Sandero je na európskom trhu ohromne úspešné a materský Renault robí veľmi dobre, že Dacia nenechá záujem zákazníkov vychladnúť. Auto je priebežne modernizované, tentokrát ale výrobca siahol hlbšie a prepracoval vozidlo predovšetkým po mechanickej a užívateľskej stránke.

Asi najväčšou novinkou je hybridný pohon, vôbec prvý pre tento model. Dorazí na trh až koncom budúceho roka a mali by sme zdôrazniť, že ide o úplne najnovšiu koncernovú techniku, ktorá má v jadre väčší benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 1,8 litra.

Hybrid ako najvýkonnejšie prevedenie

Pohonná jednotka s výkonom 109 koní je spárovaná s dvojicou elektromotorov, jedným klasickým naladeným na 50 koní a štartér-generátorom, ktorý pridáva 20 koní.

Automatická prevodovka má štyri stupne pripravené pre spaľovací agregát a dva pre elektromotor a do systému je zaradená prídavná trakčná batéria s kapacitou 1,4 kilowatthodiny. Dohromady dostanete systémových 155 koní a 170 newtonmetrov.

Aj s novým trojvalcom 1.2 turbo

Ak neholdujete elektrifikácii, nič sa nedeje. V dobrých správach pokračujeme. Sandero totiž dostalo úplne nový preplňovaný benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra vo verzii Eco-G 120, čo znamená, že tu máme pohonnú jednotku s výkonom zvýšeným zo 100 na 120 koní a navyše s ním môžete jazdiť na LPG.

Zaujímavý však nie je len nový motor, ale tiež inštalácia väčšej plynovej nádrže. Automobilka navýšila jej objem zo 40 na 49,6 litra, takže dojazd plynových modelov sa vďaka tomu predĺži o 20 percent. Vyjadrené v konkrétnych číslach – Sandero a Sandero Stepway zvládnu s plnými nádržami a podľa metodiky WLTP až 1480 kilometrov!

Automat pre LPG

Málo? Tak sa pripravte na to, že vám Dacia dá možnosť vybrať si namiesto klasického šesťstupňového manuálu dvojspojkovú automatickú prevodovku s rovnakým počtom stupňov. Pre LPG samozrejme.

A aby ste nemali pocit, že vás výrobca o niečo oberá, pridáva k vyššie spomínanému aj prepracovaný základný litrový trojvalec, ktorý namiesto 90 koní dostane okrúhlych 100. Šesťstupňový manuál ostáva a na niektorých trhoch bude Sandero naďalej dostupné aj s atmosférickým litrovým trojvalcom SCe s výkonom 65 koní a 5-stupňovým manuálom.

Nové laky, disky i svetlá

Zvonka prepracované autá spoznáte podľa nového svetelného podpisu a vymenených nárazníkov i masky a prepracované LED nájdete aj vzadu, ktoré naskakujú na vlnu dizajnu zvýrazňujúceho pixely.

Drsne sa tváriaci Stepway dostal modifikované ochranné plastové prvky, na veku batožinového priestoru čierny pás medzi svetlami so štylizovaným nápisom DACIA, pričom na niektorých miestach boli použité nové plasty Starkle s 20-percentným podielom recyklovaného materiálu. Počítajte tiež s novými hliníkovými kolesami, novou metalízou Amber Yellow i klasickým lakom Sandstone.

Samostatnú zmienku si zaslúži aj interiér, ktorý Sandero preberá od najnovších súrodencov. Volant, 7-palcový digitálny prístrojový panel, ovládacie prvky, volič automatickej prevodovky, úchyty YouClip, otvory ventilácie... to všetko poznáte z nového Bigstera či modelu Duster.

K nim vám Dacia prihodí najnovší multimediálny systém s 10-palcovým dotykovým displejom, odolnejšie látky čalúnenia, indukčnú nabíjačku mobilov, konektory USB-C, pripojenie bluetooth, bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto, automatické prepínanie svetiel, kamerový výstup či elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá. Tých nových možností je veľmi veľa, aj keď pochopiteľne bude záležať aj na úrovni výbavy, ktoré položky vám Dacia pribalí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Dacia