Stále je to základný model v ponuke Ferrari, naďalej bude využívať 3,9-litrový preplňovaný V8, ale odteraz je to Amalfi a nie Roma. Automobilka pochopiteľne nebude chcieť počuť slová ako „facelift“ či „modernizácia“, pre ňu je to skrátka nové auto. Pravdou však je, že pôvodné jadro i koncepcia ostávajú.

Amalfi má pod prednou kapotou známu V8 F154, Taliani ju však prepracovali a jej maximálny výkon stúpol zo 620 na 640 koní, najvyšší krútiaci moment 760 newtonmetrov naopak ostáva, dokonca pri identických otáčkach od 3000 do 5750 ot./min.

Ľahší a výkonnejší motor

Jej súčasťou je vylepšené, nezávislé riadenie otáčok oboch turbodúchadiel, ktoré teraz zvládnu až 171 000 ot./min., čo podľa Ferrari zlepšuje odozvu škrtiacich klapiek a spresňuje reguláciu plniaceho tlaku (prívod vzduchu k nim zabezpečujú nové kanály vo svetlách, ktoré zároveň znižujú odpor vzduchu). V aute je tiež nová riadiaca jednotka Bosch, ktorú výrobca používa v modeloch 296 GTB, Purosangue a 12Cilindri.

Súbežne s tým sa konštruktéri zamerali na redukciu hmotnosti motora, takže presnejším obrábaním odstránili zhruba kilogram materiálu z bloku, predovšetkým ale znížili váhu vačkových hriadeľov o 1,3 kg. V tomto motore prvýkrát použili olej s nízkou viskozitou, ktorý znižuje odpory pri studených štartoch o 30 percent a uľahčuje zahrievanie jednotky.

Vylepšená dynamika

Ferrari zároveň sľubuje rýchlejšie reakcie na plyn, ale tiež rýchlejšie a plynulejšie radenie osemstupňového dvojspojkového automatu, ktorá dostala výkonnejšiu riadiacu jednotku s hlbšou integráciou do softwaru motora.

Vylepšená technika teraz zvláda akceleráciu z miesta na stovku za 3,3 sekundy, čo je o desatinu lepší čas v porovnaní s modelom Roma. Ešte výraznejší posun ale nastal vo vyšších rýchlostiach, pri pružnom zrýchlení. Z 0 na 200 km/h to Amalfi dá za rovných 9 sekúnd, teda o 0,6 sekundy skôr. Maximálka 320 kilometrov za hodinu sa nemení.

Vyšší prítlak

Práve pri jej využívaní sa majiteľom bude hodiť nové aktívne ovládané zadné krídlo, ktoré pri rýchlosti 250 km/h generuje v „najagresívnejšej“ polohe o 110 kg vyšší prítlak v porovnaní s karosériou a aerodynamikou Romy. Odpory podľa Ferrari pritom narástli len o 4 percentá.

Významnou zmenou je použitie brzdového systému brake-by-wire, ktoré podľa Ferrari zlepšuje efektivitu a moduláciu účinku a zároveň skracuje dráhu pedálu.

V kabíne Amalfi zaujme prepracovanou palubnou doskou či novým stredovým tunelom frézovaným z jedného kusa hliníka, ktorému automobilka hovorí „interiérový mostík“. Pred vodičom je 15,6-palcový digitálny prístrojový panel, uprostred 10,25-palcová dotyková obrazovka z modelu 12Cilindri, po novom otočená horizontálne a spolujazdec má pred sebou ďalší 8,8-palcový displej.

Za zmienku stojí tiež nahradenie kapacitných ovládačov na volante klasickými fyzickými tlačidlami a novinkou na ňom je tiež červené štartovacie tlačidlo.

Koľko za to všetko Ferrari zákazníkom naúčtuje?

Na domácom talianskom trhu najmenej 240 tisíc eur, ale prvé dodávky klientele začnú až v priebehu prvého kvartálu 2026.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Ferrari