Grecale má za sebou menšiu modernizáciu zo začiatku roka v podobe nových lakov a rozšírenej výbavy, v prípade elektrickej verzie Folgore sa však objavila oveľa zaujímavejšia aktualizácia.

Pomerne veľká trakčná batéria s kapacitou 105 kilowatthodín ostáva nezmenená a vďaka dvojici elektromotorov má talianske SUV stále rovnaký systémový výkon 558 koní a 820 newtonmetrov. Kľúčom k vyššej prevádzkovej efektivite auta je však pohon všetkých kolies.

Mechanické odpájanie

Pri uvedení auta na trh išlo o permanentnú štvorkolku, odteraz však nové autá využívajú systém odpojovania kolies prednej nápravy. V prípade potreby vyššieho výkonu či chýbajúcej trakcii sa predné kolesá pripoja v priebehu 500 milisekúnd, v každom prípade tento detail predĺžil dojazd vozidla z 500 na 580 kilometrov.

Automobilka k tomu dodáva, že neodpája pohon na úrovni motora či diferenciálu, ale fyzicky odpojí predné poloosi od nábojov kolies, čo podľa Maserati maximalizuje úsporu energie.

Bez priameho zásahu vodiča

Vodič sa v zásade nemusí o nič starať. Inteligentné riadenie trakcie využíva sieť senzorov a pokročilé algoritmy, ktoré spracúvajú tisíce parametrov za sekundu. Patria medzi ne požiadavky na krútiaci moment, teplota bŕzd, sklon cesty, okamžitá rýchlosť i akcelerácia, zvolený jazdný režim, vonkajšia teplota ale tiež aktivácia systémov dynamického riadenia vozidla, ako sú ABS, ESC, ASR a vektorovanie krútiaceho momentu aplikované na brzdy.

Aby Folgore rýchlejšie nabíjalo, Maserati pridalo do výbavy tiež automatické predhrievanie batérie. Spustí sa vždy, keď do navigácie zadáte ako cieľ nabíjaciu stanicu. Maximálny výkon ostáva na úrovni 150 kW v prípade využitia jednosmerného prúdu, čo majiteľom dovolí nabiť auto v ideálnych podmienkach z 20 na 80 percent do pol hodiny.

V rámci modelového roka 2026 Maserati pridalo tri nové konfigurácie interiéru z programu individuálnych úprav Fuoriserie. Patrí k nim luxusná koža a osem druhou vonkajších úprav športových sedadiel.

zdroj: Maserati