Základom novej motorizácie je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec so 48-voltovou mild-hybridnou technikou s výkonom 140 koní a maximálnym krútiacim momentom 230 newtonmetrov, ktorý je doplnený 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Táto jednotka spolupracuje s elektromotorom naladeným na 31 koní a 87 newtonmentov, ktorý prekvapivo dostal dvojstupňovú redukčnú prevodovku. Prvý stupeň je určený pre jazdu v teréne nízkymi rýchlosťami, dvojka pre zmenu pre všetky ostatné situácie, ktorá navyše ostáva v hre do rýchlosti 140 kilometrov za hodinu.
Konečne radenie aj pod volantom
Výhodou novej hybridnej techniky so systémovým výkonom 154 koní je fakt, že môže byť prevádzkovaná na benzín alebo LPG, pričom takto poháňané modely Duster a Bigster ponesú obchodné označenie Hybrid-G 150 4x4.
Automobilka v súvislosti s predstavením novej motorizácie pripomína, že vôbec prvý krát v histórii budú môcť zákazníci voliť prevodové stupne sekvenčne pomocou páčok pod volantom.
Opäť dve nádrže na celkovo 100 litrov paliva
Aby sme nezabudli, do vyššie uvedeného systému je zaradená prídavná trakčná batéria s kapacitou 0,84 kilowatthodiny, ktorá sa pochopiteľne nenabíja zo zásuvky, ale len pri spomaľovaní či brzdení. Výrobca dodáva, že táto technika je schopná fungovať aj v čisto elektrickom režime, pričom v mestách by mal Hybrid-G 150 4x4 jazdiť až 60 percent času len na akumulátor.
Obrovskou výhodou Dacií je tiež skutočnosť, že automobilka bude do vozidiel montovať dve 50-litrové nádrže, jednu na benzín a druhú na LPG. Vďaka tomu Duster podľa metodiky WLTP zvládne na jedno tankovanie až 1500 kilometrov. Papierovo potom spotrebuje v priemere 5,5 až 5,6 litra benzínu na 100 km alebo 7,1 až 7,2 l LPG na 100 km.
S pohonom prednej nápravy úplne iný hybrid
Tým ale novinky Dacie nekončia. Duster totiž dostal ďalšie tri nové motory. Ďalším v poradí je Hybrid 155, ale pozor, nepleťte si ho s vyššie popísaným Hybridom-G 155 4x4. Na rozdiel od štvorkolky tu nie je základom trojvalcové turbo, ale nový atmosférický štvorvalec s objemom zväčšeným z 1,6 na 1,8 litra s priamym vstrekovaní.
Benzín produkuje 109 koní, 172 Nm, k tomu spolupracuje s reverzibilným štartér generátorom (20 koní), elektromotorom s výkonom 50 koní a prídavnou trakčnou batériou s kapacitou 1,4 kilowatthodiny. V porovnaní so starým Hybridom 140 s jedna-šestkou dostanete nielen vyšší systémový výkon (143 vs. 158 koní), ale výrobca tiež sľubuje zníženie spotreby o 8 percent na výsledných 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
Všetky verzie s vyšším výkonom a lepšou spotrebou
Ďalším v poradí je nový mild-hybrid 140, ktorý nahradzuje mild-hybrid 130. V tomto prípade ide opäť o prepracovaný trojvalec s objemom 1,2 litra s turbodúchadlom, pričom motor pracuje v Millerovom cykle, využíva 48-voltový mild-hybridný systém s trakčnou batériou s kapacitou 0,8 kWh a 6-stupňovú manuálnu prevodovku.
Výhody? Okrem vyššieho výkonu opäť nižšia priemerná spotreba zredukovaná o 10 percent, takže Dacia sľubuje 5,4 litra benzínu na 100 kilometrov.
Poslednou možnosťou je nové Eco-G 120, ktoré prichádza namiesto Eco-G 100. Ako naznačuje názov, opäť tu máme verziu na LPG s dvomi 50-litrovými nádržami, ale pod kapotou pracuje preplňovaný litrový trojvalec s výkonom zvýšeným zo 101 na 120 koní. V tomto prípade Dacia vyzdvihuje opäť dojazd na úrovni 1380 litrov.
zdroj: Dacia