Vlaňajšia modernizácia najmenšieho modelu značky bola taká rozsiahla, že to vyzeralo, akoby Spring dorazil v úplne novej generácii. V skutočnosti však pod prepracovanou karosériou a novým interiérom ostala pôvodná technika, čo mohlo byť pre potenciálnu klientelu sklamaním, napríklad aj kvôli skromným výkonom dostupných motorov. V tejto chvíli však Dacia handicap elektrického mini napravila.

Ďalší veľký facelift sa tentokrát zameral na pohon auta, takže Spring bude od začiatku budúceho roka dostupný s dvojicou nových elektromotorov. Už slabší prekonáva doteraz silnejšiu jednotku, takže ponúkne 70 koní, druhou alternatívou sa potom stane 100-koňový elektromotor.

Na stovke pod 7 sekúnd?!

Zvýšil sa tiež krútiaci moment. Presné čísla Dacia neuvádza, hovorí len o náraste o 20 percent, čo by znamenalo, že maximum poskočilo kamsi na úroveň 140 až 156 newtonmetrov. Trochu zvláštne je len to, že automobilka spája navýšenie krútiaceho momentu s rýchlosťou v rozmedzí od 80 do 120 kilometrov za hodinu.

Hodnoty zrýchlenia z miesta na stovku nám zatiaľ oficiálne chýbajú, v zákulisí sa ale hovorí, že slabší model to teraz zvládne za 10,3 sekundysilnejší za pozoruhodných 6,9 sekundy! Starý model pritom potreboval pri rovnakej disciplíne čas od 13,7 do skoro nekonečných 19,1 sekundy.

Nový tiež podvozok

Ak máte obavy, ako sa bude Spring pri takej dynamike chovať, máme vcelku dobré správy. Dacia ohlásila inú kalibráciu podvozka, ktorý dostal nové pružiny, tlmiče a prvýkrát aj (sériovo montovaný) stabilizátor, aj keď výrobca nešpecifikuje, na ktorej náprave (pravdepodobne na prednej, keďže podobný účinok má torzná zadná priečka s vlečenými ramenami).

O bezpečnejšie chovanie na cestách sa postará tiež vylepšený brzdový systém s účinnejším posilňovačomdecentné aerodynamické prvky podporujúce zníženie odporu vzduchu.

S vylepšenými jazdnými vlastnosťami súvisí tiež nová trakčná batéria typu lítium-železo-fosfát, ktorá okrem iného zvýšila tuhosť karosérie a dovolila konštruktérom presnejšie ladenie zavesenia. Samotný akumulátor má kapacitu 24,3 kilowatthodiny, údajne znižuje náklady na výrobu a v porovnaní s konvenčnými článkami zvyšuje „tepelnú bezpečnosť“.

Dojazd Springu sa nezmenil, podľa WLTP ostáva na úrovni 225 kilometrov, ale auto vám dovolí nabíjanie vyšším výkonom. Doteraz to išlo 30 kW, novinka umožní 40 kilowattov. A ešte jedna zaujímavá správa, zatiaľ nepotvrdená.

Vylepšený model by mohol ostať na cenovej úrovni súčasného v tejto chvíli už výbehového auta!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Dacia