Dongfeng sa svojimi ambíciami – súvisiacimi s uvedením novinky Mage na trh – netají. Chce osloviť v prvom rade zákazníkov, ktorí túžia po väčšom SUV, ale na nákup majú skromnejší rozpočet. Spolieha tiež na fakt, že si záujemca radšej vyberie nové auto, než aby riskoval potenciálne vysoké dodatočné náklady pri nákupe vozidla z druhej ruky.

Pre tieto prípady Dongfeng uviedol na slovenský trh automobil s dĺžkou 4650 mm, šírkou 1905 mm, výškou 1630 mm a rázvorom 2775 milimetrov.

Pod kapotou len benzín

Päťmiestny Mage postavený na 19-palcových hliníkových diskoch využíva predné tradičné predné zavesenie McPherson a mohlo by vás zaujať, že vzadu využíva sofistikovanejší multi-link, aj keď má poháňanú len prednú nápravu.

Pod prednou nápravou pracuje priečne uložený preplňovaný radový štvorvalec Mach Power s objemom 1,5 litra, ktorý produkuje maximálne 197 koní a najvyšší krútiaci moment 305 newtonmetrov. Ak čakáte nejakú formu elektrifikácie, žiadna tu nie je, Mage je skrátka čistý benzín.

So spotrebou okolo 7 litrov

Zážihový agregát spolupracuje so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom, a aj keď čas akcelerácie z miesta na stovku zatiaľ nepoznáme, tento Dongfeng asi nebude (aj vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti len 1480 kg) pomalý. Maximálnu rýchlosť má však 190 kilometrov za hodinu.

Prevádzková efektivita? Výrobca uvádza priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP 8,6 litra benzínu na 100 kilometrov, takže s 51-litrovou nádržou vychádza teoretický dojazd na zhruba 600 kilometrov.

V základe je všetko

Za toto všetko si slovenské zastúpenie značky Dongfeng účtuje len 24 990 eur a v skutočnosti v tejto chvíli ešte o niečo menej. Prebieha totiž akcia, ktorá pre prvých 300 zákazníkov zaručuje zvýhodnenú cenu na úrovni 23 990 eur. Za 4,65 metra dlhé SUV!

A asi vás neprekvapíme, ak napíšeme, že za uvedenú čiastku máte v základnej výbave prakticky všetko dôležité. Okrem spomínaných hliníkových diskov tiež kompletne diódové svetlá s automatickou aktiváciou, výklopné kľučky dverí, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá či bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

V elektrike sedadlo vodiča i veko kufra

V interiéri nájdete 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a uprostred palubnej dosky vertikálne otočenú 13,2-palcovú dotykovú obrazovku infotainmetu s pripojením bluetooth, zrkadlením mobilu, wi-fi a samozrejme rádio prepojené so šiestimi reproduktormi.

V menu nájdete ovládanie automatickej klimatizácie, ktorá sa hodí, pretože v sérii dostanete tiež veľkú panoramatickú strechu (s roletou). Dongfeng uvádza, že v rámci štandardu máte tiež čalúnenie eko kožou, elektricky ovládané sedadlo vodiča, ale tiež elektricky výklopné veko batožinového priestoru, 360-stupňový kamerový výstup aj parkovacieho asistenta.

Skoro nie je za čo priplácať

Čakáte, čo má Mage za príplatok? Zoznam nie je dlhý, presnejšie povedané, stručnejší snáď ani byť nemohol. Obsahuje totiž len dve položky. Prvou je metalický lak za 790 eur a druhou roletka (relatívne malého batožinového priestoru so základným objemom 480 litrov) za 139 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Dongfeng