Informácie o tomto aute kolujú už pár rokov a zdá sa, že sa skutočne napĺňajú. Už v novembri 2022 vtedajší riaditeľ Dacie Denis Le Vot v rozhovore s kolegami z internetovej stránky časopisu Auto Express prezradil, že automobilka skúma možnosti uviesť na trh jeden alebo dva modely, ktoré by svojou veľkosťou zapadali do segmentu C, inak povedané do nižšej strednej triedy.

Bývalý šéf značky v tom čase dokonca prezradil, že plánované vozidlá by mali byť postavené na koncernovej modulárnej platforme CMF-B, ktorú využívajú Renaulty (Symbioz, výbehové i nové Clio či Captur) a mierne okresanej podobe (LS – low specifications) tiež Dacia Jogger, Duster či nový Bigster.

Motory Dusteru

To okrem iného znamená, že je relatívne jednoduché predpovedať budúcu skladbu pohonných jednotiek. Nová päťdverová rodinná Dacia by v základe mala dostať litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 122 koní, ďalšou alternatívou by mohol byť mild-hybrid 1.2 turbo naladený na 140 koní a na vrchole sa očakáva hybridná jednotka s atmosférickým štvorvalcom 1.8, dvomi elektromotormi a systémovým výkonom 158 koní.

Len pripomíname, že ide o motory, ktoré nájdete v modeloch Duster, Bigster či Jogger a zároveň platí, že najmenšia a najslabšia jednotka bude schopná jazdiť na LPG.

O tisíce lacnejšia ako konkurencia?

Aj keď pôjde o kombi, Dacia s pracovným označením C-Neo by sa mala zviezť na popularite crossoverov a SUV, takže čakajte zvýraznené lemy blatníkov, vo verzii Stepway pravdepodobne nelakovaných a vyrobených z recyklovaných plastov, ako ich využíva Duster a Bigster.

Hovoriť o cene je momentálne predčasné, ale odhaduje sa, že základné auto by mohlo začínať na úrovni Dustera. To znamená zhruba od 18 500 eur, čím by Dacia o niekoľko tisíc eur podstrelila prakticky všetky konkurenčné značky.

zdroj a foto: Auto Express