zákazníkom. Predstavujem si, že by sme urobili niečo podobné ako v minulosti, len s ohľadom na Alfu Romeo,“ nechal sa v rozhovore s Autocarom počuť Santo Ficili.

Šéf oboch značiek zároveň odkázal na ďalšie podobné dvojčatá, na ktoré sa tiež pomerne často zabúda – Alfu Romeo 8C Competizione, ktorá tiež vychádzala z Maserati, konkrétne z luxusného osemvalcového kupé Granturismo. Dokonca sa v Modene spolu s Maserati aj vyrábala.

A keď už hovoríme o produkcii modelov Alfy Romeo v dielňach s logom trojzubca, nemali by sme zabúdať ani na malú obratnú športovú Alfu 4C.

V6 Nettuno je prakticky istota

Maserati vyrábané v obmedzenej sérii si dokážeme predstaviť,“ dodáva Ficili. „Je to jednoduché, stačí sa pozrieť do histórie oboch značiek a nájsť autá, ako je napríklad 33 Stradale.“ Šéf automobiliek sa zdržal podrobnejšieho popisu možného výsledku najnovšej kooperácie, pripustil ale, že cieľom by bolo využiť vidlicový šesťvalec Nettuno, ktorý aj po modernizácii používa MCPura, nástupca MC20.

Dostať sa potom s výkonom nad súčasných 630 koní by tiež nemalo byť nepredstaviteľné. „Stále existujú zákazníci, ktorí uprednostňujú čisto mechanické autá,“ upozorňuje šéf technického oddelenia Maserati, Davide Danesin. Týka sa to pritom tých, ktorí nemajú dobrý pocit z veľkého akumulátora v podlahe, ktorá zároveň zvyšuje hmotnosť.

A v hre je manuál!

Ešte zaujímavejšie potom pôsobia detaily o možnej technike popisovaných noviniek. „Manuálna prevodovka je príležitosť,“ hovorí Danesin. „Nevidím to na veľkú sériu, tak prečo neurobiť špeciálnu verziu s manuálom. Nemáme dôvod povedať nie. Naopak by to mohla byť správna voľba pre limitovanú edíciu.

Práve klasické radenie by mohlo poslúžiť na zdôraznenie „analógového“ charakteru nového Maserati i Alfy Romeo. „Pri výrobe mechaniky dáva zmysel radiaca páka. Tak prečo nie. Perfekte to zodpovedá značkám, nášmu prístupu a mysleniu. Úprimne si myslím, že to jedného dňa urobíme,“ uzatvoril zamyslenie Davide Danesin.

Alfa už niečo naznačila

On ani Ficili termín premiéry nespomenuli, ale v priebehu budúceho roka si Maserati pripomína sté výročie od uvedenia prvého auta na trh, pretekárskeho špeciálu Tipo 26, ktorý hneď pri svojom prvom štarte v roku 1926 zvíťazil v slávnych vytrvalostných pretekoch Targa Florio. To je celkom dobrá príležitosť.

Navyše Alfa Romeo už oznámila, že v roku 2026 predstaví po 33 Stradale ďalší špeciálny superšport limitovanej série, takže... niečo sa chystá.

zdroj: Autocar