Na prelome rokov 2023 a 2024 Maserati prestane do svojich áut montovať osemvalcové motory. Ich náhradou sa stanú nemenej výkonné downsizingové agregáty Nettuno V6, aj ich čas je však už prakticky spočítaný.

Známy taliansky trojzubec je súčasťou koncernu Stellantis a ten sa netají tým, že budúcnosť značky Maserati je v elektromobiloch. Tie má firma v ponuke už dnes a poznáte ich aj bez toho, aby sa pohybovali. Nosia prídavné označenie Folgore, čo je taliansky výraz pre blesk.

Ak je vám za V8 ľúto a vaše finančné možnosti nie sú obmedzené, máme pre vás riešenie, ako ten sentiment trochu utíšiť. Maserati totiž nedávno spustilo predaj limitovaných zvláštnych edícií Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima.

Obe autá sú poháňané preplňovanými osemvalcami F154 s objemom 3,8 litra, ktoré Maserati dodáva Ferrari. Nedávno sme písali, že Scuderia s dodávkami týchto pohonných jednotiek kedysi dcérskej značke končí.

Len pre úplnosť dodávame, že ide o klasický kvapalinou chladený agregát s uhlom rozovretia valcov 90 stupňov a dvojicou turbodúchadiel. Podľa Maserati má motor pôvodných 580 koní a 730 Nm, Ghibli 334 Ultima však „prešlo hmotnostnou, aerodynamickou optimalizáciou“ a spolu s novými pneumatikami sa podarilo v porovnaní so štandardným Ghibli V8 skrátiť čas akcelerácie z nuly na stovku zo 4,3 na 3,9 sekundy a zvýšiť maximálnu rýchlosť z 326 na 334 kilometrov za hodinu.

Asi nemusíme pripomínať, že maximálka sa premietla nielen na ľavom prednom blatníku do červenej číslice ale tiež do názvu limitky. Mimochodom, automobilka ich postaví len 103 kusov.

Rovnaký počet áut potom vznikne s názvom Maserati Levante V8 Ultima, aj keď dynamika SUV bude logicky o niečo horšia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Maserati